Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:17 am

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:17 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 10:14 am 
Offline

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 12:17 am
Posty: 69
Tak jak w temacie, jakie silniki może inne oprócz 9T z jakim go kupiłem obsłużyć ten regulator?
Te, które mają więcej np 12T, czy te które mniej zwojów np 8T?
Pozdrawiam

_________________
Niech LiPo doda Ci skrzyyydeeeeł!!!!;DD

Jest : Traxxas Slash 2wd
Było: FF 2 RX7, HSP Hunter BL, VRX Sword BL, XT Evo S, hpi Sprint 2, HB Lightning bl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 11:12 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
A instrukcji nie posiadasz ?
4-6 cells NiMH/NiCd or 2 cells Lipo: On-Road>9T, Off-Road>12T
6-9 cells NiMH/NiCd or 3 cells Lipo: On-Road>12T, Off-Road>18T
Poniżej 9T nie podłączaj, bo pójdzie z dymem.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 1:17 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 12:17 am
Posty: 69
Dzięki za info, nie niestety nie mam instrukcji.
Czy sadzisz, że ten silnik jest dobry co mam? czy raczej lepszy będzie 12T?
Mam off-road'a ale nie jezdze bo błocie i mega trudnym terenie.
Tak slyszalem, ze niby silniki 12T i więcej łatwiej jest spalić.. Prawdą to jest?

_________________
Niech LiPo doda Ci skrzyyydeeeeł!!!!;DD

Jest : Traxxas Slash 2wd
Było: FF 2 RX7, HSP Hunter BL, VRX Sword BL, XT Evo S, hpi Sprint 2, HB Lightning bl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 1:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
RedzioRC napisał(a):
Czy sadzisz, że ten silnik jest dobry co mam? czy raczej lepszy będzie 12T?

To jest słaby silnik, 12T jest też słaby i będzie się wolniej kręcił. Te ezruny to silniki 380 w obudowie 540. Miałem kiedyś takiego 13T i na nimh dawał radę, ale na lipo padł bardzo szybko.
Lepiej odłóż trochę i kup pełnowymiarowy silnik np. turnigy, za ok 100zł można mieć fajny.

RedzioRC napisał(a):
slyszalem, ze niby silniki 12T i więcej łatwiej jest spalić.. Prawdą to jest?

Nie prawda.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 3:41 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 12:17 am
Posty: 69
Wielkie dzięki!

_________________
Niech LiPo doda Ci skrzyyydeeeeł!!!!;DD

Jest : Traxxas Slash 2wd
Było: FF 2 RX7, HSP Hunter BL, VRX Sword BL, XT Evo S, hpi Sprint 2, HB Lightning bl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 4:40 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 29, 2011 9:58 pm
Posty: 240
Ralf2107 napisał(a):
A instrukcji nie posiadasz ?
Poniżej 9T nie podłączaj, bo pójdzie z dymem.

Jak to właściwie jest ? Od razu się pali, czy podczas jazdy nie wyrabia i się przegrzewa? Da to się jakoś zredukować np. niskim atakiem/wysokim odbiorem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 4:51 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Od razu może się nie spali, ale będzie się mocno przegrzewał. To też zależy jaki silnik chcesz podłączyć przy 8T może nie będzie najgorzej, ale przy 3,5T już zdecydowanie kiepsko.
Atak/odbiór niema zbytnio nic do rzeczy, bo to regiel nie będzie wyrabiał, a nie silnik.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 5:02 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 29, 2011 9:58 pm
Posty: 240
Np. Xerun 60A ma ograniczenie Off-road do 8.5T, a jakbyśmy dali 7.5T i obniżyli atak? Czy to już po prostu jest uzależnione elektronicznie, 8.5T i dziękujemy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 26, 2012 5:11 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Nie sądzę, że to jest elektronicznie ograniczone. Po prostu silniki z mniejszą ilością zwojów mają większą moc, ale mniejszy moment obrotowy dlatego trzeba je kręcić wysoko, żeby osiągnąć daną moc i mniejszy atak tego nie zmieni.
Uważam, że 1T od razu nie spali regla, ale nigdy tego sam nie praktykowałem.
Z drugiej strony ilość zwojów przeważnie podaje się przy silnikach sensorowych, a w bezsensorowych podaje się kv.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 11:20 am 
Offline

Dołączył(a): N wrz 30, 2007 12:23 pm
Posty: 1626
Lokalizacja: Kołaczkowo
Ralf2107 napisał(a):
Atak/odbiór niema zbytnio nic do rzeczy, bo to regiel nie będzie wyrabiał, a nie silnik.

Atak i odbiór mają bezpośrednie przełożenie na prąd pobierany przez silnik, a co za tym idzie, na to, jaki silnik może obsłużyć regulator.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 6:22 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Witam.
Ja uważam, że ilość zwoi , czy nawet kv silnika nie ma znaczenia przy doborze regla. Ograniczeniem jest prąd jaki może przepłynąć przez regiel. Podawanie przez producentów minimalniej ilości zwoi jaką może obsłużyć regulator jest bez sensu, ponieważ jeden silnik 8.5t może mieć 30A, drugi 50A. Przełożenie również ma wpływ na prąd płynący przez zestaw. Np. Im większy atak tym większe obciążenie silnika i regla. Przy wybieraniu silnika do tego regla zachował bym jakiś margines, aby nie pracował on na granicy swoich możliwości. 25-30A powinien pociągnąć. Jeszcze dla przykładu mogę napisać, że sam jeżdżę w 1:10 na Xerunie 60A, który podobno ma ograniczenie do 8.5t w Off-road, a nie grzeje się zbyt wysoko na silniku 5.5t o stosunkowo niskim amperażu.

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 7:43 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 29, 2011 9:58 pm
Posty: 240
A jaki to silnik i model? Bo regulatora 60A do buggy 4x4 i silnika 5.5T mi nie polecano, za to w Stadium Truck 2WD jak najbardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 8:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 7:39 pm
Posty: 758
Model, to Lazer ZX5 SP. Silnik, to bez sensorowy no-name. Prąd to 55A, a kv 6000. Jest to tylko przykład na potwierdzenie, że nie warto się kierować ilością zwoi.

_________________
Tekno EB48.2/ Xerun 150A & SL4274/ Savox/ DX3R/ AKA
TD DEX410v3/ SP Reventon pro /Savox / DX3R/ PL & JC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Teraz jest Śr paź 08, 2025 10:17 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL