Witam Kilka podpowiedzi dla kolegów którzy nie bardzo wiedzą od czego zacząc, lub wiedzą ale nie do końca. Postaram się krok po kroku wyjaśnić co i jak. 1 Montujemy w modelu wszystkie elementy, filtry, wężyki itp 2 wybieramy koła do jazdy, dokładnie chodzi tutaj o ich offset, czyli punkt mocowania felgi. Różni producenci stosują różne offsety i nawet jak piszą 0mm to nie zawsze jest to prawdą bo niby do czego się mieliby wzorować. Czyli na założonych kołach ustalamy szerokość modelu na 200mm symetrycznie tył i przód. Jak z przodem nie ma problemu bo dolnymi pivotami ustalam szerokość a górnym reguluję kat, tak z tyłem jest trochę inaczej - nie tródniej. Wybierzcie jedną z kól, niech to będzie tylna, ustawcie ją symetrycznie na 200 mm z lekkim minusem z kołami a dlaczego to póżniej 3. Zdejmujemy koła, odpinamy amortyzatory i stabilizatory, ustawiany down stop, czyli dolne opadanie wachaczy. Na tory wyboiste ustawiam zazwyczaj o jedną wartość mniej. Najczęściej jest to przód 0mm mierzone na zwrotnicy i tyl 4-6 mm również na zwrotnicy. 4 Zakładamy amorki, wstępne napręzenie ustawiamy równo na każdą stronę, zakładamy koła i ustawiamy prześwit. 5 Jeżeli posiadamy koła aluminiowe to zakładamy je, teraz ustawiamy tzw tweak czyli napięcie sprężyn które ma równoważyć różny nacisk na każde koło. Podnosimy przednią oś i powoli opuszczamy, oba koła mają dotknąć podłoża równocześnie, jeżeli tak nie jest to równoważymy to napięciem tylnych amorów np. przednie lewe koło dotyka pierwsze płyty, czyli w tylnym prawym amorku zmniejszamy napięcie sprężyny a w tylnym lewym zwiększamy o taką samą wartość, żeby nie zmienić prześwitu. Dokładnie tak samo robimy z tylną osią. 6 Zapinamy tylny stabilizator i sprawdzamy przednią oś, jeżeli oba koła nie opadają równocześnie to regulujemy długością drążków stabilizatora aż osiągniemy sukces. 7 Odpinamy tylny stabilizator i podłączamy przedni. Sytuacja taka sama, sprawdzamy tylną oś a w razie potrzeby regulujemy tulejkami mimośrodowymi ( w przypadku S733 i 747 długością drązków). Pamiętajmy ze w większości przypadków zmienia się przedni downstop. Jak ustawimy jak należy to przechodzimy dalej. 8 zapinamy tylny stabilizator i zabieramy się za kąty. Dopiero teraz jest zasadność ich ustawiania bo do momentu ustawienia tych parametrów kąty uległyby zmianie. Przód - co kto ma , kątomierz, setup , tutaj nie ma filozofii , kręcimy tylko górną kulą, zbieżność takze wpływa na kąt koła. Tylna oś wymaga zgrania jednej kuli i górnego wachacza czy co kto tam ma. Kulą regulujemy zbieżnosć a górą kąt koła. Bez setupu jest większa zabawa. 9. Po skończonych ustawieniach sprawdzamy jeszcze raz szerokości osi, nie powinno być problemu zwłaszcza z tylną osią bo przewidzieliśmy to w punkcie 2. kat wartości 0,5* nie ma zasadniczego znaczenia , poza naszym komfortem oczywiście Tyle zabawy Pozdrawiam
|