Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Cz kwi 26, 2018 6:28 am

Teraz jest Cz kwi 26, 2018 6:28 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: Wt gru 25, 2012 1:51 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Olei ponizej 1000 nie mielismy takze nie szlo tego sprawdzic. Co do eksploatacji na graficie to po roku jezdzenia zestawem do hobby junior bez sladow zuzycia.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 25, 2012 2:48 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Ok olej jaki to już wiem, do amorków jaki i kiedy wiem, ale kiedy dyrfy teraz zanim go jeszcze nie odpaliłem zalać, czy fabrycznie coś tam jest i jakiś czas można jeździć? Jeśli nie jest to problem dobierzcie mi gęstość olei na przód i tył.
P.S. Żona się wkurzy miało nie być więcej wydatków :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 7:33 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Halo odpowie ktoś? Może inaczej, po jakim czasie od zakupu modelu MUSZĘ PO RAZ PIERWSZY ZALAĆ DYFRY? No, i proszę was doświadczeni koledzy wybierzcie zielonemu świerzakowi gęstości olei, może jakaś konkretna firma też?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 9:21 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5666
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Na pewno coś jest fabrycznie i jak będziesz jeździł rekreacyjnie to raz w roku wystarczy wymienić.
Gęstość miałeś podaną na poprzedniej stronie, wystarczy przeczytać. A firma już obojętna, bo przy jeździe koło domu tym modelem nie odczujesz żadnej różnicy.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 9:47 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Ralf2107 napisał(a):
Gęstość miałeś podaną na poprzedniej stronie, wystarczy przeczytać.


Czytałem, czytałem. Tylko, gęstość była podana w wt, nie znam się na konwertowaniu wartości na cst. Wogóle nie wiem czym różnią sie te wartości. Wiem tylko, że im gęstszy olej tym bardziej stawia opór w dyfrze. Jeśli to nie jest problem wybierzcie mi stąd konkretne wartości http://www.rcwroblik.pl/olej_do_dyfrow,0.html. Przepraszam, za namolność, po prostu chcę się jak najwięcej dowiedzieć.
Czy ktoś może mi opisać o co chodzi z tym WT i CST?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 10:40 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Ja bym nie brał żadnego z powyższych. Powtórzę swoją odpowiedź: przód zblokować, tył na graficie.
Co do CST to do amorków możesz lać na przód 300-350 na tył 200-250. Potem ew przejedziesz sie i poczujesz jak się prowadzi.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 1:11 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Nadal nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi!!!!
POWTÓRZĘ WIEC "Wogóle nie wiem czym różnią sie te wartości. Wiem tylko, że im gęstszy olej tym bardziej stawia opór w dyfrze. Jeśli to nie jest problem wybierzcie mi stąd konkretne wartości najlepiej po linkach konkretne produkty o konkretnych wartościach gęstości.Przepraszam, za namolność, po prostu chcę się jak najwięcej dowiedzieć.
Czy ktoś może mi opisać o co chodzi z tym WT i CST? Czym to się różni?"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 1:35 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5666
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Jak chcesz się jak najwięcej dowiedzieć to szukaj i czytaj, a nie zadajesz w kółko jedno pytanie.
Dostałeś odpowiedź, że najlepiej smar zamiast oleju, tym bardziej z tych co podałeś żaden nie pasuje.
WT i CST to są różne jednostki jest jeszcze CPS, różni producenci podają w różnych jednostkach.
Zacznij sam trochę szukać, a nie tylko gotowe na tacy, bo w końcu nikt nie będzie odpowiadał.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 26, 2012 1:37 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
dawidcsmw napisał(a):
Czy ktoś może mi opisać o co chodzi z tym WT i CST? Czym to się różni?"


http://www.rceasy.com/2009/09/26/sweep- ... usel-25885

Pamiętaj, że oleje różnych producentów się nieznacznie różnią i olej od Associated 20WT może być o podobnej a nie tej samej gęstości jak olej Robitronic czy GS racing.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 28, 2012 8:03 am 
Offline

Dołączył(a): Pn lis 29, 2010 5:19 pm
Posty: 354
Na poziomie jazdy pod blokiem to nie zrobi różnicy.

(CST) Centystoksy - tak to chyba było... to skala lepkości kinematycznej. Nie chodzi tu tylko o samą gęstość oleju, bo tyczy się ona cieczy głównie pracujących kinetycznie a nie termicznie... To stosunek ilości cieczy przepływającej w określonych warunkach przez określony otwór przy określonej wysokości słupa owej cieczy podzielony przez jej gęstość.
To główna skala, ogólnoświatowa, stworzona w XIX wieku z której wywodzi się WT, CPS.

Sae, które stosuje się w olejach przekładniowych, silnikowych, czyli smarująco - chłodzących, ale nie tylko, również do amortyzatorów, to skala pierwotna odnosząca się również co CST, lecz przez gęstość jednostki się nie dzieli...

Tym właśnie różnią się te skalę.

Co do przelicznika innego, jak podał kolega Michał, choć tak jak i oleje różnych firm, w każdym jest trochę inaczej, zapraszam do googli...
Jeśli namotałem, przepraszam. Jadę z głowy więc merytorycznie nie koniecznie musi być dobrze, ale chyba mniej więcej o to chodzi.

_________________
Maciej Marcinek

Dumny, były i przyszły modelarz RCCLUBPOZNAN


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 04, 2013 6:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Tak się zastanawiam, czy nie zamówić dodatkowego chłodzenia aby chronić silnik szczotkowy przed przegrzaniem
http://turborc.pl/index.php?cat_id=347& ... rt=default
http://rc.agtom.pl/index.php?route=prod ... ct_id=3800
Czy jakieś z nich będą pasowały do mojego modelu i czy jest to potrzebne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 04, 2013 8:35 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Jeszcze jedna rzecz. Myślałem o ewentualnej zmianie karoserii. Czytałem gdzieś, że do modeli elektrycznych kupuje się karoserię o szerokości 190mm, a do spalinowych o szerokości 200mm. Dziś mierzyłem szerokość standardowej karoserii w stradzie. Jej szerokość wynosi... 200 mm!!! Zbaraniałem. Jaka jest właściwa szerokość karoserii dla strady, bo nie wiem jaką ewentualnie kupić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 05, 2013 8:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
Przepraszam za namolność, bardzo proszę o odpowiedź na dwa poprzednie pytania.
Pozdrawiam,
Dawid.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 06, 2013 9:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lis 29, 2010 5:19 pm
Posty: 354
Radiator nie zaszkodzi, pasuje każdy, do silnika 540.

Kup tę, która bardziej Ci się podoba, najwyżej będzie wystawała 5mm z każdej strony.

_________________
Maciej Marcinek

Dumny, były i przyszły modelarz RCCLUBPOZNAN


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 07, 2013 5:58 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 30, 2012 6:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Ząbki
dziękuję. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Cz kwi 26, 2018 6:28 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL