Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:50 pm

Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:50 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor
PostNapisane: Śr sie 07, 2019 7:11 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 05, 2019 4:55 pm
Posty: 34
Witam, mam problem z silnikiem, jak go odpale i pompuje paliwo pompka w zbiorniczku to chodzi, a jak przestaje pompowac, to gaśnie, w czym może być problem?
I czy dał by ktoś radę opisać działanie dozowania paliwa do silnicza i budowę tłumika?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 09, 2019 2:28 am 
Offline

Dołączył(a): So maja 19, 2018 12:35 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Białystok
Po cyklu zapłonu i spalenia mieszanki, spaliny wydostają się z cylindra pod dużym ciśnieniem i ulegają rozprężeniu w układzie wydechowym. Spaliny pod znacznie niższym ciśnieniem są usuwane z tłumika, ale część spalin jest rurką kierowana do zbiornika paliwa i wytwarza tam niewielkie ciśnienie. To ciśnienie "wypycha" paliwo ze zbiornika wprost do śruby odpowiedzialnej za regulację wysokich obrotów. Tam paliwo jest dozowane do dysz niskich i wysokich obrotów.

Silnik 2T ma dużą wadę konstrukcyjną - część świeżej mieszanki paliwowej zostaje usunięta z silnika wraz ze spalinami. Aby temu zapobiec, stosuje się dyfuzor (w crossach nazywa się to gruchą). Fala uderzeniowa, która powstaje przy wydostaniu się spalin z silnika, ma odbić się od komory dyfuzora i powrócić "cofając" część tej dobrej porcji mieszanki paliwa. Czas w jakim to nastąpi zależy od wielkości dyfuzora i długości rury wydechowej, dlatego mówi się o "liczeniu wydechu", aby powstawał mocny rezonans na pewnej partii obrotów. Sama rura wydechu powinna być prosta, lub możliwie kolista, bez nagłych zagięć, aby nie wprowadzać turbulencji i zaburzać powstawanie ów fali. Słyszałem, że dobry układ daje bonus w postaci nawet o połowę więcej kucy :)

Podwyższenie mocy jest tylko na pewnym zakresie wyliczonych obrotów silnika, dlatego ten typ wydechu jest dość rzadki w nitro i dedykowany entuzjastom.

Zwykle tłumiki zawierają przegrody z otworami (nawet kilka). Na pierwszej przegrodzie zachodzi niewielkie zjawisko rezonansu. Spaliny przechodząc przez kolejne przegrody stopniowo ulegając rozprężeniu, a przez utrudniony przelot, powstaje nieco większe ciśnienie w układzie - ma to zapobiec zbyt dużym stratom świeżej mieszanki paliwowej (aby silnik nie wypychał przy sprężaniu dobrej mieszanki). Taki silnik ma równiejsze oddawanie mocy, a nie raptowny przyrost na pewnych obrotach. Tyle teorii :lol:

W skrócie: bawiąc się kolektorami i tłumikami, możesz poprawić reakcje silnika na gaz, podbić moc na pewnych partiach obrotów, czy wydłużyć jazdę na jednym zbiorniku paliwa.
Jako ciekawostkę dodam, że przy krótszym poprawnie wyprofilowanym kolanku/kolektorze/rurze wydechowej silnik powinien się wkręcać na odrobinę wyższe obroty (podobno).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sie 11, 2019 12:32 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 05, 2019 4:55 pm
Posty: 34
A jaki tłumik byś polecił do tego silnika Famir ?

Czy to pekniecie wplywa na pracę silnika ?


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sie 12, 2019 3:07 pm 
Offline

Dołączył(a): So maja 19, 2018 12:35 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Białystok
Pęknięcie jest pod uszczelką, więc silnik nie będzie ssał lewego powietrza. Pewnie powoduje jakieś turbulencje w mieszance, ale nie sądzę, aby wpływały na jego pracę. Dostrzegam inny problem - moim zdaniem dalsze używanie tego gaźnika jest niebezpieczne. Był za mocno dokręcony i pękł. Jeśli ten kawałek podczas jazdy odłamie się i wpadnie do silnika, to prawdopodobnie go zabije w kilka chwil.

Spróbowałbym jakoś wyrównać gardziel od środka, a pęknięcie pokleić czymś naprawdę twardym i wytrzymałym. Możesz też poszukać silnika-trupa na dawcę, lub dobrać coś innego.

Z tłumikiem nie wiem. Ja bym próbował reanimować stary przy użyciu kleszczy i kleju do gwintów/przegwintował gwinty na większą śrubę, albo poszukał zamiennika.

Czy rozbierałeś silnik? W jakim stanie jest tuleja i korbowód? Być może twoja praca jest bez sensu i taniej będzie wstawić inny silnikz wydechem :|

Kiedyś miałem przygodę, że w starej motorynce pękł pierścionek od swożnia i zrobił rysę w tulei cylindra. Niby mała rysa, a silnik nie pobierał prawidłowo paliwa i nie wkręcał się na obroty - wkręcał się dopiero, gdy przysłaniałem dłonią otwór filtra powietrza. Na nowym cylindrze problem znikł. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 13, 2019 12:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 05, 2019 4:55 pm
Posty: 34
Nie rozbierałem silnika,są jakieś domowe sposoby na zdjęcie sprzęgła,bo nie mam do tego przyrządu ,a nie chciał bym czegoś uszkodzić .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 13, 2019 1:41 pm 
Offline

Dołączył(a): So maja 19, 2018 12:35 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Białystok
Nie musisz zdejmować sprzęgła, aby sprawdzić stan tulei i tłoka. Odkręć głowicę, szarpankę (uważaj, ściągaj ją ostrożnie i nie rozwiń sprężyny bo jej nawijanie to kara boska :) ) i tylną ścianę skrzyni korbowej. Wyjmij tuleję i przy pomocy szczypiec/pensety zsuń korbowód z wału. Teraz możesz przystąpić do inspekcji.

Cytuj:
bo nie mam do tego przyrządu


Chodzi o blokadę tłoka? Kiedyś znalazłem patent jak do zablokowania tłoka gość używał... trytytki. Wkładał je w kanał wydechowy i w sumie tyle. W moim przypadku gdy odkręcałem sprzęgło tłok je przeciął jak gilotyna papier, ale zwinięta sucha chusteczka spisała sie lepiej :lol:

Twoje sprzęgło jest przykręcone na 1 śrubę i ze zdjęcia w twoim temacie wnioskuję, że i tak raczej będziesz musiał skorygować luz na bębnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 10:50 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL