Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:31 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:31 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor
PostNapisane: Wt lut 09, 2016 8:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Witam,
zauważyłem, że moja ładowarka ładuje pakiety LiPo ciut więcej niż książkowe 4,2V na celę. Po zakończeniu ładowania sprawdzam pakiet miernikiem i jest napięcie na celach rzędu 4,21V - 4,22V. A nawet bywa 4,23V.
Czy to już jest źle, czy w granicach normy? Nie wiem, czy mam się rozglądać za nową ładowarką :)
Moja ładowarka B680AC/DC 80W:
http://rc-team.pl/ladowarki/81172-rms-s ... -l500.html

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 09, 2016 9:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Teoretycznie to nie jest jeszcze groźne przekroczenie, ale to świadczy o dokładności balansera, a raczej jego braku ;) A powiedz jeszcze co to za miernik ? Może to on przekłamuje ?
Dla bezpieczeństwa sprawdzaj pakiety po ładowaniu, czy nie powiększa się to przeładowanie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 09, 2016 9:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Ralf2107 napisał(a):
dokładności balansera, a raczej jego braku

braku? jakiś tam balanser jest przecież :) no może nie najwyższych lotów ;)
Taki mam miernik:
http://rc-team.pl/wyposazenie-i-akcesor ... -l100.html

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 09, 2016 9:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Chodziło mi o dokładność balansera, a raczej braku dokładności ;)
Mam taki sam miernik i jakoś mu nie ufam, pokazuje dość dziwne parametry.
Dla pewności możesz sprawdzić napięcie klasycznym miernikiem napięcia - takim od elektryka :)

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 09, 2016 10:28 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Takim od elektryka, ale marki Fluke, a nie marketowcem za 11 zl.

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 12, 2016 10:58 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 8:11 am
Posty: 588
Lokalizacja: Szprotawa
ja mam mierniki 2szt takie zwykłe "2-6s", jeden jest z buzerem i obydwa pokazują troche inaczej i zwykły multimetr Unit-T za ok.150zł:) pokazuje jeszcze inaczej i to chyba jemu nalezałoby najbardziej ufać, meierniki które mierzą kilka cell naraz chyba nie sa zbyt dokładne z tego wzgledu ze maja cały czas podpiete wszystkie cele naraz i nawet kalafonia od lutowania bedzie wprowadzac przekłamania, one pokazuja ale nalezałoby przyjac przekłamanie do +/-0,05V jak ładuje ci nawet do tych 4,23V to nic wielkiego, gdyby bylo to juz np:4,27V to trzebaby sie juz nad tym zastanowić, 4,2V to max ale pewnie jest tak delikatny zapas i 4,3V jesli to cele sa naprawde dobre tez nie powinno ich "wysadzic"

a to mam pytanie co lipo czy tez tak macie z pakietami? mam 4s 5.0ah w hardcase i po naładowaniu zaczyna wybrzuszać obudowe, jak sie rozładuje wszystko wraca do normy i aku sie kurczy, nie jest spuchniety ani nic z tych rzeczy, jest praktycznie nowy ma za sobą dwa ładowania, poprostu po naładowaniu cele jakby zwiekszają swoją objętość, ale nie maja powietrza w srodku, mam dwie sztuki obydwa maja tak samo, zaobserwowaliscie to u siebie?

mam regiel 150A, silnik 2350kv, pakiety sa 20/30C 4s 5.0Ah - robią sie ciepłe po jezdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 12, 2016 12:11 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Dzieje się tak bo używasz tych pakietów z reglem 150A i silnikiem 2350kV który pobiera około 120A-140A a pakiety mają wydajność teoretycznie maksymalnie 100A (Turnigy 5000mAh 4S 20C HC ?) jeśli to te pakiety budżetowe to ciężko im jest w tym modelu z takim combo

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 12, 2016 1:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 8:11 am
Posty: 588
Lokalizacja: Szprotawa
hmm tak ten silnik ma max.123A poboru, zle napisałem bo na tym(silniku2350kv) akurat jeszcze nie jezdziłem, uzywałem dwa razy tych pakietów z silnikiem 2000kv.

Jak kupiłem model to gosc używał go własnie w takim zestawieniu(2000kv + 150A i taki sam pakiet) ten pakiet(stary) również mam i nie jest spuchniety ani zajezdzony wiec jakoś musiało to dawac rade, a ja kupiłem sobie jeszcze dwa nowe, ze sie nagrzewaja to "normalne", bo pracuja na max wydajności, robią się ciepłe(nie gorące).

Ja sobie zmieniłem esc na lepsze (rownież 150A) i silnik, na tym silniku jeszcze nie używałem i głownie chodzi mi to ze nabieraja objetosci po naładowaniu, czy moze przy nastepnej jezdzie ograniczyć gaz do 50% i je tak docierać na początku jeszcze ze 3 ładowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lut 12, 2016 9:33 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Nie istnieje coś takiego jak "docieranie" lipo, to że Ci nie puchną podczas jazdy to powinieneś się cieszyć, po prostu pakiety przy takim obciążeniu zużyją się o wiele szybciej. Moja rada to pakiety minimum 5Ah 30C. Jakim prądem ładujesz te pakiety?

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lut 13, 2016 11:05 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 8:11 am
Posty: 588
Lokalizacja: Szprotawa
podejrzewam ze 30C tez by sie grzało trzeba by z zapasem z 50C kupic ale cena takich pakietów jest pewnie ponad dwa razy wyższa i jest to do jazdy pod domem nie opłacalne, mam accucela takze przy 4s jest to 3,6A ale mam ustawione na 3A wiec nie przeciązone.

Co do jak to napisałem "docierania" to wiem ze teoretycznie do lipo to ma sie ni jak, ale te pakiety pracuja na max wydajności wiec wydaje mi sie ze na poczatku trzeba je tak delikatniej potraktować a pozniej na max, gdybym miał mniejszy silnik i regiel np 60A to gaz w podłoge i pakiet jeszcze by miał zapas lub tak jak wspomniałem pakiety 50C to można od poczatku na maxa lecieć

tak samo w nowych telefonach nie ktorzy ładuja 12h bo tak im powiedzieli w sklepie(głupota totalna) ale coś w tym jest bo mysle ze najwłasciwiej w przypdaku nowej baterii jest wyładowac to co jest fabrycznie do wyłacznienia zaczekaz z 1h, ładować na wyłaczonym do pełna czyli powiedzmy max.2-3h odczekać z 1h i dopiero właczać tak jest dobrze powtórzyć powiedzmy te 3 razy, oczywiscie wogole nie trzeba tego przerstrzegać ale mysle ze takie potraktowanie na poczatku da max wydajnosci z baterii, za to baterie w laptopach to juz wogole inna historia, bo to elektronika zawarta w baterii nam ją postarza, a ogniwa tak naprawdę sa jeszcze ok - cwanie wymyślone takze baterie jest najlepiej w lapku nie trzymać jak sie używa zasilacza, bo "głupia" elektronika ja "zablokuje"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 15, 2016 2:10 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 30, 2009 10:43 am
Posty: 135
Lokalizacja: Krasnystaw
Nic się nie "ułoży" po takich zabiegach, używasz pakietu o zbyt małej wydajności i jedyne co możesz zrobić to ograniczyć maksymalny pobór prądu poprzez ograniczenie gazu.

Kolejna sprawa, pakiety mają bardzo często zawyżoną ilość C, dlatego dobierając pakietu powinniśmy wybrać wydajność ze sporym zapasem.

_________________
Gimmik.pl - Hurtownia modelarska - Modele elektryczne, spalinowe i akcesoria
Himoto, VRX, HSP, Tornado Fuel, Rapicon, Merlin, GPX Extreme, Gens Ace, LRP, AKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lut 15, 2016 5:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Panie z Gimmik coś mi się wydaje że ograniczenie gazu nic nie da bo silnik najwięcej prądu pobiera przy rozruchu czyli nawet jak ograniczy gaz o połowę to zanim osiągnie model te 50% to silnik sobie pociągnie sporo prądu.
Nie ma co gdybać tylko kupić wydajniejszy pakiet.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lut 16, 2016 8:03 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 30, 2009 10:43 am
Posty: 135
Lokalizacja: Krasnystaw
Oczywiście że ograniczenie gazu to mocno doraźnie rozwiązanie, zakup odpowiedniego pakietu to podstawa.

_________________
Gimmik.pl - Hurtownia modelarska - Modele elektryczne, spalinowe i akcesoria
Himoto, VRX, HSP, Tornado Fuel, Rapicon, Merlin, GPX Extreme, Gens Ace, LRP, AKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 16, 2016 11:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Powinien zmniejszyc punch w reglu zeby auto ruszalo lagodniej = mniejszy prad w ukladzie.

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lut 21, 2016 10:48 am 
Offline

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 8:11 am
Posty: 588
Lokalizacja: Szprotawa
probowałem juz na tym silniku 2350kv to nawet złacze xt60, zrobiło sie ciepłe

miałem przełozenie (atak18T):
43T & 13T x 44T & 18T | 3,31x2,44= 8,08

zmieniłem na atak 15T czyli:
43T & 13T x 44T & 15T | 3,31x2,93= 9,7

i zobaczymy jak teraz bedzie dawał rade pakiet i złącze

ogolnie to lepiej zmienić silnik na mniejsze kv niz pakiet (taniej chyba)

Jak myslicie zmiana ataku z 18T na 15T dużo zmieni czy nie wiele?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:31 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL