Witam,
Pytałem już w wielu miejscach, i pozwolę sobie poradzić się i Was
Być może ktoś z was posiada/posiadał model, w którym elektromagnes odpowiada za skręt kół. Posiadam samochód zdalnie sterowany Taiyo Rockie A, dostałem go około 18 lat temu, pojeździł kilka miesięcy i przestał skręcać. Na tamtą chwilę, żaden magik elektryk nie wiedział co ma z nim zrobić, nikt nie potrafił go naprawić. Co gorsza, rozbierali go i składali, i nie mam pojęcia czy składali go w taki sam sposób, w jaki był złożony. Osobiście od miesiąca próbuje się uporać z tym autkiem. Co robiłem:
1. Sprawdziłem czy pilot działa prawidłowo - działa.
2. Wylutowałem elektromagnes i sprawdziłem czy dochodzi do niego napięcie - dochodzi.
3. Podpiąłem elektromagnes pod baterie - różnie efekty, ale o tym dalej
Na tę chwilę, przylutowałem elektromagnes z powrotem. Otacza go brązowy pierścień (jest to chyba zwykły magnes). Da się nim obracać palcami na boki. Gdy dodaję gaz i skręt (bez gazu skręt nie działa - urok modeli z lat 90) i obracam powoli ten pierścień, wyłapuje jedno miejsce w którym elektromagnes prawidłowo skręca, lecz nie wraca do pozycji neutralnej. W innym położeniu pierścienia, elektromagnes nie reaguje na skręt, lecz jest utrzymywany przez pierścień w pozycji środkowej (gdy próbuję obrócić elektromagnes, wyrywa mi się z palców i wraca na miejsce). Bonusowo, pod elektromagnesem znajdowała się spręzynka, która nie mam bladego pojęcia do czego służy - ma środkować elektromagnes? Czy ten pierścień ma go środkować? Dodatkowo, ten pierścień ma mały otworek, nie wiem czy na sprężynkę (nie sięga ona do niego), czy po prostu na kabelki (ale po co?).
Przesyłam wam różne zdjęcia niżej, z tą dziurką ustawioną u góry pierścienia, z dziurką odwróconą ku dołowi, ze sprężyną w różnych wariantach - ale te warianty nic nie dają praktycznie.
Może znajdzie się ktoś, kto będzie umiał pomoć