Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:06 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:06 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor
PostNapisane: So sty 15, 2005 4:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 22, 2004 8:59 pm
Posty: 2076
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Zapewne poczatkujący staja przed dylematem w jakie opony sie zaopatrzyć.Sam stanąłem przed takim dylematem ponieważ w ubiegłym sezonie pierwszy raz startowaliśmy na oponach piankowych ( mikroguma)
Dobór opon ( twardości ) w głównie zależy od stylu jazdy zawodnika i rodzaju nawierzchni.
Nasze tory preferuja opony średniej twardości pomiędzy 37-40* w skali Shora . Ja osobiście używałem 37* na przód i 40* na tył ( Ruda Śl.) 37/37 ( Nowy Sącz i Jelcz) Jelcz jest specyficznym torem ze względu na swoją przyczepność. Odpowiednie przygotowanie toru zapewnie mocne trzymanie ( Nawet przewracanie sie na zakręcie) i dlatego należy stosowac tam opony o małych średnicach.
Tory o bardzo dużej przyczepności - Brno - 42/ 45 ale to była tylko jedna taka impreza.
Ważnym elementem jest jakość gumy. Nie polecam przerabianie opon zjeżdzonych z klasy IC8 do IC10. Koledzy przerabiali ten temat i jakość
żadna.
Ostatnia sprawa dotyczy przygotowania opony. Potrzebna jest do tego tokarka do opon w celu wyrównania i dostosowania średnicy opon.Ważne jest aby krawędzie opony zaokrąglić
Wpisujcie swoje sugestie i doświadczenia , niech posłużą innym.

Dodatkowa informacja dla posiadaczy Serpenta 710.
Przełożenie w modelu zapewnia przeniesienie napędu na koła przednie i tylne w 100% jezeli opony tylne są o 1mm większe od przednich. W przypadku zastosowania tych samych średnic mamy 1% napędu na przód i odwrotnie. Nie zaleca sie jazdy przy napędzie na przód. Stosując większe opony tylne np. o 2mm uzyskujemy większą nadsterowność w zakręcie przy dodawaniu gazu , jednak zmiana taka nie powoduje nadmiernego poślizgu tyłu. Wiekszy efekt można uzyskac regulując tylny dyferencjał

_________________
Jelcz Mikrus
GG9531784


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 20, 2005 11:07 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 16, 2004 8:04 am
Posty: 84
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam!
Właściwa osoba na właściwym miejscu! Mam na myśli Artura D.

Arturze, czy mógłbyś podać jeszcze jaką optymalną średnicę opon dobrać (dotoczyć) do w/w torów tz.Jelcz,Nowy Sącz,Ruda Śląska?
Myślę,że taka informacja również przydała by się mnie i innym zaczynającym swoje starty w tej klasie.

Pozdrawiam
Wojtek Ż.

Nie zapisywałem średnic opon na poszczególnych torach. Opony nowe juz nadają sie do jazdy, lepiej je dotrzec podczas treningu. Znacznie przyjemniej jest tracić opone podczas jazdy :lol:

Tak,ale sam przecież napisałeś,że na specyficznych torach takich jak np.Jelcz należy stosować opony o małych średnicach.Więc czegoś tu nie rozumię.Czy np.na zawody w Jelczu najlepiej mieć opony np. 62mm,a w Rudzie mogą być o 2 mm wyższe?
Czy chodzi o to,że na zawodach w Jelczu mam sobie na trening kontrolowany założyć nowe opony,trochę je zjeżdzić,a póżniej ewentualnie tylko wyrównać tokarką ?

Wiem,że może dla doświadczonych zawodników to wszystko są jasne sprawy,ale dla mnie i innych początkujących to bardzo istotne wskazówki.

Pozdrawiam
Wojtek Ż

_________________
Wojciech Żywiński

Xray M 18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:06 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL