Jeśli serwo się zablokuje, to na pewno nie powinno się go na siłę ruszać aby się odblokowało (rozwiązanie z kombinerkami to już całkowicie karkołomny pomysł).
Powodem takich sytuacji najczęściej są drgania, które powoduje poluzowanie/przeskoczenie zębatek co skutkuje ich nie właściwym zaskoczeniem... Ruszanie orczykiem w takim wypadku spowoduje tylko uszkodzenie zębatek które już na pewno nie będą tak samo działać...
Jeśli serwo się zablokuje to należy niezwłocznie wyłączyć model, wykręcić serwo i je rozebrać, sprawdzić czy wszystkie zębatki są całe i jeśli tak, to należy je od nowa odpowiednio poskładać...
Oczywiście takie sytuacje najczęściej zdarzają się w serwach "średniej jakości"...
Jeśli dojdzie do takiej sytuacji że serwo zacznie się blokować, to nie ma za bardzo sensu jego reanimacja (po przez wymianę zębatek), ponieważ najczęściej standardowe serwa w modelach są średniej jakości i jeśli mogę coś zaproponować to wymianę na coś lepszego:
http://www.nitrotek.pl/czesci-i-akcesor ... 02073.html To serwo jest w najnowszej wersji i jest naprawdę bez problemowe
http://www.nitrotek.pl/czesci-i-akcesor ... 29131.html a tutaj coś firmowego (Team Asso.) o bardzo podobnych właściwościach i również nie zawodnel
http://www.nitrotek.pl/czesci-i-akcesor ... serwa.htmlPozdrawiam
_________________
http://www.NitroTek.plszeroka oferta modeli elektrycznych i spalinowych oraz części zamiennych i tuningowych