Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:27 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:27 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 7:03 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
Model TT MT4 G3 kupiony i używany w stocku 2 lata temu. W tym czasie wymienione servo na savoxa, regiel na ezruna 150A no i teraz przychodzi chyba czas na silnik- ripper 2000 kV.

http://www.dollarhobbyz.com/products/th ... -ibl-40-20

objawy:

- model wyraźnie stracił kopa jak również max speed
- koła nie balonują nawet na podstawce (rok temu przy byle wyskoku balonowały)
- nie ma szans na wheelie (dawniej przy dużej prędkości było to bezproblemowe)

Zmieniałem również oleje w dyfrach z F/M/R - 60/200/30k na 7/10/3 k, ale imho nie powinno to wpłynąć na max speed czy kopa.

Rozebrałem wczoraj silnik. W środku czyściutko, uzwojenia bez żadnych przebarwień, żadnego bicia na łożyskach. Model nigdy nie widział 5-6s, zazwyczaj jeździł 1 pakiet i do domu, lub jeszcze dzieciak jeździł na 2 na 50% mocy.

Układ napędowy bez silnika chodzi płynnie i bez oporów.

Testowałem na kilku pakietach, apkach, reglach. Testy powtarzałem na "reset to default", po programowaniu apek/ regli, na różnych ustawieniach timingów, puncha itd.

Brak mi pomysłów co się mogło stać. Mogę jeszcze jakoś zweryfikować, że to silnik zanim kupię nowy? Od razu uprzedzam, że nie mam innego silnika ani skąd pożyczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 7:45 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 29, 2013 2:55 pm
Posty: 788
Lokalizacja: Szczecin
A pakiety nie padnięte? Może łożyska już do wymiany?

_________________
Traxxas Rustler 4x4|Ezrun MAX10 SCT + 3660 4000kv|Traxxas 2075|TQi TSM
MBX6 eco|SkyRC TS150 + GoolRC 4274 2000KV|Hitec HS-7985MG|DX3S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 9:19 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 10, 2004 10:42 pm
Posty: 1278
Lokalizacja: Pawłowice śląskie
Czy ten objaw spadku mocy silnika pojawił się tak nagle czy było czuć z każdą jazdą że model traci wigor ?? Z twoich wszystkich testów wychodzi że wirnik się rozmagnesował a jest to tylko możliwe jak silnik przegrzejemy nawet na kilka sekund dajmy na to powyżej 90C. Wszystkie połączenia pakiet<>regiel<>silnik w bdb stanie ?? Pakiety na których sprawdzasz to jakieś świeże czy leżaki ponad roczne i oczywiście jakie ich są parametry ??

_________________
www.prorevo.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 4:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
Marcin Jasiński napisał(a):
Czy ten objaw spadku mocy silnika pojawił się tak nagle czy było czuć z każdą jazdą że model traci wigor ?? Z twoich wszystkich testów wychodzi że wirnik się rozmagnesował a jest to tylko możliwe jak silnik przegrzejemy nawet na kilka sekund dajmy na to powyżej 90C. Wszystkie połączenia pakiet<>regiel<>silnik w bdb stanie ?? Pakiety na których sprawdzasz to jakieś świeże czy leżaki ponad roczne i oczywiście jakie ich są parametry ??


Problem pojawiał się wcześniej ale padał mi regiel i jego winiłem za ten stan. Po jego wymianie okazało się, że jednak nie (tzn. regiel padł swoją drogą).

Co do pakietów to są to pakiety używane przeze mnie lub kolegów z toru (sprawdzone).

Połączenia sprawdzone, na wszelki wypadek przelutowane dla pewności.

Da się jakoś zweryfikować przegrzanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 6:30 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Demonek napisał(a):
Da się jakoś zweryfikować przegrzanie?

Czy wirnik w silniku ma taki sam charakterystyczny przeskok jak wcześniej?
Można też wattmeter'em sprawdzić pobór silnika ale jeśli czuć że silnika niema przeskoku to lepiej dla bezpieczeństwa regla już go nie podłączaj.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 7:37 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
Reely8 napisał(a):
Demonek napisał(a):
Da się jakoś zweryfikować przegrzanie?

Czy wirnik w silniku ma taki sam charakterystyczny przeskok jak wcześniej?
Można też wattmeter'em sprawdzić pobór silnika ale jeśli czuć że silnika niema przeskoku to lepiej dla bezpieczeństwa regla już go nie podłączaj.


Nie pamiętam jak to było za czasów świetności tego silnika, ale teraz przekręcić atak to trzeba trochę siły przyłożyć. Jak kręcę tylnimi kolami na podstawce to atak/ odbiór ani drgną. Wszystko idzie na przód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 7:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 29, 2013 2:55 pm
Posty: 788
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdź łożyska w silniku ;)

_________________
Traxxas Rustler 4x4|Ezrun MAX10 SCT + 3660 4000kv|Traxxas 2075|TQi TSM
MBX6 eco|SkyRC TS150 + GoolRC 4274 2000KV|Hitec HS-7985MG|DX3S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 7:47 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
rax90 napisał(a):
Sprawdź łożyska w silniku ;)


Oczywiście sprawdzone. Chodzą jak dziewicze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 8:34 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
A czy silnik sie nie przegrzał kiedyś? Może to spowodowało ze magnesy stracily swoje właściwości i to przełożyło się na spadek mocy.

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 9:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
martinii napisał(a):
A czy silnik sie nie przegrzał kiedyś? Może to spowodowało ze magnesy stracily swoje właściwości i to przełożyło się na spadek mocy.


Tego niestety nie wiem na 100%. Sprawdzałem tempy (co prawda nie zawsze) i było ok. Jednak tak jak pisałem, nie katowałem nigdy modelu bo zwyczajnie kiepski ze mnie kierowca (model jeździł w większości po torze) a i ducha zawodnika we mnie brak. Po 1 pakiecie do domu a jeśli jechał na 2 to jedźił mój dzieciak na 50% mocy.

Wizualnie jak otwierałem silnik było bez zastrzeżeń. Jak wygląda przegrzany silnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2016 10:48 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Generalnie nie widac na oko objawow przegrzania. Moga odklejac sie magnesy lub wlasnie tracic swoje wlasciwosci magnetyczne co odbija sie spadkiem mocy.

ps. Wpisz w google "ripper 2000 lost power"

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2016 5:21 am 
Offline

Dołączył(a): Pt wrz 16, 2011 9:18 am
Posty: 104
Zanim napisałem tu przeżarłem googla. Nic sensownego nie znalazłem poza tym, że stockowy silnik trochę za słaby do MT4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:27 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL