Samochody RC
   •  Strona główna  •  Przepisy  •  Informatory  •  Kalendarz zawodów •  Wyniki zawodów  •  Rankingi  •  Forum •  
 
 
Menu
Strona główna
Przepisy
Dla początkujących
Zdjęcia z zawodów
Wasze modele
Opisy modeli i akcesoriów
Testy modeli
Nasze tory
Biblioteka linków RC
REKLAMA
Najbliższe zawody
I eliminacja XRS Poland / HMP Off-Road
10-11.11.2018
Zatoka Sportu Łódź al. Politechniki 10, (wejście z tylu budynku)
INFORMATOR

SMK Szczecin
PLMS RC

OPISY MODELI I AKCESORIÓW -> HPI Mini Recon RTR - - model opisał i testował: Ireneusz Działkowski

Model w skali 1:18 ze stajni HPI pod nazwą Mini RECON to lekko zmieniona wersja Atom-a XB. W pudełku znajdziemy pełny zestaw RTR – jest w nim wszystko co potrzebne do jazdy, włącznie z czterema paluszkami AA do aparatury.

Małe, zgrabne pudełko zawiera:

- model mini Recon wraz z pakietem NiMh PLAZMA 1100 mAh i pomalowaną i wyciętą karoserią,
- aparaturę pistoletową 2.4 GHz (podobną do Sanwy MX-4),
- ładowarkę sieciową,
- zestaw narzędzi (kluczyk do kół i śrubokręt krzyżakowy), zestaw naklejek,
- bardzo czytelną instrukcję obsługi (niestety nie w języku polskim),
- płytę DVD traktującą o modelach HPI (jest wersja polska),
- cztery baterie alkaliczne AA (do aparatury).

        
        


Płyta dolna wykonana jest z tworzywa i sprawia wrażenie wytrzymałej konstrukcji. Wahacze dolne jak i górne wyglądają filigranowo,ale są wykonane z dosyć elastycznego tworzywa więc jest szansa, że będą dosyć wytrzymałe. Amortyzatory również wyglądają delikatnie. Górna płyta to wąski pasek tworzywa łączący dwa box-y dyferencjałów - przedni i tylny. Zębatki atakująca i odbierająca są szczelnie zabudowane, co będzie przydatne podczas jazdy po szutrze.

        


Autko jest napędzane szczotkowym silnikiem elektrycznym M-18 High Torgue poprzez stalowy wałek, na końcu którego są umieszczone stożkowe zębatki atakujące dyferencjałów  wykonane z tworzywa. Pracę tego silnika kontroluje regulator elektroniczny RSC-18.

Oba kulkowe dyferencjały, przedni i tylny są łudząco podobne do tych z modelu X-ray M-18 Pro. Koła, które są w zestawie, montowane są  bezpośrednio na kubki napędowe z trzpieniem (podobnie jak w mikrusach ze stajni Asso). Nakładając na te trzpienie standardowy hex 12, możemy w tym modelu używać kół innych producentów pasujących właśnie na hex 12.

Serwo typu mikro wraz z serwosaverem odpowiada za sterowanie tym małym modelem. Standardowy pakiet jest zabudowany pokrywką z tworzywa co wydaje się być zbędne, a na pewno nie jest wygodne podczas wymiany pakietu zasilającego.

Przednie i tylne zderzaki z bardzo elastycznego tworzywa mają prawdopodobnie w jakiś sposób zabezpieczać amortyzatory przed uszkodzeniem.

        


Do sterowania modelem mamy aparaturę pistoletową TF-40 na paśmie 2.4 GHz ze wszystkimi podstawowymi funkcjami jak trymery skrętu i gazu, D/R, EPA skrętu i gazu, a także rewersy na trzech kanałach i przycisk włączenia i wyłączenia 3 kanału oraz bindowania. W modelu zamontowany jest odbiornik 3 kanałowy RF-40.

        


Model jest dobrze przemyślany jeśli chodzi wymianę poszczególnych elementów. Wymiana lub regulacja dyferencjałów oraz wymiana zębatek atakujących (tych z wałka napędowego) to tylko wykręcenie 4 śrubek i zdjęcie górnej pokrywy puszki dyferencjału. Podobnie sprawy się mają jeśli chodzi o wymianę zębatek na silniku i odbierającej – tam trzeba wykręcić trzy śrubki więcej i już mamy dostęp do tych elementów. Regulacja luzu pomiędzy zębatką atakującą i odbierającą jest też bardzo wygodna – dwie śrubki w dolne płycie. Łoże silnika jest wykonane ze stopu metalu co jest niewątpliwie plusem. Wymiana amortyzatorów, wahaczy, zwrotnic czy silnika również nie sprawi kłopotu nawet początkującemu użytkownikowi RECON-a.

        


Jak to jeździ?

Pierwsza jazda próbna była przeprowadzona na powierzchni asfaltowej. Przejechałem na standardowym pakiecie 1100 mAh 25 minut intensywnej jazdy i trzeba przyznać, że ten mały model dawał uciechę. Pakiet wystarczyłby pewnie i na 30 minut jazdy, ale po ok. 20-25 min. dało się już wyczuć, ze pakiet nie dawał z siebie pełnej energii. Silnik okazał się bardzo dynamiczny, a koła były na asfalcie bardzo przyczepne. Zabawa była naprawdę fajna. Jedyny dyskomfort powodował układ kierowniczy RECON-a – duże luzy i niezbyt mocne serwo przy pełnej mocy nie pozwalało na kontrolowaną jazdę w linii prostej. Początkujący driver może mieć z tym problem.

Kolejną nawierzchnią była ubita ziemia i tutaj kierowca RECON-a musi się bardziej przyłożyć do prowadzenia modelu.. Zbyt mały rozstaw osi powoduje, że przy gorszej przyczepności model ma skłonności do kręcenia bączków.

Test modelu na wykładzinie wypadł nadzwyczaj zachęcająco dla potencjalnego użytkownika RECON-a. Standardowe koła miały tutaj bardzo dobrą przyczepność - model jechał jak po sznurku. Śmigało nim na torze o powierzchni 0k. 100m2 dziesięcioro dzieci z naszej sekcji rc i wszyscy byli bardzo zadowoleni z jazdy. Żaden z chłopców wieku od 8 do 12 lat nie miał problemu z jazdą tym modelem po krętym i wąskim torze, jechali bardzo płynnie i sądząc po minach dobrze się bawili. Po jeździe modelem na wykładzinie wszyscy wypowiadali się bardzo pozytywnie: "płynnie się jedzie", "taki mięciutki gaz w aparaturze", "bardzo zwrotny i szybki", malutki, ale zwinny i szybki bardzo". Nasz Mistrz Polski w klasie Kadet Jarek Siwek stwierdził jednoznacznie: "Recon dobrze trzyma się trasy i świetnie wchodzi w zakręty. Pomimo szczotkowego silnika jeździ bardzo szybko". Model nawet przy dużej prędkości w ostrych zakrętach nie rolował.

Po pierwszych próbach jazdy tym małym modelem uważam, że stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. Mini RECON w tym pełnym zestawie ReadyToRun uważam za model godny polecenia dla osób zaczynających zabawę modelami kołowymi rc, ale i doświadczonemu driverowi małych autek sprawi wiele radości.

Całkowity test havy duty dokona się pod koniec miesiąca na zawodach PMMS RC w Ścinawce Średniej. Po tej próbie będzie więcej wiadomo na temat wytrzymałości poszczególnych elementów modelu. Póki co do zabawy na dywanie o małej powierzchni lub na asfalcie lub ubitej ziemi koło domu to RECON nadaje się w 100%.
 

- model opisał i testował: Ireneusz Działkowski
POWRÓT
 
 





 
 
:: fiblack3d phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::