Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pn maja 13, 2024 10:37 pm

Teraz jest Pn maja 13, 2024 10:37 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Cz sty 19, 2012 11:37 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
Witam. Mam pytanie, jak sprawdzić czy mam luz na panewkach z korby, albo na tym trzpieniu z wału??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 21, 2012 3:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
Pomoże mi ktoś?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 21, 2012 6:28 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 05, 2010 9:43 pm
Posty: 253
Lokalizacja: Częstochowa
Musiałbyś rozebrać silnik i wtedy sprawdzić, ale ile litrów przepalił?
Czasami jest słychać jak się jeździ że stuka i rzegocze silnik, wtedy wiesz że jest na czymś luz.
Pozdrawiam

_________________
Gm 28
Meccamo Fuel - OFF ROAD 25%
HB
Spektrum
GRP
Lightning stadium 2 pro / Serpent Cobra T


1/10 2WD
buggy brushless
GG:41248220


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 21, 2012 6:58 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Wyjmij silnik, wyczysz go dobrze, odkręc back plate czyli tylna czesc silnika ktora znajduje sie pod wydechem.
Po zrobieniu tego, bedziesz widział kawałek korby i korbowód. Zablokuj czymś tłok (ustaw go w GMP lub zablokuj go jeśli ma jeszcze na tyle kompresji i delikatnie ruszaj kołem zamachowym.

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 21, 2012 11:13 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
Maciek Bogusławski. napisał(a):
Wyjmij silnik, wyczysz go dobrze, odkręc back plate czyli tylna czesc silnika ktora znajduje sie pod wydechem.
Po zrobieniu tego, bedziesz widział kawałek korby i korbowód. Zablokuj czymś tłok (ustaw go w GMP lub zablokuj go jeśli ma jeszcze na tyle kompresji i delikatnie ruszaj kołem zamachowym.


mam nowy tłok i cylinder, także jest zablokowany w górnym położeniu, i jak ruszam kołem zamachowym to mogę delikatnie ruszyć w lewo i prawo (mogę przekręcić z lewej do prawej o jakiś 1 mm), i nie wiem czy muszę do docierania wymienić korbę lub wał.

sorry że to tak dziwnie wytłumaczyłem, ale nie wiem jak to inaczej opisać :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 1:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Aż 1mm? O_o W takim razie nawet go nie odpalaj tylko od razu wymień korbę.
Prawdopodobnie źle go dotarłeś i dlatego po tak małym przebiegu jest taki duży luz.
Jaki to silnik?

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 1:29 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
źle mnie zrozumiałeś, ostatnio kupiłem nowy blok silnika, ponieważ miałem do wymiany łożyska, a że taniej było kupić cały blok z łożyskami, niż same łożyska to wziąłem kupiłem blok.
Kidy rozbierałem stary silnik po to aby do tego nowego bloku wsadzić stary tłok i cylinder okazało się że tłok jest uszczerbiony, więc postanowiłem kupić zestaw naprawczy składający się z tłoka i cylindra, podczas składania praktycznie nowego silnika, okazało się że jest delikatny luz na panewkach korbowodu, postanowiłem więc kupić nowy korbowód lecz tego nie zrobiłem ponieważ, teraz wiem czy wyrobiony jest ten trzpień z wału czy panewki na korbie, i z tym pytaniem ląduję tutaj.
Mój silnik to TRX 3.3

I PROSZĘ WAS O POMOC
aha i ten 1 mm to mierzyłem linijką na kole zamachowym :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 1:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Ciężko oszacowac luz na korbie mierzac luz koła zamachowego. Zrób jak napisałem z tym backplatem i dopiero wtedy bedziesz miał pewnośc czy korba jest wyrobiona czy nie.
Jeżeli nie bedziesz widział szparki tylko ARO które sie nią przeciska podczas kręcenia wałem korbowym to nie masz się czego obawiac.
Ciężko napisac jaki luz na korbie jest dopuszczalny, jak masz może dobrą kamerę HD to sproboj nagrac filmik i podeślij to dokładniej opisze co i jak ;]

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 2:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
Maciek Bogusławski. napisał(a):
Ciężko oszacowac luz na korbie mierzac luz koła zamachowego. Zrób jak napisałem z tym backplatem i dopiero wtedy bedziesz miał pewnośc czy korba jest wyrobiona czy nie.
Jeżeli nie bedziesz widział szparki tylko ARO które sie nią przeciska podczas kręcenia wałem korbowym to nie masz się czego obawiac.
Ciężko napisac jaki luz na korbie jest dopuszczalny, jak masz może dobrą kamerę HD to sproboj nagrac filmik i podeślij to dokładniej opisze co i jak ;]


nie mam zbyt dobrej kamerki ale wydaje mi się że w miarę widać :
http://www.youtube.com/watch?v=dOw3c7As ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 2:22 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
http://www.myrcbox.com/wp-content/uploa ... _pic_7.jpg tak możesz sprawdzić czy luz na korbie jest duży czy mały. Korba ma mosiężną panewkę także to ona powinna się wytrzepać przed wałem. W każdym razie możesz sprawdzić wyjmując wał i suwmiarką badając czy jest ten czop kolisty czy jest owalem. Jak jest mocno "zowalizowany" to trzeba wymienić, a jak ok 0,2mm to da się jeszcze żyć i zmiana korby pomoże.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 5:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
no ja mam gdzieś tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/819/dscn2422p.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/263/dscn2424n.jpg/

może tak być?
i nie wiem jak ten czop sprawdzić ponieważ nie mam suwmiarki elektronicznej, tylko zwykłą i nie jestem w stanie powiedzieć czy ten czop jest idealnie okrągły


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 6:10 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Zwykła suwmiarka ma dokładność 0,02mm, tylko musisz nauczyć się korzystać z noniusza (tej fajowej podziałki która jest przydatna a mało kto o tym wie ;) ). Jak dla mnie to nie wygląda to najgorzej. W wyczynowych silnikach zmieniają korbę co ok 8l "zapobiegawczo". Ja w moim monsterku zabawowym wymieniałem po 17l bo miała duży luz. Jak wymieniłeś tłok i tuleję to w sumie wypadało by też korbę, bo jak strzeli to kasa zainwestowana w zestaw naprawczy się zmarnuje.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 9:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 28, 2010 6:55 pm
Posty: 270
Maciej Nowak napisał(a):
Zwykła suwmiarka ma dokładność 0,02mm, tylko musisz nauczyć się korzystać z noniusza (tej fajowej podziałki która jest przydatna a mało kto o tym wie ;) ). Jak dla mnie to nie wygląda to najgorzej. W wyczynowych silnikach zmieniają korbę co ok 8l "zapobiegawczo". Ja w moim monsterku zabawowym wymieniałem po 17l bo miała duży luz. Jak wymieniłeś tłok i tuleję to w sumie wypadało by też korbę, bo jak strzeli to kasa zainwestowana w zestaw naprawczy się zmarnuje.


no właśnie też tak myślę tylko nie wiem czy wałek też musi być zmieniony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 10:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 11, 2009 6:04 pm
Posty: 561
Według mnie ta korba kwalifikuje sie do wymiany. Przyjrzyjcie się jaki kąt ma korba wzgledem wału korbowego na 2 zdjeciu ;]

_________________
`| Mugen MBX6T | Ninja JX21 | RB C6(†) | Futaba 3PM-X | BLS451 | BLS352 | Pro-Line | AKA |´®™


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2012 11:21 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Wałek raczej nie, pierwsza zawsze wytrze się bardziej miękka panewka z korbowodu. Zmierz ile ma ten czop wałka w położeniu A, następnie obróć suwmiarkę o 90* i zmierz w położeniu B, jak odczyt jest zbliżony i nie na jakieś znaczącej różnicy średnicy to jest ok.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pn maja 13, 2024 10:37 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL