Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt kwi 19, 2024 3:54 am

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 3:54 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: Cz sty 12, 2017 9:12 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 01, 2014 2:32 pm
Posty: 17
Witam. Temat dotyczy Himoto Bowie bezszczotkowego 1:10. Załączam zdjęcia jak widać producent źle zamontował zębatki atak-odbiór tzn. zamiast stykać się całą szerokością (6mm) stykały się tylko na 1/3 szerokości przez co już po kilku jazdach samochód stracił napęd przez starte w części styku (zbyt małego) zębatki. Samochód kupiony ze 3 tygodnie temu w http://www.rc4max.com/. Zgłosiłem do sklepu reklamacje odnośnie wady producenta w złym montażu modelu jednak sprzedawca twierdzi, że stracę czas a reklamacja zostanie odrzucona ponieważ to uszkodzenie mechaniczne.... no super podejście naprawdę...
Obrazek

Teraz moje pytania
1 Jak w ogóle ściągnąć zębatkę odbiorczą z wałka? Bo nie wiem w którą stronę gdzie co pociągnąć żeby tego nie pogiąć.... siedzi to mocno... mógłby ktoś wytłumaczyć jak to zrobić?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Czy znajdę jakieś zamienniki metalowe zębatki odbiorczej i ataku pasujące do himoto bowie?

Oryginalnie zamontowany jest plastikowy odbiór 56T nr Himoto 31611
Obrazek

oraz atak 15T 0.8 nr Himoto 11170 (chyba mosiężny)
Obrazek

3. Czy poprawnie zamontowane oryginalne tryby zachodzące cała powierzchnią na siebie (6mm) będą w miarę wytrzymałe czy bez stalowych nie ma szans?
4. W jaki sposób w ogóle gdzie co cofnąć co wysunąć żeby tryby zaczęły na siebie nachodzić całą szerokością?
5. Czy ta zębatka http://rc-team.pl/sc10gt/14847-team-ass ... -7957.html powinna pasować?
6. Czy do zębatki z pkt 5 będzie pasować taka zębatka http://rc-team.pl/strada-tc-evo-110-tou ... 22691.html ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 12, 2017 10:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
ad 1. Musisz docisnąć odbiór w kierunku dłuższej części wałka, tak żeby sprężynka się ścisnęła i wtedy powinieneś wyjąć pin z drugiej strony (od dyfra).
ad 2. Może być trudno.
ad 3. Poprawnie zamontowane zębatki powinny dawać radę.
ad 4. To się reguluje zębatką atakującą (jest w niej śrubka, trzeba ją odkręcić, ustawić odpowiednio i dokręcić)
ad 5. Musisz sprawdzić średnicę otworu w zębatce.
ad 6. Jeśli ta z pkt 5 będzie pasować do modelu to tak. Ale ja proponuję kupić atak stalowy, a nie mosiężny...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2017 12:39 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 01, 2014 2:32 pm
Posty: 17
Dzieki za pomoc. A odbior metalowy nie bedzie szybciej niszczyl odbioru plastikowego niz ten mosiezny? Czy mozna laczyc modul 32p i 0.8 czy atak i odbior musza byc albo 0.8 albo 32p? Przy skladaniu zebatek o czy pamietac zeby zrobic to dobrze i zeby wytrzymalo dluzej niz za p8erwszym razem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2017 1:58 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Może i będzie szybciej niszczył ale nie zniszczysz stalowej zębatki.
tomaszeklolek napisał(a):
Czy mozna laczyc modul 32p i 0.8

Tak
tomaszeklolek napisał(a):
Przy skladaniu zebatek o czy pamietac zeby zrobic to dobrze i zeby wytrzymalo dluzej niz za p8erwszym razem?

Istnieje zasada na kartkę papieru i jest ona tylko do odległości miedzy zębatkami, jeśli będziesz miał jeszcze problem ze zsuwającą się zębatką (to co Ci się już przydarzyło, tak jak Tobie przykręcili w fabryce) to musisz przykręcić "robaczek" (śrubka w zębatce) na klej do gwintów.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2017 5:46 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 01, 2014 2:32 pm
Posty: 17
Zebatke ataku bez problemu sobie odkrecilem i pomierzylem (ma 11.89mm dlugosci z czego 6.03mm jest szerokosc gdzie sa zabki, srednica zewnetrzna 13.78mm a srednica otworu pod walek z silnika 3.23mm, walek silnika 3.15mm) - wysunalem ja o 3.8mm bardziej i juz jest bardzo blisko plyty podlogowej.
Problem jest natomiast z zebatka odbiorcza.... Mozna ja scisnac o tyci tylko i nie ma mowy zeby wysunac trzpien. Na imadle natomiast predzej sie walek zegnie niz wystarczajaco odsloni sie trzpien zebg go wysunac..... Masakra :/ Nie wiem co dalej..... Da sie wlozyc wal z zebatka moze od innego modelu? Wal ma wymiar okolo 260mm dlugi i 4.95mm srednica a na koncach zwezenie na 3mm o dlugosci 8mm... Nie wiem jak to ogarnac :/....
Wolalbym czesciej wymieniac atak niz odbior bo z wymiana odbioru jest masakra.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2017 6:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
No jakoś to jest złożone... Spróbuj w drugą stronę przesunąć i wyjąć pin z drugiej strony.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2017 6:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Właśnie miałem to samo napisać. Z drugiej strony też widać pin, może jego da się wyjąć.
Ataku mosiężnego nie kupuj, tak jak pisał Ralf, wymień na stalowy. Ja też maiłem mosiężny atak i co chwilę go musiałem zmieniać, gdy plastikowy odbiór był jeszcze OK.
Miałem taki atak:
http://rc-team.pl/wszystkie-czesci-bsd-racing/61452-bsd-racing-zebatka-atakujaca-11t-3mm-bs909005.html

a zmieniłem na Traxxas-owy taki:
http://www.rc4max.com/6747_traxxas_gear__11-t_pinion_(32-p)_(mach__steel)__set_screw,1889,24671.html


Teraz przekładnia pracuje bardzo dobrze i długo.

A jeśli chodzi o stosowanie kleju do gwintu na robaczka ataku, to wg mnie ostrożnie, bo potem będzie problem żeby wymienić atak.
Już tak miałem, gdy chciałem odkręcić właśnie mosiężny atak i robaczek był na klej do gwintu, to nie dało się go za cholerę odkręcić. Musiałem w rezultacie zębatkę pilnikiem spiłować.
Ja do robaczków używam lakieru do paznokci (żony :) ). Da się wtedy odkręcić, a samoczynnie raczej się nie odkręca (raz chyba tylko mi puściło).

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 14, 2017 3:52 am 
Offline

Dołączył(a): So lis 01, 2014 2:32 pm
Posty: 17
Ile dajecie tego lakieru do paznokci? Znalazlem cos takiego https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... Ynk55wjDrQ tylko podaja ze srednica wewnetrzna to 3mm a ja mialem 3.23 w oryginalnej zebatce.... wejdzie to? Czy jesli ma 15t jak moja oryginalna zebatka to srednica zewnetrzna tez bedzie 13.78? Zna ktos wymiary?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 14, 2017 10:03 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Lakieru daję mają kroplę, do otworu po wykręceniu robaczka.
Średnice wałków silników są znormalizowane, 3.17mm lub 5mm. Czasem średnicę zębatek podają w uproszczeniu 3mm.
Jeśli zębatka ma taki sam moduł i taką samą ilość zębów, to będzie pasować.

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 14, 2017 10:41 am 
Offline

Dołączył(a): So lis 01, 2014 2:32 pm
Posty: 17
Udalo mi sie sciagnac zebatke odbiorcza z walka ale z wielkim bolem. Walek jest z aluminium i przy sciaganiu sie gnie wiec dorobilem sobie w robocie walek z preta 5 z nierdzewki. Jeszcze bym musial najlepiej gdzies dorobic ta zebatke 56t ze stali....

A co do kartki papieru... u mnie to silnik ma swoje miejsce i wal z zebatka odbiorcza tez i nie ma tam mozliwosci regulacji odleglosci miedzy zebatkami....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 14, 2017 2:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01, 2016 9:54 am
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
Robaczki jak sie nie chca odkrecic to dobrze jest to porzadnie podgrzać opalarką, wogóle wszystko co zostalo skrecone na klej do gwintow dobrze jest podgrzac, wtedy znacznie lepiej sie odkreca.

_________________
Carson Specter NITRO .21
Carson Specter II BL ZTW150A + 2000Kv
Thunder Tiger K-ROCK G5 - fun car :)
Traxxas X-MAXX loading ... 8S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest Pt kwi 19, 2024 3:54 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL