Witam,
w wyscigach biore udzial od 3 lat - w skali 1:1
Zylke modelarza mam z lat nastoletnich, glownie samoloty spalinowe. Postanowilem wrocic do hobby jednak w wydaniu kolowym. Ostatnio sporo czasu poswiecilem na studiowanie roznych materialow zwiazanych z wyscigami modeli RC. Wstepnie zdecydowalem sie na spaline ( dzwiek wkreconego silnika i zapach spalin to moje klimaty ), choc doczytalem sporo ciekawych argumentow dzialajacych na korzysc bezszczotkowego elektryka.
Przed kupnem pierwszego modelu chcialbym wyjasnic pare roznic miedzy nitro a petrolem.
Petrole sa duzo wieksze, mniej dynamiczne, jednak wydaje mi, ze moga bardziej realnie przedstawiac wlasciwosci jezdne wykorzystujac potencjal chocby samego zawieszenia ( ku mojemu zdziwieniu modele RC wydaja sie bardzo zaawansowane jezeli chodzi o temat zawieszenia ). Nitro, mniejszy brat, charakteryzuje sie zredukowana waga i spora moca co czyni go dosc narwana maszyna trudna do opanowania w poczatkowej fazie nauki jezdzenia? Oprocz tego, waznym aspektem jest dla mnie mnogosc posiadanych modeli przez innych, bo biore pod uwage ewentualne zawody. Z wstepnej analizy wynika, ze petroli jest bardzo malo, wiec zgaduje, ze w klasie zawsze bede mial podium
Najwiecej chyba jezdzi jednostek nitro w skali 1/8 oraz 1/10? Czy wymienione skale scigaja sie w tej samej klasie?
Jest jeszcze temat samego napedu - jaka jest roznica miedzy 4WD a RWD w modelach? Czy techniczna jazda RWD daje takie mozliwosci jak w prawdziwych samochodach, np balansowanie masa pojazdu? Ciezko to sobie wyobrazic biorac pod uwage fakt, ze nie siedzimy w srodku i chyba nielatwo wyczuc te momenty?
Modele OFF-ROAD nad ktorymi sie zastanawiam :
Nitro : ( w jakiej on jest skali bo znalazlem sprzeczne informacje )
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXDUTR&P=0Petrol :
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... DDPD**&P=0Za wszelkie uwagi bede wdzieczny, zwlaszcza jezeli chodzi o roznice w napedach przekladajacych sie na technike jazdy oraz potencjalnej liczbie samochodow w danej klasie.
Pozdrawiam