Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 12:48 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 12:48 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: So sty 10, 2004 11:33 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 02, 2004 11:12 pm
Posty: 451
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ -- RcBziom
Powiedzcie mi czy znacie kogoś albo znacie jakąś stronke na której znajde kogoś kto profesjonalnie maluje jakieś grafiki na samochodach albo na karoseriach ??? A może ktoś z was umie tak malować ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 12:27 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 9:03 am
Posty: 590
Lokalizacja: SAVAGE 25 ALU KOMPLET WAHACZY, PRO LINE 40, MASHER 40
Wiem ze Pan Jakub Promianowski maluje profesjonalnie karoserie

_________________
MOTOPARKAcademy - Formula Renault 2000 Racing Team


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 12:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 02, 2003 2:29 pm
Posty: 680
Lokalizacja: Warszawa
Dobra to ja też sie zapytam coś żeby nie tworzyć nowego tematu.
Niech ktoś błagam mnie oświeci!!!W pewnych miejscach piszą żeby malować karose od wewnątrz, a na innych od zewnątrz.NIech ktoś mi powie czy ta od wewnątrz to prawda i którą lepiej wersje zrobić.............


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 12:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 27, 2003 12:53 pm
Posty: 4236
Lokalizacja: Kraków
Malowanie od wew. ........ naklejki na zew.

_________________
Pozdrawiam
AE TEAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 8:28 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
pewnie ze od srodka, wtedy rysa na nadwoziu spowoduje malo widoczne szkody, odwrotnie to odpadlaby farba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 10:05 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
I jak cos to mowie Ci odrazu, zeby nie malowac sprayem akrylowm, bo jak ja swoja w tereniaku tak pomalwalem to zaczelo mi odpadac :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 10, 2004 10:13 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
tzn malowac sprayem do lexanu ( poliweglanow) modelarskim, wczesniej musisz obudowe okleic to co ma zostac niepomalowane, przetrzec troche bardzo drobnym papierem sciernym i umyc najpierw mydlem a pozniej mozesz benzyna ekstrakcyjna, albo denaturatem. Najpierw zmatowiajac sprawisz ze sie lepiej chwyci farba, a nastepna operacja usunie tluszcz itp, i nie bedzie tak latwo odpadac


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 11, 2004 3:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 27, 2003 2:01 pm
Posty: 2331
Lokalizacja: ------->Warszawa<------- Auto: Tamiya TA04Pro
Raflee napisał(a):
I jak cos to mowie Ci odrazu, zeby nie malowac sprayem akrylowm, bo jak ja swoja w tereniaku tak pomalwalem to zaczelo mi odpadac :?


Ja malowałem akrylem i musiałem sie nieźle namęczyć i naczekać żeby się trzymało no ale warto było bo nawet resztka farby na szybie już nie chce zejść (trzeba to wyciąć :/ )

_________________
Olgierd Krupiński - Tamiya TA04 Pro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 11, 2004 4:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 31, 2003 7:59 pm
Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
-=ADA$=- napisał(a):
...przetrzec troche bardzo drobnym papierem sciernym i umyc najpierw mydlem a pozniej mozesz benzyna ekstrakcyjna, albo denaturatem...


z tym papierem ściernym byłbym ostrożny, nawet bardzo a przy odtłuszczaniu nie posuwałbym się dalej niz to mydło lub jakiś środek z alkoholem...

_________________
hpi pro4, asso tc3 ft, trooper sc
pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 12, 2004 1:05 pm 
Offline
-=ADA$=-
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 20, 2003 7:51 am
Posty: 3467
Lokalizacja: Bielsko-Biała/ Kraków
z tym alkoholem to jest tylko lepsza wersja bo wtedy masz pewnosc ze tluszczu nie bedzie, a co do scierania tu jest cytat ze strony Protoform "Very lightly scuff the surfaces to be painted with steel wool or SOS pads. " czyli choc troche trzeba zmatowic miejsce malowania, i tego naprawde nie widac


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 13, 2004 10:53 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Jesli chodzi o farby to oprocz "specjalistycznych" farb mozna uzywac i innych. Te "specjalistyczne" farby nie maja jakis cudownych wlasnosci. Mozna bez problemu kupic farby o identycznych wlasciwosciach pod innymi nazwami i to duzo taniej. Przetestowane mam farby Dupli Color, ktore sa opisane jako oparte na zywicach systetycznych. Sprawuja sie doskonale.
Do odtluszczania doskonale nadaja sie tradycyjne plyny do mycia naczyn.
Matowienie powierzchni moze nie jest koniecznie natomiast znaczaco podnosi trwalosc malowania. Doskonaly do tego jest papier scierny 1200 lub jeszcze drobnieszy. Wazna rzecz, ze to nie chodzi o odrobine podrapania tylko rownomierne zmatowienie calej powierzchni (tylko tej ktora chcemy pomalowac). Nie bojcie sie o koncowy wyglad karoserii. Po pomalowaniu absolutnie nie witac sladow matowienia.
Mozna jeszcze dla porzadku dodac, ze kolejnosc malowania ma znaczenie. Rozpoczynamy od najciemniejszych odcieni i konczymy na najjasniejszych.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 13, 2004 2:22 pm 
Offline
Raflee
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 9:45 pm
Posty: 3693
Lokalizacja: Z daleka- Mielec Auto: 4 do sprzedania - priv :)
Tmassals - ty malujesz areografem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 13, 2004 3:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 31, 2003 7:59 pm
Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
no dobra... ale zmatoniową bude chyba znowu trzeba wyczyścić?? żeby te wszystkie starte paprochy usunąć... czy ktoś mogłbym podać linki do dwóch czarnych karoseri tylko że jedna byłą wczesniej matowiona, a druga nie... ale i tak ja się boję takiego zabiegu nam do niego pewne wątpliwości... na pewno po zmatowieniu otrzymana barwa jhest trochę inna... a co z miejscami które mocniej zmatowiliśmy?? a co miejscami których nie zmatowilismy, bo nie można się tam dostać... jak na razie widze więcej przeciw niż za... czy specjalny lakier naniesiony na niezmatowaną karoserię będzie miał dużo m,nijeszą wytrzymałośc niż położony na zmatowioną... nie sądze by byłą to aż tak znacząca róznica...

_________________
hpi pro4, asso tc3 ft, trooper sc
pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 13, 2004 3:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
Raflee napisał(a):
Tmassals - ty malujesz areografem?


Tak, maluje aerografem.

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 13, 2004 3:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 01, 2003 2:01 pm
Posty: 575
_marcin_ napisał(a):
no dobra... ale zmatoniową bude chyba znowu trzeba wyczyścić?? żeby te wszystkie starte paprochy usunąć... czy ktoś mogłbym podać linki do dwóch czarnych karoseri tylko że jedna byłą wczesniej matowiona, a druga nie... ale i tak ja się boję takiego zabiegu nam do niego pewne wątpliwości... na pewno po zmatowieniu otrzymana barwa jhest trochę inna... a co z miejscami które mocniej zmatowiliśmy?? a co miejscami których nie zmatowilismy, bo nie można się tam dostać... jak na razie widze więcej przeciw niż za... czy specjalny lakier naniesiony na niezmatowaną karoserię będzie miał dużo m,nijeszą wytrzymałośc niż położony na zmatowioną... nie sądze by byłą to aż tak znacząca róznica...


Dla niedowiarkow podawalem juz kiedys adresy karoserii zmatowionej przed malowaniem. Dla przypomnienia:

http://www.rccars.balta.pl/forum/album_page.php?pic_id=815

http://www.rccars.balta.pl/forum/album_page.php?pic_id=814

Oczywiscie należy zmatowic rownomiernie i zmatowic a nie podrapac.
Nie ma takich miejsc gdzie nie mozna sie dostac. Jesli nie wierzycie zapytajcie budujacych modele w butelkach.
Ciekawy jestem skad takie przekonanie, ze istnieje specjalna farba do leksanu. Zalatnuje mi to podatnoscia na marketing bullshit. Co do roznicy w trzymaniu sie farby na pewno wypowiedzieliby sie lakiernicy. Wszystko matuja mimo, ze ich pojazdy nie przechodza takich katuszy a w dodatku farba jest na koniec wypalana

_________________
Pozdrawiam

Tomek Massalski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 12:48 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL