Samochody RC
   •  Strona główna  •  Przepisy  •  Informatory  •  Kalendarz zawodów •  Wyniki zawodów  •  Rankingi  •  Forum •  
 
 
Menu
Strona główna
Przepisy
Dla początkujących
Zdjęcia z zawodów
Wasze modele
Opisy modeli i akcesoriów
Testy modeli
Nasze tory
Biblioteka linków RC
REKLAMA
Najbliższe zawody
Rd 6 PLMS RC & XRS POLSKA - strefa I - Ścinawka Średnia
10.02.2018
Hala Sportowa w Ścinawce Średniej, ul. Sikorskiego 34B
INFORMATOR

IV Runda Xray Racing Series / 6 el. Mistrzostw Polski Offroad 2017/2018
17-18.02.2018
Zatoka Sportu Łódź al. Politechniki 10, (wejście z tylu budynku)
INFORMATOR

II Eliminacja RC Club Poznań - Serpent Cup 2017 / 2018
24.02.2018
GOSiR Dopiewo, ul. Polna 1a
INFORMATOR

SMK Szczecin
PLMS RC

Jak dobrze zamontować elektronikę?
- autor: Mateusz "GRUBY" Zawada




Wybór miejsca


   Jeśli posiadasz model off-road, wtedy wybór miejsca na zamontowanie elektroniki jest prosty. Jedna ze stron podłogi modelu najprawdopodobniej posiada wyznaczone miejsce na antenę, więc miejsce gdzie odbiornik oraz regulator będą zamontowane, zostały wybrane przez producenta, kiedy projektowano podwozie. Modele 4WD  mogą sprawić więcej kłopotu, ponieważ musisz ominąć wszystkie zębatki, paski itp. podczas montażu elektroniki. Większość producentów będzie miała miejsce na antenę zaznaczone w podwoziu, wiec twój wybór zostanie ograniczony. Postaraj się zamontować odbiornik jak najbliżej środka podwozia, aby model był lepiej wyważony. Postaraj się również zamontować odbiornik na płask. 
   Kiedy już mniej więcej wiesz gdzie chcesz wszystko zamontować, upewnij się, że kabelki są wystarczająco długie, aby wszystko połączyć. Chodzi tu o: serwo, odbiornik oraz regulator, z którego wychodzą kabele do silnika oraz baterii.


Montaż elektroniki.


   Teraz kiedy wiesz gdzie co ma być, musisz wszystko zamontować w podwoziu. Dokładnie wyczyść wszystkie części do montażu, oraz powierzchnie podwozia, gdzie dane części maja być umieszczone. Wyczyść te części za pomocą denaturatu lub alkoholu itp. i pozwól wszystkiemu wyschnąć. Wykorzystaj ten czas i zamontuj serwo w podwoziu. Serwo powinno być przykręcone mimo wszystko, wiec warto czas schnięcia jakoś wykorzystać. Kiedy odbiornik i regulator wyschną, możesz przykleić taśmę dwustronną do montowanego podzespołu, ponieważ łatwiej jest zamocować je w ten sposób, niż naklejać taśmę na podwozie. Możesz tez użyć rzepów samoprzylepnych zamiast taśmy dwustronnej. 

 

 

Mocowanie silnika oraz akumulatorków.

 

   Podczas mocowania pamiętaj na ile wystarczą kable do silnika oraz baterii. Postaraj się, aby nie były one za długie i nie za krótkie - napięte bądź luźne. Dla kabelków od silnika daj sobie na tyle miejsca, żebyś mógł połączyć motor z pozytywnymi i negatywnymi kabelkami regla ( “+” do “+” a “-” do “-” ), w każdej pozycji. to samo dla kabelków od baterii. Możesz użyć kilku plastikowych opasek zaciskowych aby trzymały wszystkie kabelki razem. 

 

Łączenie serwa i regulatora z odbiornikiem.

 

   W zależności jaki masz model podłączenie wszystkiego do odbiornika może być albo bardzo łatwe, albo sprawić Ci trochę kłopotów. Dla modeli 2 WD off-road, wielu producentów ułatwiło zadanie, robiąc modele tak że wszystko jest blisko siebie. Wystarczy tylko połączyć serwo oraz regulator z odbiornikiem i gotowe! To takie proste.. Dla modeli 4WD wszystko może być bardziej skomplikowane. 
   Normalnie regulator oraz odbiornik będą po tej samej stronie podwozie, a wtedy wystarczy tylko podłączyć serwo i tyle. Jedynie trzeba uważać, aby kabelki nie stykały, lub nie miały możliwości dotknięcia paska przenoszącego napęd lub zębatek. Może to spowodować pociąganie paska, albo kabelków, co grozi uszkodzeniem sprzętu. Jeżeli podwozie jest podwójne (posiada górna płytę usztywniająca) można użyć opasek, aby zamocować kabelki do górnego “pietra” podwozia.
   Wiele osób nie wie, iż poprawne ułożenie kabelków nie tylko ładnie wygląda, ale również ma wpływ na długość życia elektroniki. Poświęcając więcej czasu na dokładne zamontowanie wszystkiego -  można zaosczędzić czas i pieniądze. Kable które ciągle są naciągane i pociągane mogą spowodować zwarcia lub naderwanić się. A to spowoduje więcej wydatków na naprawę, pozostawiając Ciebie bez modelu!! 

 

I gotowe !!!

 

   A tak wygląda gotowa zamontowana elektronika:


POWRÓT








Prawa autorskie © RC-AUTO - Portal Modelarzy Samochodowych Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2004-08-22 (16673 odsłon)

[ Wróć ]
 
 





 
 
:: fiblack3d phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::