Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:10 am

Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:10 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 7:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 13, 2004 4:02 pm
Posty: 107
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska
Witam

Pracuję nad projektem samolotu w studenckim kole naukowym SAE na Politechnice Warszawskiej.

Piszę właśnie tutaj ponieważ jestem odpowiedzialny na dobór zespołu napędowego do samolotu klasy advanced.
W zeszłym roku samolot latał na takim silniku z przekładnią zaprojektowaną i wykonaną własnoręcznie.
http://imageshack.us/photo/my-images/233/img0524c.jpg/
Ten zespół napędowy ( AXE ROSSI 0.61) pozwolił unieść model ważący 4,5 kg i 18,5 kg ciężaru.
Więcej info http://aerodesign.meil.pw.edu.pl/?p=750

W tym roku chciałem dać drużynie jeszcze więcej mocy i zastanawiam się nad zastosowaniem silników wyczynowych od samochodów RC, dlatego chciałbym skorzystać z pomocy bardziej doświadczonych kolegów.
Z danych które podają producenci na stronach wygląda to bardzo obiecująco.

Teraz moje pytanie: Czy koledzy mają linki do testów porównawczych silników różnych klas.
Najlepiej zmierzonych na hamowni, bo dane ze stron stron i sklepów wydają się być zbyt optymistyczne.

Poszukuję silników których pojemność sumaryczna będzie mniejsza niż 0.65 cala sześciennego.

Rozważałem zastosowanie dwóch silników klasy 0.32 lub 3 silników 0.21 i przekładni redukującej obroty dla dużego śmigła.
Jaka marka silników będzie najlepsza pod względem czystej mocy, nie interesują mnie spalanie, żywotność czy cena.

Najważniejsze dwie rzeczy to moc i waga silników.

Z góry dziękują za każdą pomoc.

_________________
Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 08, 2011 2:51 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
http://www.ebmods.com/Dyno%20Graphs.htm
http://www.abmods.com/index.php?option= ... &Itemid=84

Tyle co na hamowni można wycisnąć. Najmocniejszy z .21 off chyba jest Toronero (Bonito) przynajmniej tak wygląda na torze. Ale znacznie więcej RPM kręcą silniki do torówek .21 i wycisną większą moc przy wyższych obrotach, ale to na pewno kosztem mniejszego dołu.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lis 08, 2011 11:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 13, 2004 4:02 pm
Posty: 107
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska
Wow!

Dzięki - warto było :)

Już wczoraj po przekopaniu kilku zagranicznych forów wpadł mi w oko bonito.
Muszę tylko przeforsować pomysł kupienia 3 takich sztuk :)

Jak na razie kupiłem Axial 32RR-1 i przetestuję go dla porównania na hamowni samoróbce.

_________________
Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 12:50 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
http://www.youtube.com/watch?v=VDVy_sqsgcE patrząc na to to chyba szybciej niż standardowe silniki samolotowe. Dziwne, że nie macie ograniczenia modelu silnika, bo zawsze myślałem, że jest jeden konkretny model wskazany przez organizatora, chyba, że to w innej klasie, u mnie na uczelni wisi taki z O.S-ą z serii FX ale pojemności nie znam.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 8:58 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 13, 2004 4:02 pm
Posty: 107
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska
Hej

My startujemy w sumie 3 klasach. W klasie regular przepisy ograniczają silnik do tylko jednego konkretnego modelu.

Ja robię napęd do klasy advanced, gdzie ograniczona jest tylko pojemność i przepisy nie zabraniają stosować więcej niż jednego silnika jeśli sumaryczna pojemność mieści się w limicie.

Jedna z drużyn stosowała właśnie takie silniki jakie silniki OS 30VG, Z danych x-dyno które widziałem jednak wynika że lepiej od nich wypadają silniki 0.28, a stosując 3 silniki 0.21 zmieszczę się prawie idealnie w limicie 0.65.

_________________
Pozdrawiam Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:10 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL