Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 25, 2024 10:01 pm

Teraz jest Cz kwi 25, 2024 10:01 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: Cz paź 10, 2013 2:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Witam,

Jestem posiadaczem używanego rc18b2 zakupionego przez to forum. Trochę pojeździłem jest elegancko ale powoli brakuje mocy. Bateria starcza na 5-8min zabawy. Planuję zakup pakietów li-pol 2s. Od razu będę zmieniać silnik i regla na bezszczotkę. Tutaj moje pierwsze pytanie.
1. Jakiej długości zmieściliście silnik? z moich pomiarów wynika, że wejdzie silnik 47mm. Większy będzie zawadzać o tylną oponę.
Kupować będę z hobbyking, jest tam bardzo fajny silnik o mocy 500w tylko ta długość 48mm...
pierwszy
Czy da się coś podszlifować, żeby ewentualnie wlazł ten silnik. I w sumie czy ten silnik to nie gruba przesada? przy 2 s trochę moc spadnie ale i tak powinna być rakieta.
Silniki zamienne, które powinny wejść i moc też znaczna. drugi trzeci
Do tych zestawów ten regulator regulator
Chyba, że polecacie jeszcze jakiś inny zestaw?
2. Jak poprawić dokładność układu kierowniczego? Strasznie duże luzy są. Czytałem o drag link. Możecie coś o tym rozwiązaniu więcej powiedzieć?
3. Dyferencjały powinny być nasmarowane?
4. Jak naprawić zerwany gwint? nagwintować i dać większą śrubę? Czy próbować zalać to jakąś żywicą delikatnie nagwintować i wkręcić śrubę na kleju? Problem w tym, że jest to ta "opaska" trzymająca silnik.
5. Na jakich pojemnościach baterii jeździcie i na ile minut to wystarcza. Podajcie też na jakich combach jeździcie albo jak macie to dane o poborze prądu.

To chyba będzie wszystko co mnie nurtowało. Jeździ ktoś z Wrocławia klasą mini i czy jest jakiś tor, spotkania na sali?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Marcin

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz paź 10, 2013 11:04 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Do modelu potrzebujesz coś takiego http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 00kv_.html - będzie si i jest tanie nie szukaj poniżej 5000kV poprostu większa frajda na 6000+ miałem swego czasu 9000kV/210W i ten nadmiar mocowy był wciąż do ujarzmienia (wysokie przełożenie i dało się tym ścigać model najszybszy a silnik zawsze zimny). Reasumując wysokie kV i wysokie przełożenie.

Układ kierowniczy dostępny na ebay aluminiowy na łożyskach chyba sklep się nazywał toadz toyz. Wypada też zmienić servo saver na ten ze starego asso i kupić za 2$ dodatkową sprężynę utwardzającą (też jest na toadz).

Dyfry powinny być nasmarowane, jak robiłem test SC18 który do dziś nie został opublikowany... (pozdrawiam Marek :mrgreen:) nalałem tam nawet oleje 50000cps przód i 10000cps tył. Trzeba jednak uważać ze sprzęgłem poślizgowym by nie ukręcić kielichów. Jak chcesz cisnąć na 100% to polecam dyfry kulowe jakoś w starym asso mnie nigdy nie zawiodły.

Zerwany gwint- kup śruby M2 te asso są paradosalnie calowe prawie M2 ale minimalnie mniejsze jak mi się zrywały kupowałem dobre oryginalne M2 i wkręcałem pasowały jak nowe.

Zależy od jazdy ok 1800mAh większych pakietów nie widziałem do mikro zmierz ile masz miejsca i kup na HK kiedyś z HK pasowały Rhino 1450? Jakoś tak takie żółte.

Co do zawodów to w tym roku gościły już we Wrocławiu a o szczegółach mam nadzieje opowie Irek :).

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 3:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Silnik zamówię jaki mi poleciłeś. Co do dyferencjału to wystarczy kupić przód i tył Czy muszę także zmienić obudowę?
Na HK znalazłem baterię do ich modeli 1/16 i z wymiarów podanych będzie pasować bateria
W poprawieniu sterowania może pomóc coś takiego kilk?
Pytanie w sprawie kół. Oryginały trochę szybko się zdarły i na HK znalazłem takie koła. Koła są o chyba 5mm większe dlatego zamówie cały zestaw z felgami i oponami, nie powinno zbytnio obciążyć układu napędowego. Tylko czy to będzie pasować? Co oznacza hex 8,5mm. Nie umiałem znaleźć wymiaru w rc18. Chyba, że polecasz coś lepszego.

PS. Maciej Nowak dzięki za odpowiedź, liczyłem na twoje sugestie/porady.

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 4:48 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Te felgi http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... A2006.html
i te opony pasują opony na 100% ale kleiłem na felgi asso jednak słyszałem, ze tamte felgi to kopie asso- jakbyś nie chciał odklejać.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... A2006.html

układ kierowniczy potrzebujesz do wersji B2/T2 ten link co podałeś jest do starej.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 12, 2013 5:12 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Silnik i baterie zamówione. Paczka powinna być koło środy to postaram się zrobić jakąś relację z montażu i z własnych przemyśleń.
Jaką zastosować zębatkę atakującą. Instrukcja przy 6000KV sugeruję 10t. Oryginalnie chyba jest 11T. Zmieniać od razu czy sprawdzić działanie na oryginału. Zębatki z starszych modeli będą pasować?

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 12, 2013 5:26 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Tak zębatki atakujace się nie zmieniły (oryginalne asso z tego co pamiętam miały 2mm dziurkę i tyle też ma ten silnik z HK) zostań przy 11T i sprawdzaj temperaturę silnika. Przy 6000kV myślę, że można spokojnie zacząć w w okolicach całkowitego przełożenia 10,9:1 (tyle będziesz miał przy ataku 11T).

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt paź 18, 2013 9:41 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Zestaw przyszedł. Baterie pasują, przelutowałem tylko wtyki na xt60. No i trochę pogrzebałem przy silniku. Zadam teraz kilka może i głupich ale nurtujących mnie pytań na temat mocowania silnika.
1. Zębatka atakująca powinna być pod paskiem napędowym który widać po odkręceniu mocowania silnika? bo chyba udało mi się to zrobić nad i trochę zeszlifowało.
2. Czy da się sprawdzić w jakiś normalny sposób czy zębatka dotyka paska? chciałem odkręcić górną "klapke/osłone" paska ale to skutkuje rozkręceniem wiekszej liczby części i chyba powstaną luzy na dyferencjałach, odbiorze?
3. silnik trochę inaczej piszczy/skrzeczy na różnych obrotach. Z silnikami lotniczymi nie miałem problemów z różnymi dźwiękami raczej był to jednostajny zmieniający się wraz z obrotami. Dodam tylko, że chodzi mi wtedy kiedy jest założony do auta. Na sucho jest ok. Przy małym poziomie gazu silnik się nie kręci tylko jakby drgał, jest to sytuacja zaraz na początku obrotów. Trochę pokręci dodam minimalnie gazu i zaczyna drgać.
4. Zębatki ustawiam na luz grubości kartki papieru? Czy preferujecie inny sposób?
5. Założony silnik do auta przy chwilowej pracy na max przez około 10s nagrzał się do temperatury pozwalającej złapać i trzymać około 5s potem staję się to już nieprzyjemne. Jutro postaram się załatwić jakiś elektroniczny termometr i to pomierzyć.

uf to by było tyle moich pytań.

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 19, 2013 8:11 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
1. Nie pamiętam wiem, że w tym asso na paski często zębatka ociera o pasek, ociera o płaską stronę paska trzeba silnik zamocować możliwe nisko by to wyeliminować.
2. Zdejmij górę- jak wtedy nie dotyka to nie będzie dotykać.
3. Sprawdź czy auto się luźno toczy bez silnika, czy na pewno nie masz jakiś niechcianych oporów w napędzie. Silnik będzie zmieniał ton to normalne i to normalne że będzie szarpał lekko na początku bo to wynika z zastosowanej technologii bezsensorowej.
4. Po prostu trzeba się nauczyć metodą prób i błędów, ja ustawiam na czuja trzymając atak i odbiór i sprawdzam luz na oko- ma być jak najmniejszy ale taki by nie generował oporów, można zacząć od kartki wtedy powinno być mniej więcej ok.
5. Masz na bank opory w przeniesieniu napędu, nie powinien się tak nagrzać jest ewidentnie przeciążony.

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 20, 2013 8:34 am 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Od czego zacząć sprawdzać te opory? Przyznam szczerze, że kręcąc odbiorem nie jest to jakoś super ciężko ale też nie jest tak jak koło roweru co by się kręciło. Zębatka prawie natychmiast staje w miejscu po próbie kręcenia.
edit.
w dyferencjałach totalna susza, to mogło powodować spore opory? Jakie zastosować smarowidło? Kupować coś oryginalnego czy samochodowy/rowerowy smar też będzie dobry.
Wcześniej pisałeś o sprzęgle poślizgowym. Nie bardzo wiem co to może być, czy to występuje przy zębatkowym dyferencjale?
edit 2
Wydaje mi się, że namierzyłem przyczyny oporu. Łożyska z przodu w kołach do wymiany. Teraz pytanie gdzie kupić tanie? Trochę się wyprztykałem z kasy przy zamówieniu z HK i potrzebuję coś taniego a za zestaw prawie 100zł to dla mnie wiele za dużo. Zapodziała mi się suwmiarka i proszę podajcie wymiary łożysk do kół.

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N paź 20, 2013 4:36 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lut 17, 2007 2:09 pm
Posty: 1527
Lokalizacja: Poznań
Zdejmij atak silnika i pchnij model- powinien się swobodnie toczyć. Łożyska najtaniej kupić na allegro w poltech cnc. W tych mikrusach używane są łożyska 4x8x3 oraz 8x12x3.5 .

_________________
RC CLUB POZNAŃ
Zapraszamy na organizowane przez nas treningi w hali- nowy już nadchodzi!!! ==> info na PM albo TU


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 21, 2013 7:00 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 31, 2013 1:08 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Świnoujście
@up: Maciek: dzięki za info o Poltechu!!!!

_________________
RC8T (e-konwesja):Xerun 150A,LEOPARD 4274 KV2000, BMS-630MG
Savage XS Flux:Ezrun 80A,Vector4000,SF-10W
Mini Recon RTR,katamaran i kilka helikopterów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 21, 2013 9:46 am 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 24, 2013 7:15 pm
Posty: 13
Po długiej walce z modelem w niedziele w końcu udało mi się doprowadzić wszystko do końca.
Problem z zbyt dużymi oporami rozwiązany przez poluzowanie śrub trzymających koło. Były bardzo mocno skręcone co spowodowało duży opór. Na zimę planowany serwis z wymianą łożysk i zmianą na dyferencjały kulowe.
Silnik przykręcony tak, że nie dotyka paska napędowego. Było z tym trochę zabawy bo ciągle gdzieś tam tarło. Dużo kombinowania trochę frustracji ale dało się to zrobić bez szlifowania itp.

Wrażenia:
silnik jest mniejszy od standardowego silnika 380. Przez co wygląda na początku trochę śmiesznie i z niedowierzaniem czy to będzie śmigało. Pomiary na sucho w mieszkaniu pokazują potencjał. Tylne koła zmniejszają grubość jak w dragsterach po dodaniu full gazu. Pomiary temperatury w domu pokazują około 50stopni. Szybkie sprawdzenie instrukcji max 130, temp pracy 80. Jest dobrze. Czas na testy drogowe. Chwila niepewności. Dodanie gazu i od razu banan na twarzy. Normalnie RAKIETA!!. Jazda bez ograniczonej prędkości na radiu to masakra. Czuć ogromną moc, strata przyczepności w połowie gazu to nie problem. Jestem więcej niż zadowolony. Temperatura po chwilowej zabawie na pełnej mocy to 65stopni. Nie jest to jeszcze 80 ale też nie jest to zimny silnik. Myślę, że po serwisie układu jezdnego zejdzie jeszcze kilka stopni. Razem z silnikiem kupiłem baterie 2,2mAh. Po 15minutach jazdy do baterii weszło 1500, czyli zostało jeszcze 700. W końcu dłuższa zabawa niż 5min.
Reasumując polecam taki zestaw w 100 procentach. Ten kto kupi nie będzie zawiedziony. Cena przystępna, możliwość zakupu z magazynów w europie.

zdjęcia


Wielkie dzięki dla Macieja za dużą ilość podpowiedzi. Jeśli się spotkamy stawiam browara.

ps.
Jeżdżę dużo w garażu podziemnym i na boisku asfaltowym. Jakie polecacie opony, żeby zwiększyć przyczepność. W garażu w sumie to ćwiczę drifty niż jazdę, a na asfalcie szybko gubi przyczepność. Jeśli można to coś w przystępnej cenie.

tagi. trackstar 1/18 7.5t 6100kv rc18b2

_________________
Team associated rc18b2, trackstar 6100kv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Cz kwi 25, 2024 10:01 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL