•  Strona główna  •  Przepisy  •  Informatory  •  Kalendarz zawodów •  Wyniki zawodów  •  Rankingi  •  Forum •  
 
 
Menu
Strona główna
Przepisy
Dla początkujących
Zdjęcia z zawodów
Wasze modele
Opisy modeli i akcesoriów
Testy modeli
Nasze tory
Biblioteka linków RC
REKLAMA
Najbliższe zawody
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.
SMK Szczecin
PLMS RC

Top-Stock - rady zawodnika
- autor: Paweł Żelazo




Jest to klasa zrobiona przez firmę Tamiya tylko i wyłącznie dla modeli Tamiya. Założenie jej było proste. Mają się w niej ścigać się modele z pudełka z niewielkimi przeróbkami. Ludzie, których nie stać na drogie modele do e10tc. i na późniejszy ich tuning, a myślący o wygrywaniu mieli kupować tańsze modele, do których nie trzeba będzie dokupywać drogich części. I chyba udało się to Tamiyi. Klasa jest na całym świecie bardzo popularna, a ścigający się w niej to zarówno młodzi niedoświadczeni kierowcy jak również „starzy wyjadacze”. Mogą w niej startować modele firmy Tamiya: M-03, M-04, FF-01, FF-02,TL-01 i TT-01.

   Ja sam właśnie od tej klasy zaczynałem. Wybrałem model TL-01, gdyż jako jedyny ma napęd 4 koła i jest najnowszy z tej klasy. Patrząc po modelach, który startują był to strzał w dziesiątkę. Ale koniec o mnie. W Polsce ta klasa jest rozgrywana na każdych zawodach. Można się nimi ścigać zarówno w sezonie halowym jak i letnim. Jest ona doskonałym przedsionkiem do profesjonalnego ścigania. W Polsce najbardziej popularnymi podwoziami do tej klasy są FF-02 i TL-01. Dzięki temu, że mamy przedstawiciela firmy Tamiya w Polsce (firma Hit-Bis z Rzeszowa) nie ma problemu z częściami do niego.

   Jak zacząć? Jeżeli wybraliśmy już model, którym będziemy jeździli to trzeba pomyśleć o częściach do niego. By zacząć się ścigać potrzebne będą: aparatura, 2 serwa, odbiornik akumulatory i ładowarka (najlepiej z funkcją rozładowywania). Jeśli kupujemy nową aparaturę to zazwyczaj są dołączone do niej potrzebne serwa i odbiornik. Tyle wystarczy by zacząć uczyć się jeździć. Później trzeba pomyśleć o tuningu do naszego autka. To, co należy do niego dokupić by móc myśleć o wygrywaniu to: łożyska, amortyzatory olejowe, silnik Johnson i w modelu TL-01 czarne zębatki. Warto też zaopatrzyć się w różnego rodzajów opon i wkładek. Na sezon halowy najlepsze będą opony slick z miększą wkładką, a na asfalt opony z rowkami z twardszymi wkładkami. Należy pamiętać, że jeśli chcemy jeździć w klasie Top-stock to części (z wyjątkiem aparatury, odbiornika, serw, akumulatorów i ładowarki) musi być firmy Tamiya.

   Ile to kosztuje? Zapewne wielu z was zadaje sobie pytanie ile ta przyjemność kosztuje. Wszystko zależy od wariantu, który wybierzemy, bo niektóre modele, aparatury akumulatory i ładowarki są tańsze niż inne. Ja przedstawię wydatki, które poniosłem kupując swoje auto rc: 
- model TL-01- 569zł,
- aparatura Sanwa Blazer - 344.99zł,
- ładowarka sieciowa - 200zł,
- 2 akumulatory Sanyo 2400- 2x 242.80zł. 
Następnie dokupiłem: amortyzatory olejowe - 108.80zł., łożyska - 313.60zł. i czarną zębatkę - ok.30zł. (ceny wg. Sklepu    ww-model i riku modelsport). Jest to dużo, ale zabawa polegająca na jeżdżeniu nimi jest ok. 1000... razy większa.


  
Teraz kilka słów ode mnie:

- najlepiej  uczyć się na zawodach. Lepsze wyniki daje jeżdżenie po prawdziwym torze jeden dzień, niż tydzień na parkingu.

- nie jeździć bez karoserii!!! Niech ci się nie wydaje, że jak będziesz bez niej jeździł to dłużej będzie w dobrym stanie. Nie bez   powodu ona tam jest- ma chronić model przed uszkodzeniami .              

Poniżej dla przykładu fotki karoserii do tej klasy i fotka najlepszego podwozia (polecanego przez wszystkich). Na zdjęciu podwozie ma zamontowany regulator elektroniczny - zabroniony w klasie TOP-STOCK.


   


POWRÓT








Prawa autorskie © RC-AUTO - Portal Modelarzy Samochodowych Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2004-08-22 (10205 odsłon)

[ Wróć ]
 
 





 
 
:: fiblack3d phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::