Witam. Jakiś czas temu złożyłem model 1:8 GT firmy BMT 081. To dość stara konstrukcja ale miała dużą zaletę, kity zostały przecenione o połowę. Ponieważ nie wystartuję w Polsce w Rally Game (bo go nie ma) to nie muszę mieć najnowszego modelu. Do zestawu kupiłem silnik Novarossi MITO 9ONCA. Jest to 9cio portowy silniczek dedykowany do on-road. Docierałem go osobiście podgrzewając do 70-80C i odpalając na starterze. Paliwko Merlin 25%. Wszystko szło ładnie ale za którymś razem po zatrzymaniu zablokował mi się tłok w górnym położeniu i zanim go ruszyłem to trochę czasu mineło. Bałem sie, ze może cos uszkodziłem. Rozebrałem silnik, obejrzałem............i nic, nóweczka bez skazy. Złożyłem i dalej docierałem. Proces był powolny i z naddatkiem. Nie męczyłem go i sie nie spieszyłem. Teraz jestem już po dotarciu i mam problem z dobrym ustawieniem silnika. Mam ten objaw, że po zatrzymaniu modelu obroty silnika nie spadają tylko jeszcze długo sa zbyt wysokie. Nie wiem już w która strone i jaka srubą krecić. Fakt że ruszyłem śrubę od srednich obrotów moze niepotrzebnie. Instrukcja mówi, ze tam sie skręca ja do zera na wysunietym gazniku a potem odkreca 5 obrotów. Wszystko było by extra gdyby nie zapis, ze jak mam gaznik jakis tam to 6 obrotów a jeszcze inny model 6,5. Super tylko gdzie na gazniku jest napisane jaki to model? W tej sytuacji nie mam pewnosci czy 5, 6 czy 6,5 obrotu. Pytanie czy wiecie jak odczytac w novarossi symbol gaznika? Druga sprawa czym regulować w/w objaw. Na wolnych obrotach ustawiam niskie, model stoi, trzyma rowne niskie obroty. Jak przejade troche i zatrzymam to ma wysokie i nie chce zejsc w dół. Czasem w koncu zejdzie a czasem nie chce wcale. Powinien od razu zejsc na niskie z luzu. Był moment, ze juz byłem blisko, ruszylem znowu czyms i sie popsuło. Niby wróciłem do tego co poprzednio ale juz nie było lepiej. Regulacja to wielka sztuka, ja chyba nie mam do tego talentu. Z góry dzięki za pomoc kogoś kumatego.
_________________ Serpent 960, Serpent S120, Serpent 240, Kyosho Inferno GT, Kyosho F-TEN, Tamiya TRF416WE, Kyosho F1 2005
|