Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:45 pm

Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:45 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: Pt lut 23, 2018 11:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 12:51 am
Posty: 11
jestem zielony ale robię konwersję na elektryka
podwozie 1/7
koła średnica 20cm
silnik 2000kv
i nie wiem jaka ma być zębatka atak i odbiór, czy 24t/70t może być?
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 24, 2018 11:23 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 21, 2013 10:55 pm
Posty: 90
Żeby ktokolwiek mógł Ci pomóc musisz jeszcze podać:
1. Z jakiego modelu wykorzystałeś dyfry lub znać ich przełożenie?
2. Jakim pakietem zamierzasz go napędzać?
3. Dobrze byłoby uwzględnić również orientacyjną wagę końcową modelu.

PS. Lubię takie konwersje. Jeśli to nie tajemnica co to za model dokładniej będzie? Może jakieś zdjęcia lub wymiary?

_________________
MUGEN MBX6TR ECO
Team Associated SC8 E Conversion
Team Associated SC10 2WD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 24, 2018 11:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 12:51 am
Posty: 11
model wyjściowy xtm monster mt
wydłuzyłem na rozstaw osi 50cm i poszezyłem o 10cm
dryfy zostały oryginalne
koła od x-maxxa
pakiet 4s
waga ok 6.5-7kg

czy musi być dyfer centralny czy może być odbiór na sztywno
mam też skrzynię od savage 4.6 to może da się to wykorzystać
bardzo liczę na pomoc bo stoję w rozkroku


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 24, 2018 11:58 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 21, 2013 10:55 pm
Posty: 90
Nie musisz zakładać centralnego dyferencjału. Wiele MT nie ma ich w standardzie. Zastosowanie centralnego poprawia jednak prowadzenie i odciąża wały, półosie i cały napęd w chwilach największego obciążenia.

Niestety w sieci nie znalazłem informacji na temat przełożenia głównego tego modelu. Zatem potrzebuję jeszcze ilość zębów fabrycznego odbioru na centralnym dyfrze oraz ilości zębów na dyfrze przednim lub tylnym. Konkretniej to policz zęby na wałku atakującym dyfra oraz na kole zębatym odbiorczym dyfra.

_________________
MUGEN MBX6TR ECO
Team Associated SC8 E Conversion
Team Associated SC10 2WD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 12:08 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 12:51 am
Posty: 11
dzięki za pomoc
centralny ma 2 zębatki atak i 2 odbiór i jutro policzę
ale czy konieczny jest dyfer na osiach bo to kupa roboty żeby to porozbierać


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 7:11 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 21, 2013 10:55 pm
Posty: 90
To może inaczej spróbuję Ci pomóc.
Robiłem podobną konwersję na bazie truggy 1/8 do 1/6. W truggy jeździłem na fabrycznych kołach 140mm średnicy. Silnik miałem 1965kV, odbiór 52T, ataki testowałem różne. Na krótkich torach atak 14T, na szybkie tory i bashing zakładałem 16T lub 17T. Biorąc pod uwagę, że konwersja wiązała się ze zmianą kół na większe (ok 170mm) i ze zwiększeniem masy modelu to (o około 1,5kg), żeby mój dość słaby silnik nie miał za ciężko to atak dałem 13T, odbiór bez zmian. Prędkość maksymalna i tak wyszła mi dość duża na 4S a silnik przy ostrej długiej jeździe dość mocno się grzeje. Może powinieneś zrobić to na zasadzie eksperymentu. Jeśli okaże się, że silnik będzie miał zbyt ciężko to albo zmniejszyć atak, albo zmienić silnik na mniejsze kV. U mnie sprawa była nieco prostsza bo jeździłem tym tragusem przed konwersją i wiedziałem co może mnie czekać po zwiększeniu średnicy kół oraz masy. Wrzuciłem ostatnio wątek z moją konwersją, możesz rzucić okiem na opis i zdjęcia.
PS. Nie przejmuj się liczbami, rób, działaj, buduj. Prawie z każdego błędu jest jakieś wyjście :) No i czekam na dalsze relacje i jakieś zdjęcia :)

_________________
MUGEN MBX6TR ECO
Team Associated SC8 E Conversion
Team Associated SC10 2WD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 11:08 am 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 12:51 am
Posty: 11
dzięki, to właśnie daje mi bazę do dalszych działań bo błądziłem po omacku
bo założyłem dyfer cent od bugi 16t/46t 1/8 kontroler 100A i silnik 2000kv od niego i w krótkim tescie było chyba ok ale coś się stało z kontrolerem bo po daniu gazu zaczyna jechać ale zaraz odłancza chyba z zasilania odbiornik zaraz znowu zaczyna i odłancza i tak w kółko i zaczoł rzęzić dyfer i teraz trochę ostrożniej do tego podchodzę
a oryginalne centr przełożenie to 12 i 17t na 70 i 76t
podaj link do Twojego opisu proszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 11:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 21, 2013 10:55 pm
Posty: 90
viewtopic.php?t=76786

_________________
MUGEN MBX6TR ECO
Team Associated SC8 E Conversion
Team Associated SC10 2WD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 12:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 12:51 am
Posty: 11
no to ja nigdy do takiego poziomu nie dojdę
gratulacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 25, 2018 3:55 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 21, 2013 10:55 pm
Posty: 90
Dziękuję. Żaden to poziom. Starałem się przemyśleć i zaplanować każdy etap budowy. Wykończenie to już moje zboczenie na estetykę ;), po części się udało, ale widzę kilka miejsc do poprawy ;)
Trzymam kciuki za Twój projekt, dopinguję, czekam na rozwój i multimedia :)

_________________
MUGEN MBX6TR ECO
Team Associated SC8 E Conversion
Team Associated SC10 2WD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 27, 2018 9:24 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Wydaje mi się że silnik jest za słaby albo zębatka atakująca jest zbyt duża. Moim zdaniem do takiego modelu lepiej zamontować silnik o mniejszym kV ale napędzany 6s.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:45 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL