Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt maja 17, 2024 12:58 am

Teraz jest Pt maja 17, 2024 12:58 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Cz lis 22, 2012 12:21 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 14, 2012 8:41 am
Posty: 5
mam pytanie czy do zwykłego regulatora moge podlaczyc silnik bezszczotkowy? Ale regulator ma 2 kable do silnika a silnik bezszczotkowy ma 3 kable do regulatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz lis 22, 2012 12:59 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 02, 2010 7:05 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Kraków
Nie możesz, silniki bezszczotkowe zasilane sa trójfazowo

_________________
Caster Racing ZX1.5R
AE TC5R


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lis 23, 2012 7:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lis 14, 2012 8:41 am
Posty: 5
Dzieki;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lis 23, 2012 11:29 pm 
Offline

Dołączył(a): So lis 26, 2005 6:56 pm
Posty: 3859
Lokalizacja: Warszawa
Bo trzy kable to minimum dla w miare plynnej komutacji.

_________________
Pozdrawiam Serdecznie,

Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 07, 2012 11:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
sebglo3 napisał(a):
mam pytanie czy do zwykłego regulatora moge podlaczyc silnik bezszczotkowy? Ale regulator ma 2 kable do silnika a silnik bezszczotkowy ma 3 kable do regulatora


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Fizyka robi głęboki uśmiech...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N gru 09, 2012 10:07 am 
Offline

Dołączył(a): Wt wrz 30, 2003 7:25 pm
Posty: 810
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Polacy cenieni są na świecie za sprawą umiejętności kombinowania, ale co wykombinować w takiej sytuacji? Utwierdzam się w przekonaniu, że to forum ma do spełnienia ważną misję w edukowaniu młodych adeptów :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 12, 2012 11:35 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Dawid Głowacki napisał(a):
...

Dawid uważaj bo koleś nie dość,że dyletant-kombinator to jeszcze prostacki cham ,bo na PM sypie inwektywami. :D :D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 12, 2012 3:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Byli i tacy mędrcy co do szczotkowego silnika podłączali bezszczotkowe i coś tam grzebali w reglu tj dokładali jakies elementy i jakoś działało ale to raczej ciekawostka bardziej.
Sam widziałem jak silnik w połączeniu z regulatorem bezszczotkowym z oderwaną jedną fazą niewiele gorzej sobie radził jak z trzema ( silnik cs 7 delta/ regiel nosram pearl 1s).

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 12, 2012 5:20 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michaellus napisał(a):
Byli i tacy mędrcy co do szczotkowego silnika podłączali bez szczotkowe i coś tam grzebali w reglu tj dokładali jakies elementy i jakoś działało ale to raczej ciekawostka bardziej.

Są regulatory uniwersalne ,które obsługują dwa rodzaje silników.Wówczas należy połączyć dwie fazy określone razem.
Michaellus napisał(a):
Sam widziałem jak silnik w połączeniu z regulatorem bez szczotkowym z oderwaną jedną fazą niewiele gorzej sobie radził jak z trzema ( silnik cs 7 delta/ regiel nosram pearl 1s).

Silnik bez szczotkowy zbudowany jest jak zwykły trójfazowy.Ze zwykłego regulatora nie zasili się go bo podaje prąd stały + -.
Bez szczotkowy podaje prąd imitujący prąd zmienny. Sensory ustalają położenie wirnika,który jest z magnesu stałego. Zmiany prądów w stojanie powodują zmiany pola magnetycznego i obrót. W silniku szczotkowym wirnik ma uzwojenie,stojan z magnesu stałego ,zmiana pola magnetycznego
w wirniku wywołana jest przez komutator i szczotki.
To takie najprostsze wytłumaczenie.
Ps.silniki trójfazowe są w stanie chodzić w razie awarii na dwóch fazach,ale grzeją się i przy dłuższej pracy spalą się.Utrudniony jest też rozruch.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz gru 13, 2012 4:25 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Zaremba Lesław napisał(a):
Są regulatory uniwersalne ,które obsługują dwa rodzaje silników.Wówczas należy połączyć dwie fazy określone razem.

Miałem na myśli zwykłe regulatory szczotkowe.
Zaremba Lesław napisał(a):
Silnik bez szczotkowy zbudowany jest jak zwykły trójfazowy.

Jeden i drugi ma tyle wspólnego ze sobą, że podłącza się do nich trzy przewody. Apropo komutatora to silnik bezszczotkowy czyli BLDC posiada komutator tyle, że elektroniczny a silniki prądu przemiennego nie bo po co?

Zaremba Lesław napisał(a):
Ze zwykłego regulatora nie zasili się go bo podaje prąd stały + -.

Bezszczotkowy też tylko na trzy fazy a nie na jedną jak w silnikach szczotkowych.

Zaremba Lesław napisał(a):
Bez szczotkowy podaje prąd imitujący prąd zmienny. Sensory ustalają położenie wirnika,który jest z magnesu stałego. Zmiany prądów w stojanie powodują zmiany pola magnetycznego i obrót. W silniku szczotkowym wirnik ma uzwojenie,stojan z magnesu stałego

Panie Leszku proszę doczytać temat o maszynach prądu stałego. Polecam książkę "Maszyny elektryczne" pani Elżbiety Goźlińskiej. To już jest wystarczająca lektura. Może pan się też "szarpnąć" na książkę Plamitzera.
Wracając do tematu: Tenże silnik wytwarza zmienne pole magnetyczne jak i inne maszyny prądu stałego więc dlatego powstają "zmiany prądów", o których pan wspomniał - i nie na odwrót.
Zaremba Lesław napisał(a):
zmiana pola magnetycznego
w wirniku wywołana jest przez komutator i szczotki.

Ale bzdura! Nic pan nie wie o temacie a się pan wypowiada!
Zaremba Lesław napisał(a):
Sensory ustalają położenie wirnika,który jest z magnesu stałego.

Czujniki Halla... no dobra to pan wiedział.
Zaremba Lesław napisał(a):
Ps.silniki trójfazowe są w stanie chodzić w razie awarii na dwóch fazach,ale grzeją się i przy dłuższej pracy spalą się.Utrudniony jest też rozruch.

Wyssane z palca?
Po 6min jazdy na dwóch fazach silnik był zimny i piszę tu o temperaturach rzędu max 35'C - sprawdzone.
Tak na marginesie silniki trójfazowe prądu przemiennego po odłączeniu jednej fazy pracują na jednej a nie na dwóch fazach.
PS. Wiem troche przesadzam ale jeżeli Pan obraża innych na forum jakoby bez wiedzy się tu wypowiadają to niech Pan nie idzie w ich ślady bo ktoś pana będzie musiał obrazić a tego nie chcialem. Nie po to te forum jest i zawsze to powtarzam.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz gru 13, 2012 11:21 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michaleus napisał(a):
Jeden i drugi ma tyle wspólnego ze sobą, że podłącza się do nich trzy przewody.

Ok masz rację .Myślę,że dzięki Twojemu wytłumaczeniu sprawa stała się jaśniejsza.
Wytłumacz różnice pomiędzy budową silników :trapezoidalnym BLDCM i sinusoidalnym PMSM . Ja nie widzę.
Michaleus napisał(a):
Apropo komutatora to silnik bezszczotkowy czyli BLDC posiada komutator tyle, że elektroniczny a silniki prądu przemiennego nie bo po co?

A no właśnie po to ma komutator elektroniczny żeby wytworzyć prąd o trapezoidalnym przebiegu.Obroty silnika wywołuje siła elektromotoryczna w uproszczeniu wywołana przez zmiany pól magnetycznych.Dlatego prąd zmienny,sinusoidalny jest "samowystarczalny".Prąd stały wymaga dla zmian komutatorów czy to elektronicznych czy to mechanicznych.
Michaleus napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
zmiana pola magnetycznego w wirniku wywołana jest przez komutator i szczotki.

Ale bzdura! Nic pan nie wie o temacie a się pan wypowiada!

Wirnik silnika komutatorowego to cewka, a razem z rdzeniem tworzy elektromagnes.Zmiana kierunku przepływy prądu powoduje zmianę pola magnetycznego cewki ,w związku z wzajemnym oddziaływaniem biegunów magnetycznych cewki i magnesów, następuje obrót cewki wraz z komutatorem.Komutator umożliwia zmianę kierunku przepływu prądu w cewce.Mnie tak uczono...
Michaleus napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
Ps.silniki trójfazowe są w stanie chodzić w razie awarii na dwóch fazach,ale grzeją się i przy dłuższej pracy spalą się.Utrudniony jest też rozruch.

Wyssane z palca?
Po 6min jazdy na dwóch fazach silnik był zimny i piszę tu o temperaturach rzędu max 35'C - sprawdzone.
Tak na marginesie silniki trójfazowe prądu przemiennego po odłączeniu jednej fazy pracują na jednej a nie na dwóch fazach.

Nie bardzo rozumiem. Jeśli są trzy fazy i odejmiemy jedną fazę to zostają dwie.Jeśli masz zwykłe połączenie w trójkąt to na każdym wierzchołku jest faza.Odłączasz jedną zostają dwie. To samo dla gwiazdy.
A tak na marginesie jeśli silnik działał w modelu bez trzeciego kabla i tak dobrze to po co te drogie regulatory...
Michaleus napisał(a):
PS. Wiem troche przesadzam ale jeżeli Pan obraża innych na forum jakoby bez wiedzy się tu wypowiadają to niech Pan nie idzie w ich ślady bo ktoś pana będzie musiał obrazić a tego nie chcialem. Nie po to te forum jest i zawsze to powtarzam

Po to jest to forum,żeby można było wyrażać swoje opinie. Szkoda,że temu kolesiowi ,który założył ten temat nie poleciłeś książek z wiedzą,tylko przyczaiłeś się na mnie. Jemu zasugerowałeś możliwość kombinacji. Ok.Życzę mu powodzenia. Na mnie odgryźć Ci się nie udało... Ja chciałem w jak najprostszy sposób wyjaśnić różnicę. Myślę,że tłumaczenie co do prądu sinusoidalnego i trapezoidalnego nie wiele by wniosło.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 14, 2012 8:08 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Zaremba Lesław napisał(a):
Myślę,że dzięki Twojemu wytłumaczeniu sprawa stała się jaśniejsza.

Chodziło mi tylko zwróceniu Panu uwagi w taki sposob jak Pan jak pan to robi.
Zaremba Lesław napisał(a):
Wytłumacz różnice pomiędzy budową silników :trapezoidalnym BLDCM i sinusoidalnym PMSM . Ja nie widzę.

W silniku BLDC prąd ma przebieg ma prostokątny a nie trapezoidalny. Widac czytal pan coś o tym ale niedostatecznie mało.
Zaremba Lesław napisał(a):
Mnie tak uczono...

Wszystko w temacie.
Zaremba Lesław napisał(a):
Jeśli są trzy fazy i odejmiemy jedną fazę to zostają dwie.Jeśli masz zwykłe połączenie w trójkąt to na każdym wierzchołku jest faza.Odłączasz jedną zostają dwie. To samo dla gwiazdy.

Fizycznie tak, poniewaz podłączone są dwie fazy ale prąd popłynie przez jedną fazę.
Zaremba Lesław napisał(a):
A tak na marginesie jeśli silnik działał w modelu bez trzeciego kabla i tak dobrze to po co te drogie regulatory...

Tego nie wiem.
Michaleus napisał(a):
PS. Wiem troche przesadzam ale jeżeli Pan obraża innych na forum jakoby bez wiedzy się tu wypowiadają to niech Pan nie idzie w ich ślady bo ktoś pana będzie musiał obrazić a tego nie chcialem. Nie po to te forum jest i zawsze to powtarzam

Zaremba Lesław napisał(a):
Szkoda ,że temu kolesiowi ,który założył ten temat nie poleciłeś książek z wiedzą,tylko przyczaiłeś się na mnie. Jemu zasugerowałeś możliwość kombinacji.

Jako ciekawostka napisalem ze sie tak da, niczego mu nie sugerowalem. To juz Pan tak to interpretuje z resztą ie bez powodu.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 14, 2012 8:35 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michaellus napisał(a):
W silniku BLDC prąd ma przebieg ma prostokątny a nie trapezoidalny. Widac czytal pan coś o tym ale niedostatecznie mało.

Jakiś paradoks... Niedostatecznie mało t.z. dużo... :D Ale o budowie tych silników nie piszesz...
Są dwa sposoby sterowania elektronicznym komutatorem trapezowe i sinusoidalne. Poczytaj bo Ty chyba poczytałeś dostatecznie mało.
Jest różnica w silnikach sensorowych i bez sensorowych...
Michaellus napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
Mnie tak uczono...

Wszystko w temacie.

Mistrzowsko wyjęte z kontekstu. Nawet nie wiadomo jakiego problemu dotyczyło to stwierdzenie...

Michaleus napisał(a):
Fizycznie tak, poniewaz podłączone są dwie fazy ale prąd popłynie przez jedną fazę.

Prąd płynie od do. Czyli pomiędzy fazami i ma napięcie 400V.
Michaellus napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
A tak na marginesie jeśli silnik działał w modelu bez trzeciego kabla i tak dobrze to po co te drogie regulatory...

Tego nie wiem.

I wszystko w temacie.
Michaleus napisał(a):

Jako ciekawostka napisalem ze sie tak da, niczego mu nie sugerowalem. To juz Pan tak to interpretuje z resztą ie bez powodu.

Z Twojej ciekawostki może wynikać,że wystarczy mieć dwa regulatory szczotkowe i podłączyć do bez szczotki...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 14, 2012 11:09 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:22 pm
Posty: 591
Lokalizacja: Zawadzkie
Zaremba Lesław napisał(a):
Prąd płynie od do. Czyli pomiędzy fazami i ma napięcie 400V.


Ech... Jednak to co pan Matukin o panu mówił się w 100% zgadza. Pozwolę sobie wytłumaczyć po krótce:
Gdy powstanie zanik napięcia na jednej z faz w silniku indukcyjnym pozostałe będą względem siebie w fazie ( nie będzie przesunięcia fazowego). Można by napisać, że wtedy te uzwojenia są szeregowo połączone tworząc jedne uzwojenie. Stąd silnik pracuje na jednej fazie.
Podbudował się pan moim błędem składniowym. No jeśli to pana poziom to gratuluję.

PS. Przesyłam pozdrowienia od pana Matukina.

_________________
e10 Speed Passion SP1
e10 4wd Xray XB4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt gru 14, 2012 12:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Michaellus napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
Prąd płynie od do. Czyli pomiędzy fazami i ma napięcie 400V.

Ech... Jednak to co pan Matukin o panu mówił się w 100% zgadza. Pozwolę sobie wytłumaczyć po krótce:
Gdy powstanie zanik napięcia na jednej z faz w silniku indukcyjnym pozostałe będą względem siebie w fazie ( nie będzie przesunięcia fazowego). Można by napisać, że wtedy te uzwojenia są szeregowo połączone tworząc jedne uzwojenie. Stąd silnik pracuje na jednej fazie.
Podbudował się pan moim błędem składniowym. No jeśli to pana poziom to gratuluję.
PS. Przesyłam pozdrowienia od pana Matukina.

No i wszystko jasne...pozdrów P.Janka bo widzę ,że piszesz chyba pod dyktando skoro przesyłasz od niego pozdrowienia.
Co mówił P.Janek mam koncertowo w .... życi.
Wiem,że on słynie z "elokwenciarskich" wywodów .
Co do prądu to definicja jest prosta wg .wikipedii:
cyt.Prąd elektryczny – uporządkowany (skierowany) ruch ładunków elektrycznych.Prąd elektryczny w przewodnikach płynie od potencjału wyższego, do potencjału niższego. (masz tu pojęcie od do).
Prąd przemienny to charakterystyczny przypadek prądu elektrycznego okresowo zmiennego, w którym wartości chwilowe podlegają zmianom w powtarzalny, okresowy sposób, z określoną częstotliwością. Wartości chwilowe natężenia prądu przemiennego przyjmują naprzemiennie wartości dodatnie i ujemne. Stosunkowo największe znaczenie praktyczne mają prąd i napięcie o przebiegu sinusoidalnym.
Ps.gdybym chciał Ci wypominać błędy językowe było by ich znacznie więcej.To co przytoczyłem to brak logiki myślenia i dlatego może trudno nam się porozumieć.Mało tłumaczysz ,a na koniec wyciągnąłeś najmocniejsze działo i rzuciłeś we mnie Matukinem.To Twój poziom?

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pt maja 17, 2024 12:58 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL