Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:37 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:37 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
 Tytuł: Silnik HPI G3.0
PostNapisane: Pt kwi 04, 2014 7:27 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
Witam was chcialem zapytac czy ten model silnika posiada regulacje niskich obrotow?
http://rc-team.pl/hpi-wszystkie-czesci/ ... 01310.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 04, 2014 9:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn mar 24, 2014 11:49 pm
Posty: 22
Jak każdy silnik oczywiście posiada srubkę do wolnych obrotów a na zdjęciu to też widać dokładnie na pierwszym zdjęciu jak masz mocowanie cięgna gazu są dwie śrubki jedna to regulacja ta zwanych niskich obrotów (wzbogacanie mieszanki lub zubożanie) a druga od właśnie obrotów silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 05, 2014 6:56 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
Ok juz znalazlem ja.A teraz chcialem sie spytac o taka rzecz ta sruba od niskich obrotow jest w pozycji fabrycznej wtedy jak glowka sruby jest rowno z obudowa ta czarna tak jak na tym filmiku bo na nim ta sruba od niskich obrotow jest po drugiej stronie.
http://www.youtube.com/watch?v=aFXf1BPpSxQ
A czy mogl sie silnik zepsuc jak przez przypadek wlalem pare kropel do silnika oleju do filtra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 05, 2014 11:02 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
ironkorn napisał(a):
A czy mogl sie silnik zepsuc jak przez przypadek wlalem pare kropel do silnika oleju do filtra?


Nie mógł. Co do ustawień fabrycznych gaźnika to niskie płasko z obudową a wysokie wkręcasz do końca a następnie od tej pozycji wykręcasz 3 obroty.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N kwi 06, 2014 1:14 am 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
Niskie płasko z obudową ta czarna gdzie jest ten dzyndzel co się zachacza cięgno?
I wtedy będą ustawienia fabryczne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 6:01 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
http://www.team-bhp.com/forum/attachmen ... c-carb.jpg

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 09, 2014 7:14 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
A co moze byc powodem tego ze jak kręcę zębatka odbiorcza to kręci się lekko a w pewnym miejscu jest lekki opór. To co moze byc tego powodem?
Czy może to być wina ze źle założyłem silnik i są złe ustawione zębatki względem siebie?
I jeszcze chciałem zapytać o temp. Bo w instrukcji pisze ze 110 jest dobrze a 120 źle.to czy trzymać się do temp tak do 115?
Obroty wysokie ustawiłem tak ze temp była w granicy 115.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 10, 2014 2:27 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Zależy od silnika, ale generalnie zakłada się, że zależnie od silnika te 110-130 to dopuszczalny zakres. Silniki firmy OS przykładowo nie lubią temperatur wyższych niż 115 natomiast silniki, np: firmy Alfa chodzą cieplej. Na początek uznaj, ze jak pod koniec baku temperatura na świecy nie przekracza 120 to jesteś w bezpiecznym zakresie, chyba, że jest zima i -5* na dworze. Z dodatkowych uwag to patrz czy silnik pracuje stabilnie i dymi jak dodajesz gazu, jak dymi mocniej przy przyśpieszaniu i pozostawia delikatną mgiełkę (widać że coś leci z wydechu) na dużej prędkości to jest ok. Jeszcze na słuch- silnik powinien też bzyczeć jak stare F1 a nie chodzić jak czterosuw z kosiarki. Możesz sprawdzić też świecę, jak po jeżdżeniu drucik jest lub szary i suchy to jest idealnie nic nie ruszaj (nowa świeca 1 bak jazdy) jak wykrzywia się i robi się czarny to jest za ubogo- koniecznie wykręć HSN, a jak jest błyszczący i wilgotny to jest troszkę za bogato (ale zawsze lepiej troszkę za bogato niż minimalnie za ubogo) można tak śmigać ale mogą na tym ucierpieć minimalnie osiągi i bardziej będzie dymił.


Co do zębatek, to za blisko je do siebie przysunąłeś, nie powinno być oporu na całym obwodzie. Jak gdzieś haczy to odsuń lekko silnik by w tym najgorszym miejscu nie ocierały zębatki, oraz sprawdź czy po odsunięciu inne ząbki nie mają teraz za daleko.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 10, 2014 10:05 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
No dzis poprawilem ta zebatke i teraz jak przytrzymam zebatke atakujaca i rzuszam odbierajaca to jest taki bardzo maly luz.
No a co do tego ustawienia tych iglic to na max gazie leci bialy dym z tlumnika.
A czemu dzis jak bylo zimno i padal deszcz to na luzie tez lecial dym i jakos tak go dzis wiecej bylo nawet przy ,mniejszym gazie.
Wolne obroty ustawilem tak ze jak nacisne wezyk zasilajacy to obroty sie troche zwiekszaja po czy maleja i gasnie silnik.
A jeszcze chcialem zapytac o swiece jakie uzywac na taka pogode jak jest teraz, deszczowa, tak do 20 stopni.
Orginalnie byla zamontowana HPI 5 a w RC Team mi ta polecili przy zakupie modelu http://rc-team.pl/swiece-zarowe/60781-t ... 9281.html#
Czy tej firmy swiece sa dobre?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 11, 2014 3:45 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Wygląda na to, ze wszystko masz dobrze ogarnięte. W wypadku zmiany pogody gaźnik wymaga korekty ustaiweń, jednak jeśli balans między wysokimi a niskimi obrotami jest ok, to przy zmianie pogody dokonuje się korekty tylko "dużą" iglicą HSN, jak jest wilgotno to można zubożyć lekko mieszankę (sprawdzaj temperaturę i dymienie, ma dymić, ale też bez przesady) jak powietrze jest takie ciężkie to może też ten dymek się tak nie rozdmuchuje jak zwykle no i na pewno było ciemniej, a jak świeci mocno słońce to też tego dymu nie widać. Pamiętać należy podstawową zasadę: lepiej, żeby dymił niż by nie dymił.

Co do świec to ze zwykłych polecam zawsze OS. Na zimne dni dobra będzie http://rc-team.pl/swiece-zarowe/26334-o ... mosa3.html A3 (w nowym nazewnictwie NO.6). Natomiast taka uniwersalna letnio/wiosenna, co powinna się sprawdzić (ja w silniku 3ccm używałem własnie tej świecy 90% czasu) to OS No.8 lekko zimniejsza od No.6. Mam je sprawdzone, według mnie No.8 możesz brać w ciemno na 15-30*C, http://rc-team.pl/swiece-zarowe/28279-o ... -no8.html# nawet tańsza od tej thunder tiger.

Co do tej Thunder Tiger, to w opisie jest, że wyprodukowano w Japonii, więc robić ją może ją robić dla nich jedynie OS engines i jest to albo No.6 albo No.8. W każdym razie w OS-ach mam obcykane oznaczenia dlatego je polecam.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 11, 2014 6:01 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
A dokladnie to jak sprawdzac ta bezpieczna temperature np 110 stopni
Trzeba przejechac na pelnym gazie ale jaki dlugi odcinek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 11, 2014 6:56 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Masz sobie normalnie jeździć. Zazwyczaj temperatura minimalnie rośnie jak już w baku jest mało paliwa. Jak pod sam koniec baku nie przekracza 120* to jest ok, wtedy w czasie normalnej jazdy będzie miał te 115*C. Temperaturę mierzyć celując termometrem w świecę.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 12, 2014 1:25 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
A podales zebym kupil ta
http://rc-team.pl/swiece-zarowe/28279-o ... -no8.html#
A czym ona sie rozni od tej,cena 4zl wiecej
http://rc-team.pl/swiece-zarowe/25128-o ... mos8.html#
A ta ca podales na zimne dni http://rc-team.pl/swiece-zarowe/26334-o ... mosa3.html to jes do silnika 2.5 a moj jest 3 to czy moze byc
A jeszcze jest ta http://rc-team.pl/swiece-zarowe/28278-o ... 6-a3.html# i tez jest tansza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 11:20 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Niczym się nie różnią. To są te same świece parami. Mają po prostu bajzel w sklepie. Pewnie podnosili ceny świec i zostały też te stare. Jak jest zimno powiedzmy < 15*C to możesz używać A3, ułatwi to regulację i poprawi stabilność pracy silnika (ciepła świeca przyśpiesza moment zapłonu mieszanki, a jak jest zimno to jest to wskazane, by zapłon następował w dobrym momencie). 99% normalnych warunków jak pisałem No.8 ogarnia, jak jest zimno to i tak się nie jeździ bo ręce marzną.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt maja 02, 2014 4:38 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 28, 2013 5:56 pm
Posty: 57
Chcialem zapytac was co moglo byc powodem ze tlok ulegl zniszczeniu.
Odeslalem model do RC team zeby mi go wyregulowali i otrzymalem go w srode pojedzilem nim moze z 2 baki po czym stanal.
Nie dalo ruszyc sie szarpanka i myslem ze moe sie zalal,wykrecilem swiece ale dalej sie nie dalo.
Rozebralem silnik na czesci i okazalo sie bolec trzymajacy tlok pekl i tlok od spodu sie ukruszyl.
Co moglo byc tego powodem.
Ta czesc kosztuje 165
http://germanrc.pl/pl/searchquery/15141 ... ?url=15141
A caly silnik 350
To czy warto ta czesc kupowac czy lepiej nowy silnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 5:37 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL