Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Śr paź 23, 2019 2:15 pm

Teraz jest Śr paź 23, 2019 2:15 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Cz lis 13, 2014 7:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Chcialem zmienic zebatke atakujaca w moim modelu Slash 4x4. Zebatka przykrecona jest tzw robaczkiem, czyli sruba M3x4 (bez lba). Pudzian chyba dorabia w Traxxasie dokrecajac sruby na ich silnikach! Uzylem odpowiedniego klucza imbusowego, ale zaczal on sie przekrecac, a sruba ani drgnela. Po kilku dodatkowych probach gniazdo imbusowe w srubie tak sie wyrobilo, ze nie szlo juz jej imbusem odkrecic.(*) Mam Dremela, wiec nacialem srube tak, aby odkrecic ja srubokretem plaskim. Ze wzgledu na jej rozmiary i sile dokecenia, przy probie odkrtecenia srubokretem plaskim zlamala sie pieknie i zostal mi kawalek sruby kompletnie zanurzony w gwincie zebatki... No nic - zostaje rozwierenie. Tzw profesjonalne wiertla do stali twardej sa na Allegro od 4 zl do 70 zl za sztuke... :/ W Castoramie kupilem 3 wiertla 2,5 mm do super-duper twardej stali po 10 zl za sztuke. 2 zlamaly sie po 10 min wiercenia, trzecie stepilo sie po pol godzinie wiercenia. Twardo jednak wiecilem jeszcze przez 3 godziny... Wkurzony totalnie brakiem postepow pomyslalem, ze chocbym mial rorpierd**** silnik to zdejme ta zebatke! Zrobilem szybki przeglad sprawnych narzedzi dostepnych tego wieczora w domu. Znalazlem wtedy kulkowy frez diamentowy do dremela. Dokladnie taki:
Obrazek

Panowie... pol godziny frezowania Dremelem i zebatka zdjeta! Z chirurgiczna dokladnoscia sruba rozfrezowana, os silnika w najmniejszym stopniu nieuszkodzona!

(*) - tutaj powinienem wbic w srube odpowiedniego torxa. Jestem pewien ze wtedy daloby rade ja odkrecic. Juz zaopatrzylem sie w komplet torx'ow T5-T10! W taw. robaczek czyli srube M3xX wchodzi torx T6-T7.

Pozdrawiam

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lis 13, 2014 11:27 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5733
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Dokładnie, torx często się sprawdza w takich sytuacjach. Ale jak już nawet torx nie pomaga to ja używam lewych wierteł i praktycznie zawsze prędzej się wykręci zamiast rozwiercać.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 5:50 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr cze 18, 2014 7:33 pm
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
podstawowa sprawa przy wierceniu twardej stali to poza dobrym osprzętem wolne obroty, spory nacisk i chłodzenie. wtedy rozwiercenie stali A4 to nie problem nawet tańszym wiertłem się udaje.

_________________
LOSI RockRey
TRAXXAS 2xSummitBL1400kV,SlashUltimate,Rustler4x4,GraveDigger4x4,Fiesta
MST CMXWranglerTJ,CFXWranglerTJsport
VATERRAAscenderGarbi
StradaRally
HPIRS4
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest Śr paź 23, 2019 2:15 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL