Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 7:17 am

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 7:17 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 12:42 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 14, 2012 10:44 pm
Posty: 524
Lokalizacja: Suwałki
Znalazłem ciekawostke w necie, a mianowicie na stronie https://www.akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23 (Interesująca część pogrubiona czcionka);

Cytuj:
Prawidłowe rozładowanie.

Najważniejsze jest aby nie przeciążać akumulatorów bez względu czy to jest pierwszy czy kolejny cykl jego pracy Po czym rozpoznaje się czy akumulator LiPo uległ przeciążeniu To prostsze niż się wydaje. Poniższe punkty stanowią pomoc przy rozpoznaniu przeciążenia

Obciążenie wywołuje spadki napięcia poniżej 3, 3V na 1 cele.
Akumulator LiPo po rozładowaniu jest bardzo gorący. Akumulator litowo – polimerowy nie może być pod żadnym pozorem cieplejszy niż 60 oC, ponieważ prowadzi do długotrwałego uszkodzenia.
Pojemność akumulatora jest w pełni wykorzystana. Nie zaleca się wykorzystania ponad 80 % pojemności nominalnej.
Napięcie celi bez obciążenia nie powinno nigdy być niższe niż 3,75 V.


To jakaś zupełna nowość, mamba monster nie rozróżnia napięcia pod obciążeniem i bez - spada ponizej ustawionej wartości - odcina zasilanie od silnika i tyle, jak wzroście ponad te wartość to znow można jechać.
Jak ustawisz odcięcie na 3,75/ogniwo to zużyjesz jakieś 60% pojemności albo i mniej... Ja i tak mam dość konoserwatywnie ustawione na 3,65 żeby nie zużywać 100% pojemności, no ale 3,75 to już jakieś herezje >.>
Tak swoja droga to dramat ze w MM na auto lipo najwyższe napięcie odcinki to 3,5v/ogniwo :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 6:42 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
To Cię zaskoczę (lub nie hehe), w internetach bardzo dużo się pisze o dolnym, ale totalnie granicznym 3V.
Że bezpiecznie jest ustawić dolną granicę rozładowania nawet na 3.2V na cele - aczkolwiek sam chyba bym tak nigdy nie ustawił :)
Czyli cos wręcz odwrotnego, że pojemność nie może spaść poniżej 20%.

Jednakże nie wyobrażam sobie czegoś takiego bez dodatkowego, dedykowanego buzzera, który precyzyjnie odetnie w ostatniej chwili - a i też powinniśmy zakładać możliwość jego awarii.
Ale wiesz też, że to już definitywnie koniec zabawy i "baterią" wypadałoby od razu się zająć i naładować ponownie, albo dać w storage - nie wspominając o pewności co do nominalnej sprawności pakietu, wyrównanych celach itd itp.

Myślę, że doświadczeni użytkownicy wiedzą na ile mogą sobie pozwolić, i są świadomi ryzyka, natomiast dla całej reszty są "takie, a nie inne" zalecenia i będą optymalne.

Z reszta, nie wiem na ile degradacja baterii w czasie, po xxx ładowaniach wpływa na ryzykowność poddawania baterii "stresowi" przy niskim napięciu.
Bo te 3V i 3.2V to raczej na nowej baterii i też żeby sztuka była "zdrowa".

Producent modelu też nie zaryzykuje i nie da "wolnej ręki" już na starcie, bo później nie dość, że nie opędziłby się od zwrotów/reklamacji/gwarancji to jeszcze dobre imię marki by ucierpiało.

Jeżeli chodzi o napięcie w spoczynku i pod obciążeniem - tak jak piszesz, jak zrobisz przerwę, możesz znowu pojeździć zanim model znowy krzyknie o braku energii.
Właśnie chyba wynika to z chwilowych spadków napięć rejestrowanych jako przekroczenie dolnej granicy napięcia, np. przy większym obciążeniu pakietu.
Ciekawe na ile precyzyjne są te pomiary....

Ja czekam na buzzer z wyświetlaczem chin i wtedy dopiero będę wiedział jak w moim modelu to wygląda w praktyce, w rozdziale na cele, bo miernikiem przez balancer mierzyć jest bez sensu.

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 8:21 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
W trybie storage pakiety mają ok 3,85V/cele... Jak pakiet jest zajechany to napięcie bardzo szybko spada pod obciążeniem i to np, z wartości 4V/cele bez obciążenia do 3V i niżej pod obciążeniem, ale to oznacza tylko koniec jego życia.
Buzzer jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza jak mamy 4s i więcej, bo regiel widzi napięcie całości, a nie poszczególnych cel. Więc jak jakaś celka będzie słaba to może spaść do 2V a regiel i tak nie odetnie, bo 3 pozostałe będą miały po 4V i regiel będzie widział 14V, czyli po 3,5V/cele.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 7:17 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL