•  Strona główna  •  Przepisy  •  Informatory  •  Kalendarz zawodów •  Wyniki zawodów  •  Rankingi  •  Forum •  
 
 
Menu
Strona główna
Przepisy
Dla początkujących
Zdjęcia z zawodów
Wasze modele
Opisy modeli i akcesoriów
Testy modeli
Nasze tory
Biblioteka linków RC
REKLAMA
Najbliższe zawody
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.
SMK Szczecin
PLMS RC

HSP on-road Flying Fish 4WD - napęd elektryczny.




Dzięki uprzejmości firmy STREFA HOBBY, dostalismy do przetestowania i oceny model on-road z napędem elektrycznym w sakli 1:10 firmy HSP Flying Fish 4WD.

Nasz test podzielony będzie na dwie części: część pierwsza to ocena wykonania modelu, natomist w częśći drugiej którą zaprezentujemy po pierwszych zawodach skupimy się na ocenie właściwości jezdnych modelu.



Duże pudełko na początek.



Ładne, kolorowe pudełko zawierające model on-road w środku na zewnątrz reklamuje model off-road. Widocznie taka jest polityka reklamowa firmy HSP. Nieważne. Zaglądnijmy do środka. 



W pudełku mamy:

- kompletny model, z założoną i pomalowaną karoserią,

- nadajnik 27MHz

- ładowarkę sieciową do ładowania pakietu stick-pack 7,2V o pojemności 1800mAh

- woreczek z podkładkami do amortyzatorów

- instrukcję modelu

- rurkę na antenę


RC-AUTO - test modelu HSP      RC-AUTO - test modelu HSP


Pierwsze wrażenie estetyczne - ocena 9/10.

Początek testów, czyli pierwszy crash-test.

Po wyciagnięciu modelu z pudełka fajnie jest cos powiedzieć na temat wytrzymałości jego podzespołów. Ale jak to zrobić bez jazdy? Rozwiązanie okazało się banalnie proste. Moja 2-letnia córka po tym jak zobaczyła model i powiedziała "tata... brumbrum", porwała go i zanim zdążyłem zareagować, z wysokości ok. 1m (model uniesiony nad głową) poprostu rzuciła go na podłogę. Myślałem, że właśnie skończyłem testować model bo prawde powiedziawszy spodziewałem się najgorszego.

Zdziwiłem sie i to bardzo. Model był cały.

Wtedy do głowy wpadł mi iście szatański pomysł. Dałem model mojej córce na 20 minut do zabawy. A zabawa polegała na bieganiu z modelem po pokoju, a jak sie znudzioło bieganie - "postawienie" go z wspomnianego 1m na podłogę.

Model przeżył. Nic sie nie uszkodziło, nic się nie poluzowało. Wynika z tego, że jest to idealny model dla początkujących.

Wytrzymałość podzespołów w pierwszym teście - 10/10

Przeniesienie napędu, mechanizmy różnicowe, mocowanie silnika.

Przeniesienie napędu w modelu HSP odbywa się za pomocą wałka. Wałek wykonany jest z aluminium barwionego na kolor purpurowy. Model posiada zębatkowe mechanizmy różnicowe, które pracują bardzo luźno. Mają też jedną, dużą zaletę dla początkujących - nie trzeba ich regulować i sprawdzać czy się nie rozkręciły tak jak mechanizmy kulowe.

Metalowe mocowanie silnika wykonane jest bardzo solidnie i pozwala na swobodne przesuwanie silnika, co z kolei pozwala na stosowanie róznych zębatek atakujących (na silniku) i odpowiednie ustawienie luzu międzyzębnego.

Zębatka atakująca (na silniku) i odbierająca (na wałku) są osłonięte z z obu stron oraz od góry. Rozwiązanie idealne jeżeli jeździmy przed domem lub nie na torze. Jeżeli startujemy w zawodach - zalecamy zdjęcie osłon - mamy wtedy bardzo dobry dostęp do zębatek.


RC-AUTO - test modelu HSP      RC-AUTO - test modelu HSP



Ocena 8/10

Amortyzatory i wachacze czyli zawieszenie.

Amortyzatory plastikowe z aluminiowymi nakrętkami. Niestety zalane olejem (pseudo olejem), który należy natychmiast wymienić. Po wymianie oleju na nowy i skręceniu amortyzatorów - dopiero wtedy zaczęły one spełniać swoja rolę.

Plastikowe wachacze oraz wieżyczki posiadają otwory, dzięki którym możemy regulowac położenie amortyzatorów, czyli wpływać na zachowanie sie modelu w czasie jazdy w zakrętach. Możemy również - po zaopatrzeniu sie w części tuningowe - regulować zbieżność i rozbieżność tylnej i przedniej osi.     


RC-AUTO - test modelu HSP      RC-AUTO - test modelu HSP



Ocena 8/10

Układ kierowniczy.

Wykonany z plastiku układ kierowniczy jest rozwiązany typowo. Bez zbędnych kombinacji. Jedna ważna zaleta - posiada serwo-saver, co oszczędza nam częste wydatki na nowe zebatki w serwie. Oczywiście pod warunkiem odpowiedniego skręcenia serwo-savera. Narazie nic więcej temat układu kierowniczego powiedzieć nie można.     


RC-AUTO - test modelu HSP      RC-AUTO - test modelu HSP



Ocena 9/10

Podsumowując:

Model idealny dla początkujących. Po wymianie silnika na HPI SATURN 27T można zacząc starty w Polskich Mistrzostwach  Modeli Samochodów RC w klasie E-10TC HOBBY JUNIOR.


Nasza ocena z testów "na sucho": 8/10

Jak będzie po jeździe w pierwszych zawodach? Zobaczymy.










Prawa autorskie © RC-AUTO - Portal Modelarzy Samochodowych Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2010-04-14 (6557 odsłon)

[ Wróć ]
 
 





 
 
:: fiblack3d phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::