Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt paź 31, 2025 7:32 pm

Teraz jest Pt paź 31, 2025 7:32 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor
PostNapisane: So lip 12, 2014 8:26 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Witam,

Zakupiłem na Hobbyking taki zestaw:
HobbyKing® GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx
ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C
Hobbyking® DC-4S Balance Charger & Cell Checker 30w 2s~4s
1/16 Brushless 4WD Mini Rally - Extreme Edition

I pocieszyłem się nim ok 15 minut.
Najpierw samochód co kilka minut przestawał reagować na gaz, skręcał normalnie a na gaz nie reagował, musiałem go włączać i wyłączać.
A po jakiś pół godziny jazdy samochód przestał skręcać i stało się to:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/778 ... 233446.jpg
i jeszcze video:
http://www.youtube.com/watch?v=cKOCpEEc4Po

Co robić? Reklamować? Czy starać się samemu przykręcić? Jakim to zrobić kluczem?

Pozdrawiam i przepraszam za pewnie tak banalne pytania, ale to pierwszy samochód RC jaki widzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 12, 2014 8:43 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 26, 2014 4:12 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Toruń
Możesz to spokojnie przykręcić z powrotem na miejsce używając np. takiego klucza. Musisz wypsztyknąć to zakończenie kulkowe, wkręcić kulkę na miejsce i połączyć z serwem jeszcze raz.

Kwestia niedziałającego gazu może być spowodowana złymi ustawieniami na aparaturze. Jak masz ustawione potencjometry na aparaturze? Lewy odpowiada za trym skrętu, powinien być na środku i ewentualnie wyregulowany, jeśli model nie jedzie prosto, gdy nim nie skręcamy. Środkowy powinien być na środku; tu może tkwić problem, możesz mieć jakieś zabezpieczenie przed tym, by model ruszył samemu w jedną czy drugą stronę, jeśli masz przekręcone na maksa w lewo lub w prawo. Jeśli nie masz, daj na środek.

Trzeci trzeba troszeczkę inaczej wyregulować. Najpierw daj znać, czy powyższe cokolwiek zmienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 12, 2014 8:52 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Nie bardzo chce mi się wierzyć że ta kulka sama się odkręciła. Rozbierz układ skrętny i sprawdź co tam się podziało.

Co do gazu to ja bym zrobił to co pisze Ozzie ale dodatkowo sparował apkę z regulatorem. Zestawy z HK często mają taką przypadłość że gubią pozycję neutrum.

Co do gwarancji to jestem ciekaw czy w ogóle ona jest.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 12, 2014 8:55 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli ta metalowa kulka ze śrubą powinna wyskoczyć z tego plastiku, mam ją przykręcić i znów wcisnąć?

Co do gazu to będę próbował jak tylko pogoda się poprawi, bo narazie leje deszcz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 12, 2014 10:22 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Czyli ta metalowa kulka ze śrubą powinna wyskoczyć z tego plastiku, mam ją przykręcić i znów wcisnąć?


Tak.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 12, 2014 5:59 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 11:20 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
A ja wtrące jeszcze swoje dwa grosze, że ogólna zasada od zawsze jest taka:
1 włącz nadajnik, 2 włącz odbiornik i analogicznie:
1 wyłącz odbiornik, 2 wyłącz nadajnik.
Jaja z gazem to już mogą występować w związku z nie stosowaniem się do tej zasady.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 13, 2014 10:23 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Już wiadomo dlaczego się okręciło. Przegub powinien być ustawiony pod kątem 90*, a jest ustawiony praktycznie pod kątem 180*, przez co było ciągłe naprężenie aż w końcu się odkręciło.
Jak na foto: https://dl.dropboxusercontent.com/u/778 ... 111357.jpg
A wchodzi tu, wiec idealnie by było 90*(ale czy wtedy nie będzie za dużego luzu?):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/778 ... 111424.jpg
Niestety jest chyba czymś sklejony, bo nie chce się okręcić, żeby ustawić go inaczej.
Wyjęcie kulki też narazie się nie udało, bo wydaje mi się, że szybciej pęknie ten plastik niż wyjdzie z niego ta kulka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 16, 2014 5:20 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Witam ponownie!

Stary problem został zażegnany z pomocą osoby zajmującej się modelarstwem z mojego miasta, ale pojawił się nowy, chyba o wiele większy.
Nie ma co tłumaczyć, film pokazuje wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=wEnYe1LwK1o


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 16, 2014 5:56 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Odkręć silnik i sprawdź czy da się go rozkręcić.
Na początku myślałem że się zębatka odkręciła a tu widzę że cały wał się wysuwa. Obawiam się że mógł się odkleić od rotora :/

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 19, 2014 3:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sty 14, 2013 10:38 am
Posty: 266
Mam podobne autko turnigy, tyle że 1/18 stadium truck. Widzę, że zębatka atakująca nie tylko u mnie się tak niszczy. Chciałbym ją wymienić na nieco większą, wie ktoś jaki tam jest moduł? Albo jak to sprawdzić? Sorki że się wtrącam, ale tobie też może się to przydać :)

_________________
Team-C Hyde 1/10 Brushless


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 20, 2014 3:10 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
W większości takiej skali jest 48p ale lepiej to sprawdzić.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 22, 2014 12:00 am 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Co do zębatek to niestety niszczą się w "mgnieniu oka".

Na 99% będę potrzebował nowego silnika.
Aktualnie i stockowo siedzi tam coś takiego, tylko w innym kolorze(:D):
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 800kv.html
Niestety jest "out of stock" od dłuższego czasu a ja bym chętnie pojeździł.

Więc prosiłbym o pomoc w doborze jakiegoś innego silniczka, który sprawdzałby się równie dobrze. ESC w tej maszynie to 25A.
Może coś takiego:
1. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... unner.html
2. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 800kv.html (tu już zalecają ESC'a 30A, więc pewnie mój nie da rady?)
3. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 830kv.html (może ten? mniej kV, więcej W, będzie szybszy czy wolniejszy od oryginału?)
4. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 600kv.html (prawie to samo co 3, a dużo tańszy)
5. Czy może zupełnie coś innego?

Ale czegoś tu trochę nie rozumiem, np silnik oryginalny ma 4800kV, max moc 220W, a silnik nr 1, ma 5800kV, a moc tylko 109W, za to silnik nr 2 ma już ponad 300W, a także 4800kV, na co głównie zwracać uwagę?

W dodatku, w moim silniczku jest wał 2.3mm, a w każdym innym podają, że jest 2mm? Czy kupując inny silnik muszę kupić zębatkę czy tak minimalną różnicę da się jakoś zniwelować?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 25, 2014 7:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 7:16 pm
Posty: 471
Lokalizacja: Białystok
Ato dlatego że oryginalny silnik jest na 2-3 s a turnigy który ma 109W MAX jest na 8.4v. Te silniki inrunnera mają jakieś kosmiczne W powypisywane ponieważ są na 4s. Reasumując jeżeli będziesz jeździć na 2 s to żaden z nich nie spali Ci regla. Wybierając mniejsze kv model będzie silniejszy ale wolniejszy, chyba żę dasz wtedy większą zębatkę atakującą to możesz wyrównać prędkość. Dawanie silnika z większym kv raczej odradzam bez sprawdzenia ile musisz zejść na zębatce atakującej żeby się nie grzał. Więc najlepszym wyjściem jest po prostu kupić silnik o identycznym kv.

_________________
Asso RC18T FT mamba 8000 -102kmh
Tamiya TA-02 NOVAK ss5800 -52kmh
Toyota Celica Gr.B (1989)
Traxxas E-MAXX- Feigao 10L MM
Losi 8ight T - Rx8 1900kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 07, 2014 6:02 pm 
Offline

Dołączył(a): So sie 31, 2013 3:05 pm
Posty: 6
Witam,

W stary silnik był kompletnie zniszczony, magnesy odklejone, znajomy coś tam mi go pokleił, ale wytrzymało to 2 pakiety i znów to samo.
Nowy silnik(taki sam) w drodzę z Chin, także trzeba czekać.

Stary silnik dość mocno się grzał, swoje dołożyły temperatury ponad 30* na zewnątrz i pewnie go przegrzałem. Czytałem, że bezpieczna temp dla silnika to do 80*C, prawda?
W jaki sposób mogę schłodzić taki silnik? Nigdzie nie mogę znaleść żadnych radiatorów i wymiarach 20x40mm.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Teraz jest Pt paź 31, 2025 7:32 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL