Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:20 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:20 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: So lut 02, 2013 9:57 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 23, 2013 11:21 pm
Posty: 5
Witam, ostatnio stałem się szczęśliwym lub nieszczęśliwym posiadaczem modelu Blade Nitro, w zasadzie na tym etapie żałuje bo wystarczyło dołożyć parę złotych i zakupić model HPI ale cóż szkoda, jestem juz po wymianie serw, pierwsze padło serwo skrętu, później serwo gazu (przy czym model widowiskowo rozbił się o pryzmę śniegu, bo oczywiście musiało sie otworzyć na maxa, efektem czego było urwanie mocowania wachaczy, doliczając pożadne akumulatory 6V miał bym juz HPI)

Od początku mam problemy z regulacja początkowo gasł na biegu jałowym (delikatne odkręcenie śruby niskich obrotów sprawę załatwiło)
obecnie model jakby dławił sie po gwałtownym dodaniu gazu i poprostu gaśnie
Sprawa jest zarówno na świecy zimnej jak i ciepłej, paliwo to 16%, sprawdzałem większość regulacji gdzie temperatura oscylowała w granicach 100-138 stopni efekt ten sam....

Proszę o jakieś wskazówki, obejrzałem już sporo filmów o regulacji na YT jednak postepowanie wg ich zaleceń nie daje efektu


Pozdrawiam i z góry dziękuje Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 02, 2013 8:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 30, 2003 7:25 pm
Posty: 810
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kwestia dotarcia silnika nie została pominięta? Czy podczas pracy silnik pluje olejem z rury czy może z tłumika nie wydobywają się żadne opary? Po jeździe, po wykręceniu świecy jest ona wilgotna czy sucha? Jaki kolor ma drut? Nie jest zniekształcony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 02, 2013 9:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 23, 2013 11:21 pm
Posty: 5
Silnik był dotarty ok 3 zbiornikami bez jazdy, później 3 spokojnej jazdy w kółeczko, wyjeździłem w sumie już ok 8 zbiorników jak zaczałem przykręcać i wkręcać model na wyższe obroty, początkowo problem był z jałowymi obrotami model po wyjściu z zakrętu po prostu gasł odkręciłem iglice niskich obrotów i jałowe sie ustabilizowały

Z tłumika wydobywają sie opary i podstawiąc kawałek kartonu widać iż model pluje olejem nawet jak temp jest w granicach 130 stopni leci niebieski dymek, mozliwe iz termometr jaki posiadam przekłamuje ale to w sumie nówka musiał bym go przetestować na gotującej się wodzie ...

Czy po jeździe swieca jest wilgotna nie wiem nie sprawdzałem ale sprawdzę
Drut jest bez zmian praktycznie seria bez zniekształceń, świece moją przełożyłem nawet do kolegi HPI 4,6 i silnik pracuje na niej idealnie już kilka zbiorników....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 03, 2013 8:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 30, 2003 7:25 pm
Posty: 810
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Sprawa w/g mnie wygląda następująco: jeżeli silnik gaśnie po dodaniu gazu, powodem tego jest jego przelanie lub przesuszenie. W pierwszym przypadku motor dostaje zbyt dużo paliwa, którego nie jest w stanie przepalić, w drugim - odwrotnie - brakuje mu paliwa i gaśnie próbując wykręcić się na obroty. Jazda zarówno na przelaniu silnika jak i na jego przesuszeniu nie jest dobrym posunięciem. W Twoim wypadku dochodzi jeszcze często pomijana temperatura otoczenia wraz z wilgotnością. W przypadku niedogrzania silnika nie będzie on gadał za nic w świecie :mrgreen: Ważna sprawa - sprawdzałeś wężyki? Zobacz, czy zbiornik paliwa nie ma uszkodzonego/zatkanego filtra wewnętrznego (chyba, że Twoja wersja modelu go nie posiada). Napisz coś więcej o pracy silnika. Jak zachowuje się podczas schodzenia z obrotów, konkretnie - czy po odjęciu gazu motor od razu schodzi do obrotów jałowych czy może potrzebuje dłuższej chwili i schodzi do jałowych obrotów "skokowo"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 03, 2013 8:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 19, 2012 9:10 pm
Posty: 159
A tak z ciekawości to na jakim paliwie jeździsz? Chodzi o markę i %

_________________
HPI Trophy Truggy 4.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 04, 2013 8:18 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 02, 2010 9:52 am
Posty: 110
igigod napisał(a):
A tak z ciekawości to na jakim paliwie jeździsz? Chodzi o markę i %

ile % masz w pierwszym poscie ! marka paliwa nieistotna jeżdzę na najtanszym model technics czy jakos tak 20 % i sobie chwale silnik ładnie chodzi najlepiej jakby kolega wstawił filmik jak to wygląda
ale sprawdź nieszczelności silnika uszczelka tłumika wężyki z paliwem najlepiej aby nie było w nim pęcherzy ale nie ma to az tak wielkiego wplywu 130 'C troszkę dużo spróbuj dać mu wiecej paliwa
Zrób tak odpal "gadzine" rozgrzej silnik dodając gazu aby nie zdechł jezdzij i ustaw mieszankę paliwa do temp ok 120 'C i potem tą mało przykręcaj az do momentu gdy model nie bedzie gasł przy wpłaczaniu hamulca
niskie temperatury na dworze i wilgoć to nie są przyjaciele w regulacji modelu nitro w takich warunkach ciężej jest złapać "ten punkt"

_________________
HPI FIRESTORM 10T SPALINKA 1:10


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 04, 2013 2:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 19, 2012 9:10 pm
Posty: 159
nokias napisał(a):
marka paliwa nieistotna


Jak jeździ na big bang to się nie dziwię, że są problemy z regulacją!

_________________
HPI Trophy Truggy 4.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 04, 2013 10:35 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 23, 2013 11:21 pm
Posty: 5
Powiem wam szczerze że ręce zaczynają mi już opadać....żałuje żen ie kupiłem HPI

Dziś jestem po kilku jazdach i nie udało mi się ustalić w żaden sposób kiedy i przy jakiej regulacji silnik dławi się i gaśnie, próbowalem chyba wszystkiego +-3 pełne obroty iglica high speed


Otóż sprawa wygląda następująco:
Model kopci na niebieskawo, temperatura po jeździe ok 110-125 stopni w zależności jak depcze pojeżdżę kilka minut wyjdę z zakrętu model się zatrzyma chce dodać gazu gaśnie wyraźnie dławiąc sie..
Podejde do niego grzanko odpala od kopa po czym znowu mam kilka chwil jazdy i znowu to samo przy jakimś ostrzejszym zakrecie dodaje gazu zadlawka i gaśnie..
Czasami jak dodaje gazu słuchać dławienie się po czym po chwili model zaczyna wkręcać się na obroty.. i przez chwile jest dobrze po czym znowu zgaśnie...
Sprawdziłem szczelność zbiornika i ciśnienie z tłumika i wszytko wydaje się być oki jutro wywale zbiornik jeszcze i zobaczę bo może tam coś nawala
jakies sugestie

Ps Odradzam każdemu ten model pomijając że po delikatnej wywrotce bez koziołkowania buda połamana, nie mówiąc już o kołkach do mocowania które popękały w drobny mak, idąc dalej do odkręcających sie przegubów, a skończywszy na serwach ktore padły i juz wymieniłem je na porządne ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 05, 2013 5:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 02, 2010 9:52 am
Posty: 110
igigod napisał(a):
nokias napisał(a):
marka paliwa nieistotna


Jak jeździ na big bang to się nie dziwię, że są problemy z regulacją!

big bang to jest model technics jakos sam mam i nie narzekam jesli zaliczyłes krakse to bak mógł pęknąc ja tak miałem

_________________
HPI FIRESTORM 10T SPALINKA 1:10


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 05, 2013 7:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 23, 2013 11:21 pm
Posty: 5
Wrzucam filmik z jazdy

http://youtu.be/A3DVY3leACI

Tutaj udało się pojeździć trochę dłużej ale ogólnie schemat jest prawie identyczny po wykonaniu mocniejszego manewru i probie dodania gazu gaśnie, czasami takze po dodaniau samego gazu gaśnie
Dziś rozebrałem caly model i składam go od pocztątku bo sie po prostu rozkręcił

Co mogę sprawdzic mając silnik wyciagniety?
Co sprawdzić w baku?
Wydechu? jak dmucham w wężyk idący do tłumika czuc delikatny opór


Jak "zresetować ustawienia silnika", powrócić do ustawień fabrycznych, jak zacząć regulacje od początku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lut 06, 2013 4:45 pm 
Offline

Dołączył(a): So lut 02, 2013 9:06 pm
Posty: 6
witam w instrukcji jest napisane iglica od wysokich wkręcić do oporu i wykręcić 1,5-2 obrotów, od wolnych śróbka równo z obudową , regulację rób co 1/8 obrotu poza tym zależy od temperatyry otoczenia i dobrze dokręć silnik bo też sie może poluzować i załatwisz zębatki , rozkręć tłumnik i wymyj po docieraniu może być zabrudzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 20, 2014 2:04 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr cze 25, 2014 8:30 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Cześć. Jak tam Blade już wyregulowany? Też miałem zamiar kupić właśnie ten model ale skoro aż tyle z nim problemów to sobie odpuszczę. Tylko co kupić skoro funduszy brak.

_________________
Był HSP Zilionare 1:16, jest HPI Mini Recon i EFirestorm. Z latadeł jest V911, syma s107n


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:20 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL