qwazarpl napisał(a):
Staram się trzymać
jednak trochę przeczytawszy forum zasmuciło mnie to, że silnik wytrzymuje do 30L.
Mój pierwszy model, to niska półka czyli HSP Tyrannosaurus kupiony w NitroTec-u.
Choć kosztował w sumie ok. 800 zł, to już teraz wiem, że był to zbyt pochopny/zły zakup.
Od dnia zakupu dbam o niego, dotarłem na 10 zbiornikach i teraz delikatnie próbujemy wraz z synem swoich sił w ujarzmieniu autka.
Tata już raz wylądował w przydrożnym rowie, syn jak na razie bez wpadek.
Silnik ustawiłem bardziej na smarowanie i obniżenie temperatury, max 110C przy jeździe, to może pożyje dłużej.
Spaliłem już prawie 2 litry, tak więc w takim tempie niewiele nam pozostało.
Co prawda nie jeździmy na maxa bo nie mamy gdzie, ale raczej na 1/2 mocy silnika, ale i tak te 30L to strasznie mało.
No cóż jak to mówią trzeba zapłacić frycowe.
Pozdrawiam Mirosław.
30 litrów to taka średnia, może paść wcześniej albo później. Jeśli padnie to nie znaczy, że odrazu cały silnik nadaje się na złom. Po prostu następuje spadek sprężania, wyrabia się korbowód i robią sie luzy. Wystarczy kupić wtedy zestaw naprawczy na który składa się korbowód, tłok i cylinder (jest napewno tanszy od całego silnika) Wymieniasz, docierasz i znów śmigasz przez 30 litrów
. Jeśli chcesz zachować silnik jak najdużej to po każdej jeździe zalewaj silnik after run (wykręć świece kapnij w gniazdo świecy kilka kropli szarpanka szarpnij kilka razy to rozprowadzi after run po silniku, wkręć świecę i możesz odstawić na półkę), wypiera on wodę i konserwuje silnik. Zostawjaj też zawsze tłok w dolnej pozycji i wypalaj cały bak aby nie zostawało tam paliwo. Po każdej jeździe czyść też filtr powietrza i nasączaj go specialnym olejem do filtrów. W czasie jazdy kontroluj tem. aby nie przegrzać silnika. Jeśli już dotarleś silnik i wyregulowaleś z grubsza to wymień świecę na nowa, tak aby nadal nie śmigać na świecy na której docierałeś. Jeśli chodzi a after run to możesz mi przesłać swój adres na pw, to Ci wyślę prawie calutką buteleczkę (firmy tornado) wraz z olejem do filtra (gratis). Ponieważ przeszłem na elektryki, a to u mnie zalega na półce po mojej fascynacji spalinami.