Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:58 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:58 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn cze 14, 2004 9:37 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
Witam
Nawiazujac do istniejacego juz watku proponuje aby w tym zamieszczac porady dotyczace uzytkowania, regulacji silnikow spalinowych. Mysle, ze wszyscy na tym mozemy skorzystac, wiec Panowie, do dziela :)

Ten temat znajdowal sie w dziale Tuning Mechaniczny, ale w zwiazku z powstaniem dzialu Silniki Spalinowe, pozwolilem sobie na przeniesienie go tutaj... Bardziej pasuje niz do tuningu... :)

_________________
pozdrawiam
tomalo


Ostatnio edytowano Śr gru 08, 2004 9:10 pm przez Tomasz Łuczyński, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 14, 2004 9:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 12, 2003 4:34 pm
Posty: 1975
Widze, ze poradniki teraz w cenie tak wiec dzialam :). Tak sie zastanawiam co by tu madrego napisac i tak sobie pomyslalem, ze moze warto wszystkich poinformowac, ze silnik spalinowy oprocz tego, ze musi byc regulowany to rowniez musi byc konserwowany. W tym poscie akurat napisze o konserwacji a w nastepnych (jesli beda) o innych aspektach zwiazanych z silnikami spalinowymi. Otoz jest kilka szkol konserwacji silnikow. Jedni uwazaja, ze silnik powinien byc konserwowany tylko w przpadku dluzszej bezczynnosci a drudzy uwazaja, ze silnik powinno sie konserwowac po kazdej jezdzie. Ja zaliczam sie do tych drugich i jak dotad zle na tym nie wychodze a w swojej karierze modelarskiej mialem juz okolo 8 modeli spalinowych, ktore zawsze ladnie jezdzily i odwdzieczaly sie za odpowiednia opieka dlugotrwala zywotnoscia. Konserwacja na pewno wydluza zywotnosc naszego silnika. Czym? Jak? Najprosciej jest kupic WD-40 i po prostu go przez gaznik wlac do silnika. Potem pociagnac kilka razy szarpanka aby plyn dobrze sie rozsmarowal. Oczywiscie WD-40 nie jest konserwantem. Jego glownym zadaniem bedzie usuniecie wody z silnika i zapobiegniecie ewentualnej korozji. Samo smarowanie i konserwowanie powinno odbyc sie specjalnym plynem dostepnym w sklepach modelarskich. Polecam "After run oil" firmy Model Technics w cenie 18 PLN za butelke 0.25l. Taka butla spokojnie wystarcza na jeden sezon a silnik dzieki temu plynowi powinien zawsze ladnie odpalac i rowno pracowac. To tyle. Pozniej moze cos jeszcze napisze. Pamietajcie, ze po kazdej jezdzie nasz silnik powinien zostac zakonserwowany!

_________________
UZYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 16, 2004 9:08 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
warto po kazdej jezdzie jak jeszcze silnk jest cieply oczyscic go doladnie, nie bedzie sie wtedy grzal, i nie bedzie trudno go oczyscic w porownaniu z tym jak jest juz zimny!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 16, 2004 9:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt maja 04, 2004 11:21 pm
Posty: 943
Lokalizacja: Leszno
To była dobra rada bo pamietam że jedne z gorszych chwil przeżyłem siedząc i czyszcząc model jakimś zdychającym kompresorem powietrza i bród wogle schodzić nie chciał.Najchetniej wrzucił bym go do wody i zaczekał az sie wyczsci ale tak nie moge bo cała elektronika siadzie a silnik pewnie do wyrzucenia bedzie :(

_________________
Przerwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 16, 2004 9:39 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
A ja moze cos o filtrach... :)

FILTR PALIWA TO KONIECZNOSC !!!

Filtr powietrza jest rowniez jedna z najwazniejszych rzeczy zwiazanych z silnikiem. Warto zainwestowac w dobry filtr powietrza, bo te, ktore dostajemy razem z modelem przwaznie sa kiepskiej jakosci.

Oczywiscie filtr powietrza (jego gabka) musi byc nasaczana. Sa do tego specjalne oleje (AIR FILTER OIL), ja osobiscie uzywam olejek rycynowy - bardzo tani (1,28 pln za buteleczke w aptece), a swietnie zatrzymuje zanieczyszczenia.

Osobiscie uwazam, ze lepiej kupic dobry filtr i nasaczac go olejkiem rycynowym niz kiepski filtr nasaczac drogimi srodkami.

Oczywiscie gabke co jakis czas (jak sie przybrudzi - moze to byc nawet po kazdej jezdzie, zalezy od warunkow) nalezy dokladnie umyc. Po calkowitym wysuszeniu nasaczyc olejem i gotowe.

Filtr powinien byc odpowiednio dobrany do silnika tak aby zapewnic mu doplyw odpowiedniej ilosci powietrza.

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 16, 2004 10:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 12, 2003 4:34 pm
Posty: 1975
Jesli juz jestesmy przy filtrach to warto zainwestowac w specjlana "przedluzke", na ktorej mocuje sie filtr powietrza. Dzieki temu zasysane do silnika powietrze nie jest nagrzane. Ponizej przyklad takiej przedluzki (mysle, ze mozna cos takiego skombinowac za naprawde male pieniadze).


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 94024&rd=1

_________________
UZYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 17, 2004 10:57 am 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
ale to naprawde niewiele daje, nawet jesli filtr bylby za silnikiem to niewiele zmienia, ja widze roznice miedzy jazda w zimie i teraz niewielka roznica a zmiana temperatury powietrza bardzo duza


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 18, 2004 9:50 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
Swiece to bardzo wazny element wplywajacy na prace silnika. Ale tez ze swiecy mozna odczytac jak jest ustawiona mieszanka...

Wykrecajac po jezdzie swiece i patrzac na nia mozna sie wiele dowiedziec :)

Nowa swieca ma drucik i dol ktore sa blyszczace. Jesli po jezdzie drucik jest dalej swiecacy i spod swiecy jest mokry - mieszanka za bogata - osigane jest okolo 85% maksymalnej mocy silnika.

Jesli drucik zaczyna robic sie lekko szary a spod swiecy jest delikatnie wilgotny (nie mokry) mamy prawie maksymlna moc silnika.

Kiedy drucik jest szary a spod swiecy jest suchy - mamy 100% mocy silnika :)


Jesli drucik zaczyna sie odksztalcac a spod swiecy jest suchy to moc jest maksymalna, ale mieszanka za uboga ! Trzeba lekko wzbogacic mieszanke.

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 24, 2004 10:10 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 27, 2003 12:53 pm
Posty: 4236
Lokalizacja: Kraków
Gruby napisał(a):
wzbogacic albo zubozyc mozna przekrecajac srubke doplywu paliwa do silnika tak?


dokladnie tak.. jak wykrecasz to wzbogacasz i odwrotnie :)

_________________
Pozdrawiam
AE TEAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 24, 2004 7:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
No to zagadka. Jaki czynnik wpływa na temperaturę silnika w sposób bezpośredni i druga część - co jest czynnikiem niekorzystnym zubożania mieszanki paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 24, 2004 7:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 27, 2003 12:53 pm
Posty: 4236
Lokalizacja: Kraków
Artur D. napisał(a):
No to zagadka. Jaki czynnik wpływa na temperaturę silnika w sposób bezpośredni i druga część - co jest czynnikiem niekorzystnym zubożania mieszanki paliwa.


hmm..... ilosc paliwa dostarczana wplywa na temp silnika, jaka swiece jest zalożona..... a co do drugiej czesci..... mniej paliwa->mniej oleju->mniejsze samrowanie :?:
mam racje czy sie myle ? ;)

_________________
Pozdrawiam
AE TEAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 24, 2004 10:57 pm 
Offline
tomalo

Dołączył(a): N sty 04, 2004 8:33 pm
Posty: 778
Lokalizacja: Kraków autko: mam :)
A tak poza tym to czynnikiem wplywajacym bezposrednio na temperature silnika jest chyba zawartosc nitra i oleju w paliwie, ustawienie mieszanki.

_________________
pozdrawiam
tomalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 05, 2004 2:05 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
ilosc oleju a raczej ustawienie silnika, swieca, gestosc powietrza oraz wilgotnosc,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 06, 2004 9:35 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
promian napisał(a):
Konserwacja na pewno wydluza zywotnosc naszego silnika. Czym? Jak? Najprosciej jest kupic WD-40 i po prostu go przez gaznik wlac do silnika. Potem pociagnac kilka razy szarpanka aby plyn dobrze sie rozsmarowal. Oczywiscie WD-40 nie jest konserwantem. Jego glownym zadaniem bedzie usuniecie wody z silnika i zapobiegniecie ewentualnej korozji.


A fachowcy z HPI twierdza cos innego.
http://www.hpiracing.com/faq-nitro-main.htm#use_after_run

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:58 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL