LuMpY napisał(a):
Dzięki za odpowiedź
Właśnie się przymierzam do niego ale zawsze coś wyskoczy przez co go nie mogę zdobyć :/ jaki polecasz termometr? allegro proponuje od 50zł do nawet i 170zł za termometr...
nie wiem czy to dobrze rozumiem - zbyt bogata mieszanka tzn. że silnik dostaje bardzo dużo paliwa czyli się zalewa w większym stopniu? natomiast uboga mieszanka jest wtedy jak silnik otrzymuje tyle paliwa żeby tylko nie zgasł? jeśli się dobrze domyślam do bogata mieszanka zamula silnik (w sensie osiągów) natomiast uboga pozwala rozwiną pełnie możliwości silnika, tak?
i jeśli dalej dobrze myślę to jazda na bogatej mieszance wydłuża żywotność (lepsze smarowanie, mniejsze obroty, niższa prędkość) natomiast uboga mieszanka skraca tą żywotność (mniej smarowania, większe obroty, większe prędkości)? istnieje między tym jakiś kompromis alby silnik żył i nie był też wolny?
co do dyferencjału to zdecydowanie jestem pewien że u mnie tylne koła dostają więcej mocy niż przednie bo to po prostu widać np. gdy przy ostrym nawrocie przy dużej prędkości tylne koła zaraz po dodaniu gazu zrywają przyczepność więc to chyba działa jak należy... a frajda niezła
aha - co się dzieje z silnikiem jak się przegrzewa? bo nie mogę tego rozgryźć...
dziękuję za wszelką pomoc
A więc tak:
1. Proponuje ci termometr duratraxa za ok 100 zł na allegro nowy, ale kiedyś widziałem że ktoś z forum sprzedawał je za 70 zł z wysyłką.
2. za bogata mieszanka zalewa ci silnik, co w większym stopniu nie jest dobre dla silnika, ale gorsze jest to kiedy mieszanka jest za uboga, może ci wypalić uszczelkę pod głowicą, i przy częstym przegrzewaniu, silnik zaczyna tracić kompresję.
3. przyjmuje się że temp. powinna wynosić ok. 100-130 stopni Celsjusza, zależy jaki posiadasz silnik. Ale taka idealna temp. do mojego silnika to 121-122 stopni tak przynajmniej ja ustawiałem. aha i dodam jeszcze że jeżeli ci nie jest szkoda wydać więcej kasy to proponuje zakupić ci "venom smart temp", jest to naprawdę dobra sprawa, do silnika przyklejasz czujnik który mierzy temperaturę, i kiedy jest ona za wysoka to automatycznie zmniejsza ilość gazu podczas jazdy, tak aby miał tyle ile mu nastawiłeś w ustawieniach, zresztą poczytaj sobie o tym. Masz tu aukcję :
http://allegro.pl/venom-smart-temp-trax ... 37546.html podejrzewam że jak gościowi zaproponujesz 120zł z wysyłką to się zgodzi.
Edit: jeżeli kupisz tego "venom smart tem" to automatyczni nie musisz kupować termometru.
Edit 2: masz tu trochę lektury :
http://prorevo.pl/regulacja.htmlco prawda jest to do silnika trx, ale w większości przypadkach tak się robi.