Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:13 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:13 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: Cz lut 28, 2013 7:33 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Panowie pomóżcie!

Dostałem od brata używany model ale w bardzo dobrym stanie (przynajmniej tak mi się wydaje) Kyosho Inferno GT2 Corvette.

Pierwsze co zrobiłem mimo braku wiedzy na ten temat to rozebrałem auto, rozebrałem również silnik. Wyczyściłem i złożyłem.
Wszystko powinno być ok ale kiedy pociągam za szarpankę mam wrażenie że stawia jakieś dziwne opory w pewnym momencie. Rozumiem że powinna stawiać opory ale tutaj mam jakby do czynienia z dziwnymi szarpnięciami a nie płynnymi. Za każdym razem kiedy próbuję odpalić silnik mam wrażenie jakbym miał coś zaraz uszkodzić!
Niestety nie mam porównania, to mój pierwszy model Nitro. Nawet nie zwróciłem uwagi przed rozebraniem silnika jak ta szarpanka działała.


Po wyjęciu świecy wszystko jest ok, wszystko porusza się płynnie bez problemów. Rozumiem że może to być efekt kompresji ale bez przesady, to nie może być normalny objaw.
Wszystko mam ustawione wg manuala, śruby szybkich i wolnych obrotów ustawiłem na pozycję fabryczną. Iglica otwarta na 1,5-2 mmm.
Paliwo 25% nitrometanu. Nowa świeca + stara sprawna świeca. Auto próbowałem odpalać w garażu gdzie mam ciepło.
Paliwo zassało do silnika na pewno, na początku aż za dużo po czym musiałem pozbyć się nadmiaru.

Dosłownie przez dwa tygodnie prób tylko raz jakby na 2 sekundy coś chciał, coś próbował.
Silnik nie wyglądał na często używany. Kompresja wydaje się być bardzo dobra.

Nie wiem co ja jeszcze mogę zrobić w tym temacie.
Podejrzaną mam grzałkę do świec Turnigy na paluszka AA HOBBY KING. Mam wrażenie że z nią może coś być nie tak. Niestety jeszcze nie mam innej aby sprawdzić czy może to jej wina.
Możliwe że dzisiaj będę miał inną z zasilaczem aby sprawdzić.

Jakie są wasze wskazówki. Może lepiej odeślę silnik do sprawdzenia w serwisie zanim rozwalę go doszczętnie :(?

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lut 28, 2013 8:40 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 2:08 pm
Posty: 161
ja bym go oddał do serwisu ale zeby przy tobie sprubowali go odpalic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 02, 2013 6:36 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 03, 2013 5:17 pm
Posty: 135
A najpierw rozgrzej go suszarką do 60 stopni powinien odpalić bez większych problemów, zobacz też czy coś nie blokuje tłumika, może się czymś zatkał, takie silniki stawiają oporu normalnie ale jak zatkasz tłumik ledwo się rusza więc to może być to. Jak bez świecy dobrze działa to dobrze poskładałeś ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 05, 2013 11:43 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Sliwen napisał(a):
A najpierw rozgrzej go suszarką do 60 stopni powinien odpalić bez większych problemów, zobacz też czy coś nie blokuje tłumika, może się czymś zatkał, takie silniki stawiają oporu normalnie ale jak zatkasz tłumik ledwo się rusza więc to może być to. Jak bez świecy dobrze działa to dobrze poskładałeś ;)


Po wielu kolejnych próbach już prawie uszkodziłem szarpankę. Również wyciera się powoli sznurek/linka.
Próbowałem na dwóch świecach.

Kupuje starterbox, przyda się do pozostałych modeli spalinowych. Na starterboxie będę dalej próbował odpalić.

Szkoda modelu i mojego wysiłku gdzie na tych próbach podrapałem ręce. Nie to że jestem sierota ale jak coś przyblokuje to szarpnę całym modelem a cylinder ma dosyć ostre krawędzie więc łatwo się pochlastałem.

Mogłem nie rozbierać silnika, okazało się że jest w bardzo dobrym stanie w środku, przynajmniej na moje oko.
Fotki z rozbiórki: http://www.flickr.com/photos/93327120@N02/

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 06, 2013 10:26 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 03, 2013 5:17 pm
Posty: 135
Jeśli ma dobrą świece to musi być to drugie czyli paliwo. Musisz obadać czy dostaje paliwa, targaj z zatkanym tłumikiem aż poczujesz że zaczyna się zalewać, później rozgrzej silnik suszarką i próbuj palić, silnik który jest lekko zalany lepiej chwyta. Jaką masz ostawioną przerwę na przepustnicy? Powinna wynosić około 1 mm, to jest dosyć ważne, możesz najwyżej podkręcić na trymerze. Starterboxem nie masz go co męczyć bo zjedziesz jak nie pasek to silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 07, 2013 6:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Sliwen napisał(a):
Jeśli ma dobrą świece to musi być to drugie czyli paliwo. Musisz obadać czy dostaje paliwa, targaj z zatkanym tłumikiem aż poczujesz że zaczyna się zalewać, później rozgrzej silnik suszarką i próbuj palić, silnik który jest lekko zalany lepiej chwyta. Jaką masz ostawioną przerwę na przepustnicy? Powinna wynosić około 1 mm, to jest dosyć ważne, możesz najwyżej podkręcić na trymerze. Starterboxem nie masz go co męczyć bo zjedziesz jak nie pasek to silnik


Kupiłem starterbox i nie zakręci silnikiem bo dobrze koło starterboxa nie przylega do koła zamachowego silnika. Otwór jest za wąski, wykręciłem wszystko ze starterboxa aby obniżyć model. Dalej ociera o ścianki podłogi modelu. Co za kur.. koszmar.
Nigdy nie stałem nawet przy odpalonym modelu 1:8 nitro więc mam marne pojęcie o tym co się dzieje.

Kiedy ciągnę za linkę szarpanki koło zamachowe porusza się w "jedną" stronę a koło starterboxa porusza koło zamachowe silnika w "drugą" stronę, czy to normalne ?

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 07, 2013 8:06 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 03, 2013 5:17 pm
Posty: 135
Nie, powinno kręcić w tą samą stronę co na szarpance, a na jakim paliwie jeździsz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz mar 07, 2013 8:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Paliwo 25% nitrometanu JETS.
Wyśle ten model do serwisu, już nie mam nerwów.

Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia nic dobrego nie zrobię. Póki co wszystko psuje po kolei.
Nowy starterbox kosztował mnie majątek a widzę pył z tej gumy, ślizga się i dlatego.
Przypiłowałem płytę modelu żeby dobrze koło przylegało ale nie pomogło :(

Szkoda zdrowia, wyśle to padło jutro do jakiegoś serwisu, niech go oglądną.
Tak to jest brać coś używanego po kimś, nie wiadomo co z tym sprzętem było robione.

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 19, 2013 12:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2004 11:29 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Warszawa
Jesli kolo zamachowe raz kreci sie w jedna a raz w druga strone to zakladajac ze prawidlowo kreci sie na starterze to lozysko jednokierunkowe w szarpnace jest zalozone odwrotnie i w zyciu Ci nie odpali .
Wyszlifuj pilnikiem otwor w podwoziu na wiekszy aby kolo od startera wchodzilo dotykajac kola zamachowego silnika
to aluminium szybko idzie

_________________
Brat


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr mar 20, 2013 10:18 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Paweł Lipinski napisał(a):
Jesli kolo zamachowe raz kreci sie w jedna a raz w druga strone to zakladajac ze prawidlowo kreci sie na starterze to lozysko jednokierunkowe w szarpnace jest zalozone odwrotnie i w zyciu Ci nie odpali .
Wyszlifuj pilnikiem otwor w podwoziu na wiekszy aby kolo od startera wchodzilo dotykajac kola zamachowego silnika
to aluminium szybko idzie


Wypiłowałem, trochę mnie to boli bo lubię mieć wszystko oryginalne :(
W szarpance nie mam żadnego łożyska.

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 25, 2013 10:46 pm 
Offline

Dołączył(a): N lut 03, 2013 5:17 pm
Posty: 135
Musi być, inaczej szarpanka by nie działała, może Ci się wydawać że jest to element przytwierdzony na stałe do szarpanki, tu masz link z filmem, pomoże Ci się połapać http://www.youtube.com/watch?v=NbKCMUp0 ... A&index=56


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 19, 2013 10:55 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 07, 2013 9:26 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Stalowa Wola - Nisko
Model ostatecznie wysłałem do serwisu RC Ikar. Okazało się że w modelu było coś grzebane wcześniej.
Zakres prac:
    -wymiana zębatek (miałem złe, nie zazębiały się),
    - źle dobrany kosz sprzęgłowy,
    - regulacje.

Teraz jest już ok.

_________________
HPI Baja 5b
Kyosho Inferno GT2
Citroen Xsara Tamiya TGS
HPI Sprint 2 Sport 1969 Mustang


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:13 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL