Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Pt lis 16, 2018 4:51 am

Teraz jest Pt lis 16, 2018 4:51 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: N paź 12, 2014 1:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Nie ma problemu z takim regulatorem, będzie bez żadnego wentylatora na jakimś malutkim radiatorku i to mu wystarczy bo straty w formie ciepła będą znikome, za sprawą zastosowania przekaźników. Dam znać jak wykonam swój regiel i wtedy zobaczysz jak to chodzi. Może w tym tygodniu wykonam takiego jak kupię niezbędne elementy elektroniczne i znajdę chwilę czasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 6:49 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
A za ile Makitę popsujesz? Jaką ma moc i obroty ten silnik.No i jaką wagę.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 6:58 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 15, 2010 5:36 pm
Posty: 986
Lokalizacja: Podhale
Zaremba Lesław napisał(a):
A za ile Makitę popsujesz?

Po co ma psuć? Silnik można kopić bez wkrętarki :D obstawiam że taki :wink:
http://allegro.pl/silnik-makita-14-4v-6 ... 59527.html

_________________
......


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 6:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Nie wiem jakie ma obroty i moc, po prostu podpiąłem do modelu i tyle. Nie interesują mnie jeszcze jego parametry. Jak się zepsuje to kupie drugą makite albo jakiegoś droższego szczotkowca. Albo zamontuje nową makite 9,6V i wtedy pakiet będzie o wiele lżejszy. Silnik to mały szczegół, narazie trzeba zrobić regulator 6S i dopieścić model do końca. Potem można bawić się w wymianę pakietów i silników. Póki co, silnik daje radę, nie wygląda jakby miał już umierać. Tam są grube szczotki więc tak szybko go nie zużyję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 7:19 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 449
Już powoli wychodzą minusy makity

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 8:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt cze 18, 2013 1:26 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Wrocław
TomRar napisał(a):
Nie wiem jakie ma obroty i moc, po prostu podpiąłem do modelu i tyle. Nie interesują mnie jeszcze jego parametry. Jak się zepsuje to kupie drugą makite albo jakiegoś droższego szczotkowca. Albo zamontuje nową makite 9,6V i wtedy pakiet będzie o wiele lżejszy. Silnik to mały szczegół, narazie trzeba zrobić regulator 6S i dopieścić model do końca. Potem można bawić się w wymianę pakietów i silników. Póki co, silnik daje radę, nie wygląda jakby miał już umierać. Tam są grube szczotki więc tak szybko go nie zużyję.


Większej bzdury dawno nie słyszałem... Skoro nie interesuje Cię moc, obroty, w ogóle nie interesuje Cię ten silnik, to skąd ten tytuł posta?
Po prostu wsadziłeś silnik od wkrętarki do modelu i tyle. Ani ten model szybszy, ani lżejszy, sztuka dla sztuki. :?

_________________
Team Associated TC6.2 | Team Orion | Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 11:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Silnik jak i pakiet narazie jest dany wstępnie, taki miałem pod ręką, taki zamontowałem. No właśnie nie tylko wsadziłem silnik do modelu i tyle... Regulator do 30V sam się nie zrobił, a skoro już regulator jest to mogę teraz kombinować z silnikami i innymi przełożeniami zębatek. Nigdzie nie kupisz regulatora na 6S albo i w porywach do 7S, więc to chyba różnica pomiędzy zwykłymi szczotkami 2S a 6S. Poza tym mój regulator przy ok 3/4 gazu (to zależy jak sobie ustawimy) przechodzi na tryb bezstratny, czyli bezpośrednio jest przełączenie pakiet-silnik, a te Wasze wszystkie regulatory przy pełnej mocy stają się grzejnikami więc łatwo sobie wyobrazić jakie straty tam występują. Czyli jednak nie będzie to zwykłe autko, ze zwykłym silniczkiem zasilane z wielkiej kupy baterii. Szczotkę można kupić nawet za 100zł jeśli będzie się to opłacać. Ogniwa rzecz jasna też wymienić i czego się więcej czepiać? To że inni wolą sobie kupić gotowe rc za 2000zł nie znaczy, że ja nie mogę sobie przerobić po swojemu własnego modelu. Jak tylko zmienię przełożenie to nie jedną bezszczotkę 2S na torze wezmę, takie moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 5:50 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1991
Lokalizacja: Kraków
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile waży pakiet zasilający. Jak Ty chcesz jeździć na 6S to model będzie ważył 3x więcej niż zwykle. Modele 2wd są specjalnie zaprojektowane by były lekkie. Na torze każdy Cie przegoni, bo tam jednak są zakręty, hopki i inne przeszkody. Jedyny sens w budowie takiego modelu to widzę do bicia rekordu prędkości na prostej.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 6:56 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Kiedyś Ruscy za czasów ZSRR produkowali zegarki elektroniczne i dokładali walizkę... na baterie. Czy tak było ,czy to tylko dowcip ,ale coś na rzeczy.
Takie zasilanie mają duże helikoptery. Chyba nawet 8S. A w jakiej skali masz ten model.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 7:10 am 
Offline

Dołączył(a): Wt cze 18, 2013 1:26 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Wrocław
Jak nie znasz podstawowych parametrów, to niby skąd wiesz czy i ewentualnie jakie są straty? Przy takiej masie modelu, nie zdziwiłbym się, gdyby porównywalny model z Saturnem 20T był szybszy.
Ja wszystko rozumiem, chęć zbudowania czegoś itp. Ale niech ta praca pozwoli wyciągnąć jakieś wnioski.
Dalej będę się upierał ,że w tej formie nie ma to żadnego sensu.

Duże helikoptery od klasy 600 w górę mają już zasilanie 14S.

_________________
Team Associated TC6.2 | Team Orion | Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 7:44 am 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Pozwoli wyciągnąć wnioski :) Rzecz oczywista że na torze off-road nie pojeżdżę bo podwozie się rozpadnie, chociaż może nie koniecznie, ale po torze On-road czemu nie? W Tarnowie jest bardzo fajny szeroki tor, więc przeszkód nie widzę. Kolejna sprawa, strat nie będzie na regulatorze i tylko na nim się skupiłem. Straty na silniku też występują jak w każdym, ale w tym przypadku nie będę miał strat na regulatorze. Można sobie poczytać jak duże są straty energii podczas gdy dane elementy grzeją się niemiłosiernie. Następna rzecz to taka, że nie zawsze musi być zasilanie 6S. Raz sobie mogę zamontować silnik 2S i pakiet 2S, raz mogę sobie zamontować silnik 5S i pakiet 5S-6S. Mogę też zmieniać sobie przełożenia zębatek i wystarczy. A odnoście pakietu to nawet Li-Ion zamontować. Jedno ogniwo ma 3,6V a są też lekkie. Waga 6S będzie może tylko nieco większa niż standardowy akumulatorek ni-cd. Wiem że nie pośmigam nim jak normalnymi drogimi modelami, ale za tyle co w niego wydałem nie kupię nawet dobrej zabawki rc, a wystarczy zmienić przełożenia i już v-max powinien sporo wzrosnąć. Zamienić silnik na 2-3S i będę miał lekki model. Kupić porządny silnik szczotkowy 3S, o zwiększonej wydajności i parametrach i wtedy już będzie lepiej. Silników póki co mam dużo, ok 7 wielkości 550, róznego napięcia znamionowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 10:09 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Sprawa interesująca ,zwłaszcza jak zbudujesz sprawniejszy regulator niż LRP,Novak czy inne firmy ,które nie wpadły na pomysł wyeliminowania temperatury.Widzę świetlaną przyszłość przed Tobą.
Mam mechaniczny regulator może Ci by się przydał. A może byś przycisk od Makity uruchamiał serwem...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 1:33 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Przycisk od wkrętarki użyłem do mojego poprzedniego "modelu". Sprawuje się idealnie, i dość łatwo też przerobić ten włącznik na gaz, hamulec i wsteczny, ale ja wolałem zbudować regulator od podstaw. Może kiedyś pomyślę nad regulatorem z wkrętarek. Wyeliminowanie wytwarzania ogromnej ilości ciepła to chyba najlepsze rozwiązanie. Na pewno kilka minut dłużej pojeździ. Jaką taki średni regulator bezszczotkowy ma sprawność? Pewnie coś koło 70-80%, a ja wyciągnie na pełnych obrotach gdyby w obu przypadkach nie liczyć rezystancji przewodów to 99% (1% to rezystancja styków przekaźnika)
Możesz kolego podesłać zdjęcie tego regulatora? I pod ile on cel jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 5:35 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 449
Cytuj:
Jakby się udało to byłby to dobry kompromis pomiędzy ceną a osiągami, bo takiego szczotkowca można zbudować za grosze a osiągi pewno ma lepsze niż bezszczotka 2S.

Trochę się zapędziłeś, koszt 6s (używane) od 250zł w górę, do tego częsta wymiana silnika (lub tylko szczotki jeśli wolisz) i do tego ten model tego nie zniesie (to już są koszty takie że kupiłbyś zestaw z lipo 2s) niestety ale ten kompromis cena/osiągi lepsze ma bezszczotka, do tego porównujesz szczotkę 6s do bezszczotki 2s
Sprawność 99% to może i masz rację tylko jak sobie wyobrażasz jazdę ciągle na full gaz ?
Na koniec dodam że nie chcę Ciebie zniechęcać do Twego projektu ale trzeba trochę wziąść na logikę to co napisałem

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 6:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 6:08 pm
Posty: 19
Nie muszę kupować jednego pakietu 6S, mogę kupić 2 pakiety 3S po 40zł sztuka (cena +/-). Fakt, że wymiana silnika będzie dość częsta, chyba że zmniejszę zasilanie, albo zamontuję silnik dostosowany pod napięcie 5-6S. Może i bezszczotka 2S lepsza od szczotki 6S, ale teraz zobacz na ceny. Bezszczotka 800zł, szczotka 200zł, a jak wymienić przełożenie to i dość szybkie będzie. Nie wiem czy się mylę, ale wydawało mi się że na wyścigach to jeździ się głównie na full gaz. Ja w swoim przypadku będę o wiele częściej jeździł na full gaz, a poza tym mój tranzystor mocy, który zastosowałem w regulatorze ma bardzo przyjazną charakterysykę, że nawet pod obciążeniem nie grzeje się tak bardzo żeby montować na radiatorze jakieś wentylatory. Zwykły malutki radiatorek spokojnie wystarczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Pt lis 16, 2018 4:51 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL