Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:35 am

Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:35 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 5:36 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 29, 2013 2:55 pm
Posty: 788
Lokalizacja: Szczecin
proszę viewtopic.php?f=18&t=71227
mój post z linkiem

_________________
Traxxas Rustler 4x4|Ezrun MAX10 SCT + 3660 4000kv|Traxxas 2075|TQi TSM
MBX6 eco|SkyRC TS150 + GoolRC 4274 2000KV|Hitec HS-7985MG|DX3S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 7:24 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
Dzięki rax, postaram się coś wymyślić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 5:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 14, 2012 10:44 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Suwałki
Bardzo fajny pomysł i wykonanie, gratuluje. Co do orurowania to polecam wcześniej wspomniane pręty poliamidowe, jest to niesamowicie wytrzymały materiał(żeby nie powiedzieć niezniszczalny :mrgreen: ). A co do łączenia to prowadzisz 2 główne pręty 14-18mm wzdłóż modelu aby nadać kształt a potem łączysz je w poprzek wiercąc w nich otwory 6mm i wsadzając w nie pręty właśnie 6mm, zabezpieczasz je klejem CA i nic tego nie ruszy, wiem bo sam tak zrobiłem i sprawdza się :) Potem tylko kwestia przymocowania do podwozia, tu już sposobów jest kilka. Mozesz zrobić jakieś obejmy alu/stal przykręcane do podwozia, albo jak ja przykręcić je do wieżyczek amorów(wkręt wchodzi WZDŁÓŻ prętu). Powodzenia przy projekcie, nagraj jakiś film z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 8:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
Roni, dzięki za podsunięcie pomysłu :) jak znajdę jakiś fajny teren, to coś nagram :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So maja 03, 2014 8:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
A mam pytanko w sprawie tych prętów poliamidowych. Gięcie takich prętów rozumiem, że odbywa się na gorąco ? Np. opalarką ? Jeśli tak, to tutaj nasuwa się pytanie, czy pręty nie ulegną odkształceniu w pobliżu cylindra ? Dodam, że silnik nie ma obudowy i rozgrzany cylinder może działać jak opalarka :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 04, 2014 1:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 14, 2012 10:44 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Suwałki
Tak, wsadzałem w imadło i ogrzewałem miejsce zgięcia zwykłym palnikiem gazowym. Ale to sie robi miekkie dopiero grzes przy 150-200 stopniach minimum, więc nie sądze żeby obudowa silnika stopiła poliamid. Dopóki nie bedą bezpośrednio dotykać silnika na pewno nic się nie stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 04, 2014 8:06 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
Ok, dzięki :) jak zrobię obudowę, to wrzucę zdjęcia. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 04, 2014 8:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 31, 2011 7:03 am
Posty: 170
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam
Duże brawa za chęci i wytrwałość, podziwiam ale po tych wszystkich zachwytach, pozwolę sobie na trochę krytyki mam nadzieje ze konstruktywnej
Jaki sens ma budowanie modelu na wzór Baji w cenie używanej baji a nie posiadający właściwości jednych tego modelu, silnik który zastosowałeś bardzo wysoko podnosi środek ciężkości , jest za ciężki widać to po kolach które są mocno odkształcone na powierzchni styku, zapewne nie możesz zaliczyć tego modelu do truggy skoków raczej to nie wytrzyma a pierwszy nieudany skok i obawiam się ze nieosłonięty silnik ucierpi, jak na taką długość modelu to za mały jest rozstaw kół.
Tyle moich przemyśleń mam nadzieje ze w żaden sposób cię tym nie uraziłem.

_________________
Jest: Trophy Truggy Pro Xerun M4A , Trophy Truggy Flux SC8 120A,
Było: DBX VE 2800kv , E-Firestorm 3500kv , Lazer ZX-5 RTR 4000kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 05, 2014 9:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
Witaj. Jaki sens ? Początkowo wszystkie części takie jak wahacze, drążki kierownicze itp miały być robione. Wówczas po obliczeniu koszty nie miały przekraczać 1000 zł, więc zabrano się do pracy. Po drodze trafiło się jednak sporo okazji zakupu większości elementów i tak suma urosła. Ale coś zrobione własnoręcznie, od podstaw, jednak ma to coś, bardziej cieszy, niż takie kupione :) co do silnika, to ma wymiary podobne do typowego silnika z petrola, a to, że koła są odkształcone, to tylko i wyłącznie wina samych kół, które pochodzą z modelu 2-3 razy lżejszego. Aktualnie z przodu są zamontowane twardsze wkładki w kołach, a na tylnej osi są całkiem inne koła z bardzo twardą wkładką, taką, jaką właśnie mają petrole. Długość modelu to 820mm, a szerokość (oś tylna 460mm, oś przednia 440mm), przy czym Baja 5B ma wymiary: długość 817mm, szerokość 480mm-moim zdaniem nie ma zbyt małego rozstawu osi, różni się od oryginału zaledwie 20mm :D ale dzięki za wypowiedź, każde wskazówki są cenne, pozdrawiam! :) nagrałem krótki film z jazdy, teren niestety ciężki, dużo głazów, wystających kamieni, stąd jazda bez szaleństwa :) zachęcam do obejrzenia. Link: https://www.youtube.com/watch?v=UUlzQCJ ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 06, 2014 8:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 14, 2012 10:44 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Suwałki
Coś mocy nie ma czy bałeś się dać więcej gazu, bo sprzęgło ciągle mieliło ;


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 06, 2014 9:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr mar 05, 2014 4:31 pm
Posty: 12
Gazu nie odkręcałem więcej niż 1/4 ze względu na ostre wystające głazy i tak ślizgało sprzęgło. To teren budowy, różne druty itp tam są, więc nie trudno o problem :D ja jestem z okolic Krakowa, więc za jakiś czas pojadę na ten tor Off-roadowy w Krakowie, gdzie będę się mógł rozpędzić i jeśli mnie tam w ogóle z tym wpuszczą, to nagram coś kolejnego :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 02, 2014 11:54 am 
Offline

Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 7:52 am
Posty: 3
Damian Piszczek napisał(a):
Gazu nie odkręcałem więcej niż 1/4 ze względu na ostre wystające głazy i tak ślizgało sprzęgło. To teren budowy, różne druty itp tam są, więc nie trudno o problem :D ja jestem z okolic Krakowa, więc za jakiś czas pojadę na ten tor Off-roadowy w Krakowie, gdzie będę się mógł rozpędzić i jeśli mnie tam w ogóle z tym wpuszczą, to nagram coś kolejnego :D



Fajnie wygląda. Ogarnąłbym jedynie płytę podwozia i zrobił orurowanie z rurek miedzianych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 06, 2017 9:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt sty 13, 2017 9:31 pm
Posty: 14
morelo napisał(a):
I to jest prawdziwe modelarstwo kocham takie projekty i chyle czoła moge coś dodać?
Zabuduj zebatki przekładni by tam coś nie wpadło np; kamyk


Zgadzam sie z kolegą .
Wspaniała robota ,a satysfakacja z jazdy takim autkiem bez porównania wieksza, aniżeli zakupionym gotowcem ,ewentualnie po pseudo modyfikacjach (czytaj raczej przekładce paru części na aluiminiowe, lub kompozytowe).
Ciekaw jestem,czy buda lub klatka została juz dodana,czy autko nadal straszy golizną ? :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest Śr paź 23, 2019 9:35 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL