Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr paź 08, 2025 8:16 am

Teraz jest Śr paź 08, 2025 8:16 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: So lut 18, 2012 7:58 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 2:28 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam,

Mam model 4x4 który ma w jednym (tylnym) moście silnik i przekładnię (low/hi speed).
Napęd do przedniego mostu jest za pośrednictwem wału - takie monsterowate coś .

Oryginalny silnik to RS380S-3553 6V (szczotka).
(średnica zewn. korpusu to 27,7mm, średnica ośki 2,2mm).

Model jest przerobiony... jeździ głównie w terenie, offroad, crawling itd.
(nowa dłuższa rama, inne zawieszenie, nowa elektronika (regiel NOVAK XRS, pakiet 7,2V itd)
i na chwilę obecną oryginalny silnik nie daje rady - nieco za słaby jest...

Czy znacie jakiś inny model/typ/rodzaj silnika sczotkowego (średnica korpusu 27,7-28mm)
który będzie mocniejszy/silniejszy/wydajniejszy, który będzie miał dużą moc z "dołu"???

Gdzie w PL mogę kupic? Jakiego szukać...?

p.s: nic o większych gabarytach tam nie wejdzie...

Pozdrawiam
Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt mar 09, 2012 1:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 22, 2008 9:24 pm
Posty: 417
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie
rozumiem, że silnik klasy 540 tam nie wejdzie ?? jeżeli by wszedł to na początek dobrym zakupem będzie silnik HPI 55T. jeżeli nie da sie upchnąć nic więcej jak 380 to proponuję zakup jakiejś bezszczotki Turnigy do modeli latających. więcej info na ten temat znajdziesz na http://www.rc-trial.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt mar 09, 2012 4:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
bezszczotka odpada na pewno. Pomysł z bezszczotką lotniczą juz wogóle poroniony.

Ja bym myślał nad micro trinity monster niedostępny w polsce lub:

http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=3936

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 4:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 22, 2008 9:24 pm
Posty: 417
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie
Michaellus napisał(a):
bezszczotka odpada na pewno. Pomysł z bezszczotką lotniczą juz wogóle poroniony.

Ja bym myślał nad micro trinity monster niedostępny w polsce lub:

http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=3936


Dlaczego decydujesz za vmax-r ze bezszczotka odpada ?? bezszczotka jak najbardziej nadaje sie do modeli off-road, crawler, a pomysł z bezszczotką lotniczą nie jest poroniony, gdyż ludzie w trialu i crawlingu stosuja nisko obrotowe bezszczotki np. firmy Turnigy do swoich modeli :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 10, 2012 4:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lis 18, 2010 2:44 pm
Posty: 911
Daniel-88 ma rację, jeśli do trialu/crawlu i niezbyt szybkiego offroadu to taki mały lotniczy outrunner byłby idealny. Mam właśnie taki motorek o średnicy około 27mm, który nie ma mniej mocy niż silnik 55t klasy 540 (porównanie subiektywne).

_________________
HPI Savage XL brushless
gg 824002


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 17, 2012 12:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Daniel-88 napisał(a):
Dlaczego decydujesz za vmax-r ze bezszczotka odpada ?? bezszczotka jak najbardziej nadaje sie do modeli off-road, crawler, a pomysł z bezszczotką lotniczą nie jest poroniony, gdyż ludzie w trialu i crawlingu stosuja nisko obrotowe bezszczotki np. firmy Turnigy do swoich modeli :)


A gdzie pisałem o v-max?

Primo bezszczotka to jak już to sensor a niskoobrotówek 380 sensorowych nie ma.
Secundo bezszczotka lotnicza nie ma momentu obrotowego. Jakbys się rzeczywiście bawił w trial a nie teoretyzował to byś wiedział. To czy używają lotniczych czy nie to pewnie jest kwestia przełożenia. W tym modelu przełożenia znając życie nie bedzie zmieniał o czym już się nie domyśliłeś. Trochę ciężko kapujący jesteś.

PS. Żeby włożyc tam outrunnera musiałby łoże przerabiać. Przecież nie o to chodzi.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 17, 2012 10:07 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 2:28 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam,

Dzięki za rady i pomoc w temacie.

Więcej miejsca kompletnie brak - zewsząd obudowa mostu, rama i tak już popodcinana - a brak mocy z tego co w serii...

:x


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 18, 2012 9:02 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lis 18, 2010 2:44 pm
Posty: 911
Michaellus napisał(a):
Daniel-88 napisał(a):
Dlaczego decydujesz za vmax-r ze bezszczotka odpada ?? bezszczotka jak najbardziej nadaje sie do modeli off-road, crawler, a pomysł z bezszczotką lotniczą nie jest poroniony, gdyż ludzie w trialu i crawlingu stosuja nisko obrotowe bezszczotki np. firmy Turnigy do swoich modeli :)


A gdzie pisałem o v-max?

Primo bezszczotka to jak już to sensor a niskoobrotówek 380 sensorowych nie ma.
Secundo bezszczotka lotnicza nie ma momentu obrotowego. Jakbys się rzeczywiście bawił w trial a nie teoretyzował to byś wiedział. To czy używają lotniczych czy nie to pewnie jest kwestia przełożenia. W tym modelu przełożenia znając życie nie bedzie zmieniał o czym już się nie domyśliłeś. Trochę ciężko kapujący jesteś.

PS. Żeby włożyc tam outrunnera musiałby łoże przerabiać. Przecież nie o to chodzi.


Ja z powodzeniem używam małego bezszczotkowego outrunnera w crawlerze 2.2 (przełożenie identyczne jak dla silnika szczotkowego 55t) . Pewnie trafi on też do trialówki którą buduję.
Mówisz więc że lotnicze bezszczotki mają za mały moment obrotowy? :roll:
I kto tu teoretyzuje?

_________________
HPI Savage XL brushless
gg 824002


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 19, 2012 11:44 am 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 22, 2008 9:24 pm
Posty: 417
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie
Michaellus napisał(a):
Daniel-88 napisał(a):
Dlaczego decydujesz za vmax-r ze bezszczotka odpada ?? bezszczotka jak najbardziej nadaje sie do modeli off-road, crawler, a pomysł z bezszczotką lotniczą nie jest poroniony, gdyż ludzie w trialu i crawlingu stosuja nisko obrotowe bezszczotki np. firmy Turnigy do swoich modeli :)


A gdzie pisałem o v-max?

Primo bezszczotka to jak już to sensor a niskoobrotówek 380 sensorowych nie ma.
Secundo bezszczotka lotnicza nie ma momentu obrotowego. Jakbys się rzeczywiście bawił w trial a nie teoretyzował to byś wiedział. To czy używają lotniczych czy nie to pewnie jest kwestia przełożenia. W tym modelu przełożenia znając życie nie bedzie zmieniał o czym już się nie domyśliłeś. Trochę ciężko kapujący jesteś.

PS. Żeby włożyc tam outrunnera musiałby łoże przerabiać. Przecież nie o to chodzi.



hehe, jeżeli nie masz odpowiedniego doświadczenia w danym temacie to lepiej nic nie pisz bo się tylko pogrążasz..ja model Trial mam i miałem nie jeden :) sensor nie jest potrzebny w silnikach o niskiej mocy ( a wysokim momencie obrotowym) gdyż z uwagi na dużą liczbę zwoi start jest delikatny a fakt małej ilości zwoi sprawia, że jest to wolnoobrotowy silnik więc przełożenia nie potrzebuje. Sensory stosuje się przy wysokoobrotowych silnikach które maja dużą moc, a stosuje się je z uwagi gdyż muszą mieć przyłożony duży prąd wzbudzania, który zazwyczaj jest o 60-80% większy od prądu znamionowego, dlatego silnik nie startuje płynnie i ma efekt coggingu ( stąd tez to piszczenie silnika na niskich obrotach)

Kłócić się z Tobą nie zamierzam, tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd jeżeli sam nic nie wiesz na dany temat

P.S. nie dał Ci nic do myślenia fakt, że nie ma silników niskoobrotowych sensorowych.. już wiesz dlaczego ?? Ach te dzieci :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 19, 2012 6:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Daniel-88 napisał(a):
hehe, jeżeli nie masz odpowiedniego doświadczenia w danym temacie to lepiej nic nie pisz bo się tylko pogrążasz..


Zaiste to i prawe mistrzu.

Daniel-88 napisał(a):
ja model Trial mam i miałem nie jeden :)

godne prawdziwego trialowca, który na nich przysłowiowe zęby zjadł.
Daniel-88 napisał(a):
sensor nie jest potrzebny w silnikach o niskiej mocy ( a wysokim momencie obrotowym) gdyż z uwagi na dużą liczbę zwoi start jest delikatny a fakt małej ilości zwoi sprawia, że jest to wolnoobrotowy silnik więc przełożenia nie potrzebuje. Sensory stosuje się przy wysokoobrotowych silnikach które maja dużą moc, a stosuje się je z uwagi gdyż muszą mieć przyłożony duży prąd wzbudzania, który zazwyczaj jest o 60-80% większy od prądu znamionowego, dlatego silnik nie startuje płynnie i ma efekt coggingu ( stąd tez to piszczenie silnika na niskich obrotach)


Zapomniałeś o tym że nikt nie prosi o wykładanie encyklopedii, która w tym przypadku jest zbędna. Mowa przecież o silnikach klasy 380 pamiętaj Mistrzu (o których notabene nie masz pojęcia ale to już mniej ważne bo lepiej uogólnić do wszystkich jakie się zna i będzie super - ach te dzieci...).
Argument, że druga osoba jest dzieckiem - lubię to!
Daniel-88 napisał(a):
Kłócić się z Tobą nie zamierzam, tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd jeżeli sam nic nie wiesz na dany temat

No dokładnie tak u Ciebie Mistrzu jest.
Daniel-88 napisał(a):
nie dał Ci nic do myślenia fakt, że nie ma silników niskoobrotowych sensorowych..


Są sensorowe niskoobrotowe silniki tylko ich nie znasz, np. do trialu ale nie dało Ci to do myślenia bo nie miało co.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 4:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn gru 22, 2008 9:24 pm
Posty: 417
Lokalizacja: Gdańsk, Pomorskie
napisałeś raz "mistrzu" z małej litery..to ubodło mą osobę...hehehehe, tyle mam do powiedzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest Śr paź 08, 2025 8:16 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL