Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So maja 18, 2024 5:34 pm

Teraz jest So maja 18, 2024 5:34 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 7:55 am 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 24, 2014 11:48 am
Posty: 19
Witam wszystkich!
Jako że to moje pierwsze kroki na forum proszę o wyrozumiałość, jeśli czegoś nie doczytałem, albo jeśli coś już było poruszane, a było na pewno...

Zakupiłem wreszcie wymarzony model jak w tytule i zanim odpalę go po raz pierwszy, mam kilka pytań - wszędzie można przeczytać i usłyszeć różne opinie, dlatego i tutaj wolę troszkę podpytać, a mianowicie:

1. Jaki olej - chciałbym używać Castrola 2T, ale zobaczyłem na stacji że występuje w wielu wariantach (5W40, itd...) Którego używacie Wy?
2. Czy na pierwszy bak, pierwsze baki dać więcej oleju do mieszanki? Jeśli tak to ile, na ile baków?
3. Czy do docierania stosować Pb95, a później przejść na Pb98? Czy to w ogóle ma sens stosowanie Pb98?
4. Jak z tym docieraniem - zostawić go chwilę na podstawce, czy od razu delikatnie jeździć? Czytałem, że w nowym Savage Octane (też silnik Fuelie tylko mniejszy) kolesie zostawili na jeden bak model na podstawce i od razu pierścień do wymiany! Co z tym zrobić, jak jeździć na początku? Czy w ogóle trzeba jak np w nitro psiknąć jakimś lubrykantem najpierw WD40?
5. Czy przy docieraniu trzeba dać mu stygnąć pomiędzy bakami ( w nitro zostawiałem nawet tłok w dolnym położeniu - czy tutaj tak się w ogóle da? trzeba?)
6.Ten nieszczęsny fabryczny tłumik - ma tak krótką rurkę, że już widzę jak na początku wszystko zasyfi z tyłu - zastanawiam się, czy nie doczepić jakiegoś węża ogrodowego i wypuścić go dalej, tylko czy nie stopi się (w nitro było ok) Macie jakiś pomysł?
7.Czy widzieliście gdzieś dostępne w Polsce przednie zderzaki do tego modelu, bo przy dzwonie wszystko tu pójdzie w koła i całe przednie zawieszenie do naprawy?
8. Cały czas po włączeniu pali się w radio boxie czerwona diodka - czyt tak ma być, bo to nie jest fail safe, a baterie mam naładowane?

Sorry, że tak dopytuję, ale co strona to inne opinie dlatego wolę wiedzieć jak to wygląda u Was. Poza tym jeśli macie jakieś rady i sugestie co powinienem zrobić przed odpaleniem to byłbym wdzięczny.

Dzięki i pozdrawiam, jacek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 3:35 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 15, 2014 11:17 am
Posty: 37
Witam, nikt nie pomaga to ja pomogę, olej castrol lub motul, fullsyntetic do motocykli, weź 5 litrów paliwa i odmierz dokładnie 250 ml oleju, nie więcej nie mniej, podsyłam ci link co i jak z docieraniem nowego silnika, w linku ostatni filmik na dole, jest tam na początku jak ustawić gaźnik do najlepszej wydajności, masz napewno walbro 668, najlepszy jest 990, ale to z czasem sobie zmień, powodzenia.
http://www.obr-norway.no/#!media/cee5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 7:21 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
Niestety w pl czesci sa albo niedostepne albo tak drogie ze ci sie odechce.
Gdzie bedziesz latal baja?
Szersze opiszy dostarcze jak siade do kompa.
Ja smigam na motul 2t full syntetic do crosow. Wstawie ci link albo foto jak sie ogarne z kompem.
Ja preferuje wylacznie 98 verve z orlena albo lotos vpower racing. Nie ze wzgledu na wiecej oktanow ale ze wzgledu na jakosc i czystosc paliwa. To ma bardzo duze znaczenie. A 1 zl na litrze nie robi roznicy przy petrolach.
Masz paypal? Jezeli jie masz to szybciutko konto rob bo inaczej nic nie kupisz.
Ja kupuje na grupie na fb jak sa ogloszenia used parts bo i ganiej i jak w dobrym stanie to zaden problem. Linki do grop podesle z kompa.
Sklepy to arc czyli abbotsrc z uk. Albo ddm czyli daves motors. Linki taz z kompa.
Marcin podeslal rewelacyjny link z obr jak docierac i ustawiac model. Polecam.
Aha. No i witamy w rodzinie 5tek

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 8:31 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 05, 2013 4:58 pm
Posty: 12
Marcin29 napisał(a):
... weź 5 litrów paliwa i odmierz dokładnie 250 ml oleju, nie więcej nie mniej...

Nie wiem skąd taka proporcja. Wg instrukcji mieszanka 25:1. Na 5 l paliwa odmierz dokładnie 200 ml oleju. Ja kupiłem Motula 800.
Docieranie wg tej samej instrukcji to pierwsze 40 min wolnej i spokojnej jazdy. I to wszystko :-)
Co do liczby oktanowej paliwa HPI twierdzi, że 95 jest odpowiednie. Paliwo 98 oktanowe daje znikomy przyrost mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 8:35 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 15, 2014 11:17 am
Posty: 37
Oj kurde ale strzeliłem głupotę, sorki, racja 200ml oleju, dzięki za zwrócenie uwagi :oops:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 9:57 pm 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
Nie dla mocy smigam na 98. Niestety przykre ale prawdziwe ale paliwa klasy verwa i vpower sa najlepszej jakosci i najwyzszej czystosci. A to przeklada sie na to ze silnik jest w lepszej kondycji i mniej "dostaje w kosc"

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 11:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 05, 2010 6:54 pm
Posty: 796
Marcin29 napisał(a):
Oj kurde ale strzeliłem głupotę, sorki, racja 200ml oleju, dzięki za zwrócenie uwagi :oops:

Nie strzeliłeś, bo przy dotarciu trzeba dać więcej paliwa. Chociaż według producenta nie trzeba docierac silnika jednak moje 26s rzucały baje na dwa koła (tylko właśnie trzeba było je dotrzeć - 2 baki w miejscu i jeden na 40% gazu)

_________________
Zobacz: https://picasaweb.google.com/101928922763650488431


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 01, 2014 11:53 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 24, 2014 11:48 am
Posty: 19
Dzięki serdeczne za wszelką pomoc. Co do mieszanki to kupiłem sobie butelkę z podziałką w sklepie z kosiarkami, więc mam nadzieję dokładnie odmierzyć 1:25 (a może warto dać na początku ciut więcej oleju dla lepszego smarowania przy docierce?) I jeszcze raz dopytam się, czy psikaliście przed pierwszym odpaleniem WD40 do cylindra, tak jak robi się to niekiedy przy nitro modelach?
Na filmiku podesłanym przez kolegę gość radzi żeby studzić silnik przy docieraniu - czy jest sens wtedy ustawiać tłok w dolnym położeniu (znowu odzywają się moje nitro przyzwyczajenia)?
Poza tym cały czas obawiam się o ten cholerny pierścień - nic nie zdarzyło się w Waszych autkach kiedy docieraliście je bez jazdy pierwszy bak? Pytam, bo serio na forach "hamerykańskich" piszą o takiej przypadłości mniejszego silnika Fuelie w Savagu Octane - pierwszy bak na podstawce i pierścień do wymiany... :-/

Czy ten Motul to ta wersja 710?

http://www.jackmotors.pl/olej-motul-710 ... -2320.html

I jeszcze jedna sprawa (chociaż pewnie jeszcze nie raz będę Was męczył oczywistymi pytaniami, sorry...): Co po zakończeniu jazdy? Dopalić resztki paliwa, jak się go pozbyć? Zalewa się silnik after runem jak w nitrach?

A co do tego gdzie będę śmigał, to czasami Gliwice, a głównie Wrocław - w Gliwicach mam już parę upatrzonych polno-leśnych miejscówek, a we wrocku wciąż jestem na etapie poszukiwania.

Jeszcze raz WIELKIE dzięki Wam za rady!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 02, 2014 6:33 am 
Offline

Dołączył(a): N cze 15, 2014 11:17 am
Posty: 37
Siema, z pierścieniem nic się nie dzieje, niczym nie zalewają, tak jak ten gość robił z olejem nie wiem czy jest sens, tłoka nie ustawia się w ogóle, to są petrole, wymagają dużo mniej niż nitro, jak mam zamiar jeździć za kilka dni, to paliwa nie wylewam po jeździe, dolewam nowego i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 02, 2014 9:39 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 24, 2014 11:48 am
Posty: 19
Sprawdzałem jak z Motulem - ciężko go dostać ogólnie, a nigdy nie wiadomo kiedy będzie potrzebny, dlatego zastanawiam się jak sprawuje się Castrol Power 1 Racing 2T - używa ktoś, bo jego dostać można dosłownie wszędzie?

I cały czas zastanawiam się jeszcze jak wygląda sprawa standardowego wydechu - jest tak krótki, że już widzę jak będzie uwalony niedopalonym olejem tył autka. Czy myślicie, że gdyby doczepić jakiś gruby wąż ogrodowy, to da radę, czy raczej się stopi? A może po prostu nie powinno się wydłużać rurki?

A jakby ktoś miał czas i ochotę to prosiłbym o wyjaśnienie, bo nie kumam jednej sprawy? Co do jasnej cholery zasila świece zapłonową w modelu, bo nie widzę żadnego kabelka idącego od radio boxa i pakietu??? :-/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 02, 2014 10:32 pm 
Offline

Dołączył(a): N cze 15, 2014 11:17 am
Posty: 37
Olej kup taki. http://allegro.pl/olej-castrol-power-1- ... 12783.html świece zasila cewka zaplanowa, a z tłumikiem masz pewnie puszkę czarna? http://www.rctrax.pl/products/?query=86674 i po kłopocie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 03, 2014 1:02 am 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 24, 2014 11:48 am
Posty: 19
Dzięki za link do wydechu - to jest to. Olej kupuję, a jutro jak będzie pogoda pierwszy start i docieranie. Proszę o poprawienie, jeśli coś źle rozplanowałem:

- 15 minut na postoju plus 15 minut do ostygnięcia
- 15 minut jazdy na 1/4 do 1/2 gazu plus 15 minut studzimy
- 15 minut jazdy na 1/2 do 1/1 gazu plus 15 minut studzenia - ten etap powtórzony trzy razy

Oczywiście mieszanka z dobrym paliwem 1:25 plus olej na filtr powietrza.

- następnie dwa pełne baki jeszcze dosyć spokojne
Zastanawia mnie natomiast na ile zjadę opony - te co mam to fabryczne oponki zdecydowanie na trawę, a docierkę raczej planuję na asfalcie - czy mam już szykować kasę na nowe gumy? :-(

A jeszcze z czystej ciekawości - przecież w cewce zapłonowej musi być doprowadzone napięcie do cewki pierwotnej??? :-0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 03, 2014 1:25 am 
Offline

Dołączył(a): So lip 27, 2013 3:03 pm
Posty: 171
Fabryczne kapie plus asfalt to juz po 1 baku bedzie lyse. Szykuj kaske na nowe kapie. Niestety na komplet szykuj jakies 300 do 600. Wydech najpewniej bede mial na sell rezonans od hpi za sensowne pieniadze jak bedziesz zainteresowany napisz na pw. Dogadamy sie. Marcin ma na sell tez kapie proline dobre praltycznie nowe wiec sie do niego w tym temacie odezwij na pw. Chyba ze mu juz na alledrogo poszly.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

_________________
OFF-ROAD Baja 5sc SS /26 Fuelline / RPM / Savox / Kraken Class1TSK / DIY mods


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 03, 2014 1:39 am 
Offline

Dołączył(a): N cze 15, 2014 11:17 am
Posty: 37
Witam, obejrzyj filmik, inna wersja modelu baja, inny silnik, ale zasada ta sama,rób dokładnie to co na filmiku a silnik długo pojeździ bezawaryjnie, powodzenia. http://youtu.be/ACQ31g440Pk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 03, 2014 1:54 am 
Offline

Dołączył(a): Cz lip 24, 2014 11:48 am
Posty: 19
Filmik spoko - dzięki, wiem już co i jak, powinno być dobrze. Martwią mnie tylko opony, bo takiego wydatku mój budżet nie przewidywał. Zostaje więc docieranie na płaskiej, skoszonej trawce - tam chyba opony się sprawdzą. Pytanie tylko, czy można tak docierać na jakimś gruncie o większym oporze (?) niż asfaltowy parking?
Dzięki za pomoc, serio - nie spodziewałem się aż takiej wyrozumiałości z Waszej strony!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest So maja 18, 2024 5:34 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL