Devid napisał(a):
3. Czy dobrze się orientuje ?
1) to są wysokie obroty
2) niskie obroty
3) ustawienie dawkowania paliw
Kompletnie źle.
Jedynka, to są niskie obroty
Dwójka, to ustawienie biegu jałowego (podtrzymanie przepustnicy, powinien być otworek o szerokości 1mm)
Nie widzę trójki na zdjęciu, ale pewnie chodzi ci o śrubę w mosiężnej tulei gdzie dochodzi paliwo - to jest śruba regulacji wysokich obrotów.
Odszukaj w internecie jaki to model silnika i znajdź jego ustawienia fabryczne (tak zwane „Factory settings”). Wyreguluj go zgodnie z instrukcją i wtedy spróbuj odpalić i wyregulować. Regulujesz silnik gdy zrobi się gorący (tzn złapie właściwą temp pracy).
Silnikowi zwiększasz, lub zmniejszasz dopływ paliwa śrubą wysokich obrotów. Zubożając mieszankę, zwiększasz jego osiągi (i temperaturę), zwiększając dawkę, silnik ma gorszą akcelerację, ale jest zimniejszy i ma dobre smarowanie. Jeżeli po chwili jazdy na maksymalnych obrotach puścisz przepustnicę, a silnik będzie wydawać dudniący dźwięk, takie „tidididididi” i zjedzie do swoich „dududududu” to znaczy, że prosi o więcej paliwa i ma zbyt ubogą mieszankę. Taki objaw możesz zobaczyć na różnych poradnikach np. na youtube.
Niskie obroty regulujesz gdy skończysz regulować wysokie obroty. Po puszczeniu przepustnicy powinny spadać od razu na minimalne, lub po krótkiej chwili. Silnik nie powinien gasnąć sam z siebie, a po 5-10 sec postoju od razu wkręcać się na właściwe obroty.
Pomimo przecieków silnik powinien chociaż "*****". To, że kapie ci paliwo to znak, że masz nieszczelne łożyska. Z przodu masz prawdopodobnie kryte kulkowe, a z tyłu mosiężną tuleję. Da się je wymienić, ale pytanie, czy się opłaca (stopień zużycia silnika i kompresja). Tuleja z tłokiem to często koszt połowy nowego silnika, także jeśli to nie jest jakiś super rzadki unikatowy silnik…
Co do kompresji, jeśli ciągnąc powoli szarpanką czujesz niewielki, wręcz znikomy opór, to silnik jest zużyty. Ładnie to widać, gdy rozbierzesz taki silnik. Tłok powinien się blokować przed końcem tulei. W zużytych silnikach, przechodzi przez całą bez żadnego oporu.