Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:57 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:57 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor
PostNapisane: Pn sie 28, 2017 7:19 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
Czesc,

Sprawa jest następującą, przerobiłem duratrax rtx27 1:8 na bezszczotke. Początkowo założyłem outrunnera 950Kv bezpośrednio pomiędzy dyframi. Akurat pasowała długość wałów, dorobiłem mocowanie silnika, było ok. Regulator tracstar 120a. Mam gobw drugim modelu od 3lat i bardzo dobrze się spisuje. Moc była piekielna w ułamki sekundy opony były płaskie, ale silnik gorący jak diabli oraz na podłożu mocny caging. Więc czas na dalsze kombinację.
Wróciłem do skrzyni biegów z duratraxa, zablokowałem ja ,żeby był wsteczny, wyjąłem pierwszy bieg itp. Przygotowałem nowe mocowanie silnika, który połączyłem kardanem z wałkiem od skrzyni. Moc trochę mniejsza ale też wyglądało to ok. Dalej grzanie ( kable, baterii,kable esc, kable silnika, coging nie pamiętam, ale chyba był.

Prawie załamany wymyśliłem, że będę przekładał każda część z drugiego modelu. Regulator ten sam, silnik turnigy 2250kv. I teraz w skrócie. Wszytsko działa w starym modelu, nic się nie grzeje nie ma cogingu, fakt że za małe Kv i troche wolny ale działa prawidłowo! Wszytsko że starego modelu, który działa doskonale, śmigał, że aż miło nie działa w duratraxie. Tzn. grzeje się i strasznie skacze:/ model różnią się tylko wielkością kół.

Na pewno zrobilem więcej kombinacji prób naprawy problemu ale
trudno opisać jakie jeszcze. Kable i bateria ( sprawdzałem różne 2s,4s, 2x2s powinny być dobre, bo skoro oba zestawy działaj prawidłowo w VRXie.

Proszę o podpowiedź gdzie tkwi przyczyna.
Pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 28, 2017 6:06 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
wilku1985 napisał(a):
model różnią się tylko wielkością kół.

Tzn o ile się różnią? Niema jakichś oporów w napędzie?
Stawiam że ten rtx27 waży chyba 5kg do tego ma większe koła więc chyba tutaj tkwi problem z grzaniem się.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 28, 2017 6:09 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
Zdecywodnie nie chodzi o wagę. VRX to truggy mam do niego stalowa obudowę i z nią waży równo 5kg. Faktycznie duratrax waży podobnie albo jest lżejszy. Koła VRX chyba 10cm od buggy, duratrax koła od monstera ok 17cm. Czy można wstawić zdjęcia z telefonu? Chętnie pokaże oba modele


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 7:36 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 30, 2009 10:43 am
Posty: 135
Lokalizacja: Krasnystaw
7cm to mimo wszystko bardzo duża różnica spróbuje te koła przerzucić i wtedy sprawdzić dodatkowo tak jak kolega wyżej pisał, sprawdź czy nie masz oporów w napędzie.

_________________
Gimmik.pl - Hurtownia modelarska - Modele elektryczne, spalinowe i akcesoria
Himoto, VRX, HSP, Tornado Fuel, Rapicon, Merlin, GPX Extreme, Gens Ace, LRP, AKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 7:54 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
W sumie racja, tylko kól nie zmieniałem:) spróbuje i dam znać, jeśli nie to w grę wchodzi zmiana całego zestawu (silnik + esc) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 7:57 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 30, 2009 10:43 am
Posty: 135
Lokalizacja: Krasnystaw
Jeżeli z innym modelem działa prawidłowo to wątpię ale jeżeli już dojdzie do zmiany to trzeba będzie znaleźć jak najbardziej odpowiednie parametry a nie tyko wymienić na nowy komplet.

_________________
Gimmik.pl - Hurtownia modelarska - Modele elektryczne, spalinowe i akcesoria
Himoto, VRX, HSP, Tornado Fuel, Rapicon, Merlin, GPX Extreme, Gens Ace, LRP, AKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 4:34 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Możesz też jeździć na tym combo pod warunkiem że zwiększysz przełożenie na zębatkach czyli przy silniku jak najmniejsza ilość zębów a w odbiorze jak największa ilość zębów, stracisz na prędkości ale wyeliminujesz problem przegrzewania się combo.
Do tego można jeszcze spróbować zmniejszyć timing w regulatorze o ile jest taka możliwość i założyć chłodzenie na silnik jeśli nie posiadasz.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 7:19 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
Timing mam na 0 w jendym esc, tam gdzie był outrunner. W inrunerze miałem chyba 2.

Układ zębatek nie sądzę żeby wpłynął bo teraz jest podłączony wałekiem do seryjne skrzyni jest chyba 15T atak, ok 50T odbiór.

Początkowo był podłączony na outrunerze bezpośrednio do walków i było źle. Ale ale powiem jak było w oryginale przy silniku nitro:

1. Atak z silnika nitro 13T
2. Odbiór przed skrzynią 49T
3 jedynka w skrzyni 15T, dwójka ok 23T
4. odbiory w skrzyni ok 50T, 60T
5 Dyfry nie pamiętam, ale na 90% standardowo w 1:8

Zatam czy coś jeszcze da się z tym zorbić??

Przesyłam fotki moich dwóch modeli. Pozdrawiam


Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 9:48 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Może źle zrozumiałem ale silnik powinien być tak jak był nitro czyli przy "1. Atak z silnika nitro 13T"
Czyli przełożenie:
1 bieg 49/13 * 60/15 * około 3,3 = 49,76
2 bieg 49/13 * 50/23 * około 3,3 = 27,05

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 06, 2017 8:50 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
Tak, ale przy bezszczotce biegi w skrzyni nie powinny mieć znaczenia, bo po prostu silnik kreci ile fabryka dała, ale może powodem grzania jest brak przełożenia przed skrzynią, tak jak to było w przypadku nitro. Jednak tego też próbowałem w pewnym sensie, bo miałem kombinacje taką z outrunerem 960Kv i straszenie wolno kręcił max 20km/h, bo było dużo przełożeń. W takim przypadku potrzebny byłby silnik z bardzo dużym Kv? Tak naprawdę dalej nie wiemy co jest przyczyną grzania? Czy ciepło generuje silnik do esc i baterii, czy odwrotnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 06, 2017 7:43 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
wilku1985 napisał(a):
Jednak tego też próbowałem w pewnym sensie, bo miałem kombinacje taką z outrunerem 960Kv

W pewnym sensie to popełniłeś 2 błedy:
1. Niestety outrunnery nie są do tego stworzone, potrzebują ciągłego chłodzenia.
2. Jeśli byś się uparł na outrunnera to o podobnej mocy (2000-3000W nie do zrealizowania gdyż musiałbyś zasilać lipo od 6S w górę) i wprost proporcjonalnym kV czyli jeśli silniki w skali 1:8 mają 1900-2700kV to musisz to podzielić przez przełożenie wstępne (49/13) = 3,77 czyli wychodzi 700-500 kV
Czyli już znasz przyczynę...

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 06, 2017 8:37 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 26, 2017 5:52 pm
Posty: 21
Szkoda, bo koncepcja bezpośredniego napędu z silnika była bardzo ciekawa. Jednak, co ciekawe outrunner daje rade w VRXie, bez grzania, bez cogingu, mocne przyśpieszenie, ale... jest o połowę wolniejszy niż na inrunnerze 2250.

Upierać się nie będę, bo zbyt dużo było przeróbek względem skrzyni, mocowań itp. Tylko czemu dalej woz się grzeje (nie próbowałem na mniejszych kołach, nie mam kiedy tego zrobić).

Dwa słowa o skrzyni, wyjąłem odbiór (mniejszy), czyli od dwójki, chyba, zablokowałem łożysko jednokierunkowe. Dzięki temu mam wsteczny.

Jakis pechowy ten moedl, ale fajnie wygląda, więc mam motywację aby dopiąć swego, mimo ze słabo się jeżdzi, zbyt wysoki, wywrotny, mocno techniczny:)

W Vrxie tylko kita i robisz co chcesz:) Nie zmieniałem tylko kół i nadajnika, ale tego drugiego nie podejrzewam za przyczynę problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 06, 2017 9:01 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Zamień koła i się przekonasz

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 8:57 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL