Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr lis 12, 2025 3:31 am

Teraz jest Śr lis 12, 2025 3:31 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 1:47 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Taki temat znalzłem na forum lotniczym a że dotyczy on spraw samochodowych podaję LINK


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 2:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 14, 2005 8:41 pm
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa Wiek 27
Chciałem taki pakiecik kupić i spotkałem się z pozytywną opinią - teraz zgłupiałem :o

Swoją drogą dziwne że nie wiedział jaką wtyczkę ma pakiet.

_________________
8ight 2.0T +DX3S 8ight 1.0T elektryk
HK 450 TT Pro + Trex 600ESP/dx7/GY520/251BLS/ 3xDS620 w makiecie Hughes 500D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 2:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Czytaj ze zrozumieniem, wiedział jaka jest wtyczka i razem z pakietem kupił właściwą. Przelutował wtyczkę na przewodach i stracił gwarancję. Paranoja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 4:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 14, 2005 8:41 pm
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa Wiek 27
Co innego pomyślałem a co innego napisałem :wink:

Naganna jest postawa HPI w takiej sprawie - oszukiwanie kupującego.
Inaczej by wyglądało gdyby się dowiedział od sprzedawcy że istnieje ryzyko, iż reklamacja nie będzie uznana ze wzgledu na ingerencję w produkt.

Teoretycznie można się zastanawiać jaki miała ona wpływ na sam pakiet - ale do wszystkiego można się przyczepić - oddając produkt do reklamacji normalnym jest iż oddaje się go w takim stanie w jakim się go zakupiło (bez modyfikacji)

_________________
8ight 2.0T +DX3S 8ight 1.0T elektryk
HK 450 TT Pro + Trex 600ESP/dx7/GY520/251BLS/ 3xDS620 w makiecie Hughes 500D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 4:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 30, 2006 7:35 pm
Posty: 322
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
zakupiłem u nich pakiet RC-HOBBY 4600 NiMH 7.2V wraz z modelem E-Firestorm Flux. Regulator miał wtyczkę Deans-T a pakiet wtyczkę Tamiya, więc sprzedali mi go razem z wtykiem Deans-T żebym sobie przelutował we własnym zakresie.


Cytuj:
który stwierdził, że odmawia przyjęcia reklamacji z powodu zmiany wtyczki, [którą sami zalecili zmienić]



Chyba kolejny raz co innego napisałeś a co innego pomyślałeś...

Jeśli sprzedawca zaleca zmianę wtyczki a potem mówi że nie przyjmie reklamacji bo jest zmieniona wtyczka to chyba coś jest nie tak...:)

_________________
RCSQUAD!
...nie sushimy kieszeni!
GG: 3685889

Domeny modelarskie na sprzedaż:
gsracing.pl robitronic.pl etamiya.pl corally.pl castlecreations.pl duratrax.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 4:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 14, 2005 8:41 pm
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa Wiek 27
Wnieś coś konkretnego do tematu - a jeśli tylko się czepiasz - zamilcz :wink:

Widać że został oszukany przez sprzedającego bwz dwóch zdan.
Inaczej by sytuacja wyglądała gdyby sprzedawca powiedział "może Pan zmienić wtyk ale może być problem z uznaniem gwarancji".

osobiście jak kupiłem wtyczkę w pakiecie - brałem pod uwagę taką sytuację że potem będą problemy.

_________________
8ight 2.0T +DX3S 8ight 1.0T elektryk
HK 450 TT Pro + Trex 600ESP/dx7/GY520/251BLS/ 3xDS620 w makiecie Hughes 500D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 7:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Sprawa jest bardzo prosta.
Dziwię się tylko wyraźnym zainteresowaniem oraz rolą w temacie P.Morawskiego, który zarówno w przypadku niepowodzenia Festiwalu jak i teraz węszy sensację chyba dla przyjemności. :wink:

Natomiast, jeśli interesuje Was ten przypadek zreferuję okoliczności:
Klient kupił produkt w Poznaniu.
Nie złożył oficjalnej reklamacji ani w Poznaniu ani do nas, o co był wyraźnie proszony.
Twierdzi, że pakiet użytkował ponad miesiąc czasu.
Niestety nie mając dokumentów zakupu i nie widząc pakietu nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić. Dodatkowo poinformowano nas, że pakiet ma obcięte końcówki, był użytkowany z silnikiem bezszczotkowym w modelu off-road - co za tym idzie obciążany dość znacznie.

Nie wiem, dla czego Klient dzwonił do nas, bo reklamację powinien składać w Poznaniu.
W czasie rozmowy telefonicznej został poinformowany, że jeśli nie spełnia warunków formalnych, czyli:
- udokumentowanie zakupu – rachunek, paragon ze sklepu.
- dostarczenie uszkodzonego egzemplarza do serwisu.
Nie widzimy podstaw do zajmowania się ta sprawą a jedyną drogą jest postępowanie zgodnie z procedurą. Wówczas również dostanie oficjalna odpowiedź z serwisu.

Jak widać zarówno klient jak i P. Morawski należą do tego samego gatunku. Mianowicie szukają sensacji tam gdzie jej nie ma a przy tym wydaje im się, że pisanie na forum coś zmieni.

Pakiety RcHobby mają wyśmienita, jakość i parametry.
Potwierdza to wielu zawodników, którzy ich używają ich do startu w zawodach i to jest dla nas miarodajny poligon doświadczalny.
Nie znaczy to, że nie może zdarzyć się awaria a każda uzasadniona reklamacja z pewnością będzie przez nas pozytywnie rozpatrzona.

Morawskiemu polecam terapeutę póki jeszcze czas, bo mam wrażenie, że ma na nas ostrą alergię.

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 8:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Mam alergię to prawda. Nie tylko zresztą ja :) Wtrącanie się do Ligi Mikro i dzielenie ludzi na "swoich" i "obcych", odwołanie zawodów mikro rok temu, odwołanie Festiwalu Modelarstwa, niezorganizowanie do tej pory finału HPI Challenge świadczy dobitnie o stosunku HPI do zawodników i środowiska. Po prostu mam alergię na ludzi, którzy co innego mówią a co innego robią. Terapia? Mi chyba nie potrzebna jakby co to mam terapeutkę w domu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 4:40 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Popatrzmy na to ze strony prawa.

1) Jeżeli kupujący niema dowodu zakupu, sklep niema obowiązku przyjąć towaru do reklamacji.

2) Ponieważ niema gwarancji papierowej kupujący może tylko skorzystać „z niezgodność zakupu towarem”. Więc musi reklamować towar w sklepie gdzie kupił na podstawie paragonu a nie w hurtowni.

3) Jeżeli sklep zgodził się na wymianę wtyczki powinien dać to w formie pisemnej lub elektronicznej. W innym wypadku może się tego wyprzeć i odrzucić reklamacje jako samowolne przeróbki.

To tyle ze strony prawnej.
Wniosek. Trzymaj paragony i nie załatwiaj nic na gębę przez telefon.
Jeżeli mimo paragonu potraktowano go źle to niesyty ma racje ze się wkurza.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Ostatnio edytowano N mar 01, 2009 6:54 am przez XAX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 5:10 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Chodzi o to, że najpierw mówią mu żeby uciął wtyczkę i przylutował inną a później z tego powodu nie uznaja reklamacji. Dodatkowo to co Flisiak napisał że "był użytkowany z silnikiem bezszczotkowym w modelu off-road - co za tym idzie obciążany dość znacznie" jest po pierwsze niedorzeczne a po drugie przecież taki pakiet z modelem off-road mu sprzedali jak i wtyczkę żeby sobie przelutował. Coś tu chyba jest nie tak, prawda? To tak jakby kupić samochód i uzyskać informację u dealera że można założyć mu instalację LPG a jak zawory się wypalą to później odmawia się naprawy gwarancyjnej bo założono instalację LPG. Do tego zarzuca się klientowi, że samochodem poruszał się głównie w mieście gdzie silnik jest bardziej obciążany. Paranoja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 01, 2009 7:20 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Przemku niestety strona leży po stronie użytkownika i sklepu.

1) Niestety nieznajomość prawa nikogo nie usprawiedliwia.
Podstawą do reklamacji zawsze są jakieś dokumenty. Dla sklepu paragon ze tam kupiłeś. Dla przedstawicielstwa które dostaje towar do reklamacji jest przeważnie faktura kiedy sprzedali towar i dowód sprzedaży kiedy sklep sprzedał klientowi towar. Jeżeli niema paragonu ciężko będzie cos wyegzekwować.

2) Druga sprawa to zachowanie sklepu. Jeżeli mu dobrał źle aku (złe parametry i tp.) i mu się to udowodni to powinien sam pomyśleć jak to rozwiązać. Bo to świadczy o jego profesjonalności i taki klient na pewno chętnie wróci do niego bo ma wsparcie. Jeżeli się miga to niesyty tylko PIH (państwowa inspekcja handlowa) lub sąd.

3) Dla kupującego strona sporu jest sklep nie HPI bo to sklep mu sprzedał. Oczywiście może się kontaktować z hurtownią ale wcale nie muszą mu pomóc bo tak naprawdę nie wiedzą kto i z jakiego źródła mu ten akumulator sprzedał. Nawet jak by chcieli pomóc to i tak będą chcieli zobaczyć paragon więc patrz punkt pierwszy.

Nie chcę aby ktoś zrozumiał że kocham HPI bo tak nie jest, ale wkurzają mnie nagonki na wszystko i wszystkich bez znajomości całego zagadnienia. Jak na razie piszemy ze HPI jest be ale nikt nie widzi błędu po stronie kupującego. Znamy tylko kawałki opowieści wiemy tylko ze ktoś coś reklamuje ale nie wiemy czy dobrze to robi. Nieważne czy sklep wie ze on kupił towar u nich ale niesyty ich też obowiązują pewne przepisy. Przykładowo jak by chcieli mu go wymienić też potrzebują paragon aby go wycofać lub na tej podstawie reklamować dalej. I niema tu nic wspólnego znajomość czy przyjaźń. Kasa to kasa.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 01, 2009 9:01 am 
Offline

Dołączył(a): N wrz 30, 2007 12:23 pm
Posty: 1626
Lokalizacja: Kołaczkowo
Festiwal Modelarstwa napisał(a):
Dodatkowo poinformowano nas, że pakiet ma obcięte końcówki, był użytkowany z silnikiem bezszczotkowym w modelu off-road - co za tym idzie obciążany dość znacznie.

Pakiety RcHobby mają wyśmienita, jakość i parametry.
Potwierdza to wielu zawodników, którzy ich używają ich do startu w zawodach i to jest dla nas miarodajny poligon doświadczalny.


Hmm... Nie ma to jak konsekwencja...

A ty cytat z forum pfmrc ->

Cytuj:
Pakiet leży od ponad 3 tygodni w HPI, dzwoniłem żeby się dowiadywać co się dzieje z reklamacją.


Napisane w piątek, 27 lutego. To tylko świadczy o podejściu HPI do kupujących...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 01, 2009 10:01 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
XAX, powtarzam że nie chodzi mi o to po czyjej stronie jest racja, chodzi mi o to że najpierw sprzedają mu wraz z modelem pakiet, który do tego typu modeli według słów Flisiaka się nie nadaje, następnie każą obciąć wtyczkę i przylutować dostarczoną przez nich a na koniec z powodu obcięcia wtyczki nie chcą uznać reklamacji. Tylko o to mi chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 01, 2009 10:57 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 12, 2004 10:14 am
Posty: 3530
Lokalizacja: Łódź
Przemek Morawski napisał(a):
... Tylko o to mi chodzi.

Chyba nikt nie rozumie o co chodzi ???
Od początku jest jasne że temat założony jest nie po to aby cokolwiek wyjaśnić. :wink: :D

_________________
HPI Polska - Dariusz Flisiak
Zapraszamy na cykl imprez, wyścigów HPI Challenge i HPI Street Racing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 01, 2009 11:15 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 09, 2006 7:48 am
Posty: 906
Lokalizacja: Kraków
Przemku jest prosta sprawa.
Jeżeli sklep sprzeda źle towar to on za niego odpowiada. I kupujacego nie interesuje czy sklep sam podjął taką decyzje czu mu powiedziano gdzie indziej ze tak maożna. I tak jest odpowiedzialny sklep i tyle.

Czyli jak juz pisałem wcześniej reklamacje składa się w sklepie na podstawie paragonu. I sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do całej sprawy.
Jeżeli sa jakieś podejżenia że sklep się bedzie migać mozna pisemnie się zwrócić o wyjaśnienie tej sytuacji.

Dalej nie znamy dokładnie całej sprawy. I sobie tylko tak gdybamy czysto teoretycznie.

_________________
Pozdrawiam XAX
SavageX, Kyosho TF5, Axial Scorpion

Człowiek się głupi rodzi i głupi umiera.
Jedni tylko trochę bardziej inni mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest Śr lis 12, 2025 3:31 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL