Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest N kwi 28, 2024 5:30 am

Teraz jest N kwi 28, 2024 5:30 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn gru 28, 2015 11:10 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Ja o tych pakietach pierwsze słyszę...
No widzę, że gdzieś tam Ci dzwoni ale nie wiesz w którym kościele ;) Lipo nie można rozładować poniżej 3V/cele, a temperatury nie trzeba monitorować, grzać się będą za słabe pakiety, czyli z za niskim C. Odcięcie napięcia ustawia się w reglu, a tam chyba mamba XL siedzi to warto dokupić castle linka, jeśli nie ma w zestawie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 12:21 am 
Offline

Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 11:31 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Dublin
ano cos tam dzwoni:)
Na silniku jest napis Fuse
Z opisu wynika, ze elektronika to:
Dynamite® 2200Kv Brushless Motor
Dynamite 6S compatible ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 11:02 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Tak samo jak na reglach w HPI jest napisane Blur...
Jak się bardziej przyjrzysz to zobaczysz na przewodach od ESC napis Castle Creations ;)
Silnik mi wygląda na Leoprad (nawet kolor taki sam ;) ) Tylko nie widziałem rozmiaru, dobrze jakby był 4082, bo 4074 będzie miał tam ciężki żywot...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 1:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym kupił dwa pakiety 3s nawet o mniejszym C i połączył je równolegle. Zakładając że będą to akku np. 35c to w sumie dysponować można 70c czyli bardzo dużym zapasem i akku nie powinny się grzać.

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 1:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
Tak może i zwiększysz wydajność prądową pakietów ale zmniejszysz moc całego napędu o 50%. Jak masz taki problem z pakietami to kup 2x2S, zawsze to 4S a nie 3S.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 1:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 11:31 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Dublin
Co do silnika, to jedyne oznaczenie,jakie udalo mi sie znalezc to DYNS1630 na aukcjach ebay.
Co do regulacji, znalazlem manual w internecie, jak ustawic "low voltage cut off" w ESC Dynamite, niestety tylko za pomoca "pikniec" wydobywajacych sie z ESC, ale dobre i to.
Natomiast co do laczenia rownoleglego pakietow o niskim "C", to wlasnie zauwazylem, ze czesto pakiety o wysokiej pojemnosci maja niski prad rozladowania ("C"), ale czytalem, ze jesli np wezme pakiet 25000mah z pradem rozladowania 10C, to bedzie to to samo, co 50C przy pakiecie 5000mah, czy dobrze rozumuje?Jesli tak, to to, co kolega z poprzedniego postu mowil, moze byc dobrym pomyslem, tylko powiedzmy 4-5S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 2:03 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Dlaczego moc całego układu miałaby się zmniejszyć? Napięcie pozostaje takie same (dla 3s 11,1V) a zwiększa się wydajność prądowa (przy połączeniu równoległym). Chyba coś się Tobie pomyliło :)
Poza tym jak piszesz 2x2s to masz na myśli połączenie szeregowe czy równoległe akku? Z tego co napisałeś wynika, że miałeś na myśli połączenie szeregowe (4s). W ten sposób podnosisz napięcie całego pakietu do 14,8V (dzięki temu możesz zwiększyć obroty silnika), ale prądowo wypada do bardzo słabo zwłaszcza przy takim modelu jaki autor wątku posiada.

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 2:14 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
pamel napisał(a):
Natomiast co do laczenia rownoleglego pakietow o niskim "C", to wlasnie zauwazylem, ze czesto pakiety o wysokiej pojemnosci maja niski prad rozladowania ("C"), ale czytalem, ze jesli np wezme pakiet 25000mah z pradem rozladowania 10C, to bedzie to to samo, co 50C przy pakiecie 5000mah, czy dobrze rozumuje?Jesli tak, to to, co kolega z poprzedniego postu mowil, moze byc dobrym pomyslem, tylko powiedzmy 4-5S


Co do matematycznego podejścia (teorii) to masz mniej więcej rację, ale pamiętaj, czy to będzie pakiet 5000 mAh czy 25000 mAh układ elektryczny w Twoim aucie będzie potrzebować w krótkiej chwili prądu nie na poziomie 10C ale min. 50C. Teraz widzisz różnicę? Pojemność akku to jedno, a zdolność oddawania w krótkim okresie czasu dużych porcji energii to drugie i ten parametr Ciebie najbardziej interesuje.
Osobiście połączyłbym równoległe 3s (w ostateczności 4s) o prądzie rozładowania np. 45C (ciągłym) i ładował akku z balanserem, żeby zapewnić równy rozkład prądu w obu pakietach w trakcie pracy.
Wg mnie przy większym napięciu pakietu (powyżej 4s) może i zyskasz na prędkości auta, ale znaczna część energii będzie tracona na ciepło na regulatorze i silniku, gdyż przy tak sporych oporach toczenia (w końcu to niemało - terenowe auto) silnik i regiel nie będą w stanie tej energii należycie spożytkować. Nie bez powodu przy tym modelu mówi się o pakiecie 3s jako najbardziej optymalnym (szczególnie napięciowo).

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 2:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Widzę, że nie do końca rozumiecie wartość "C"...
Wydajność prądowa pakietu, czyli "C" dla 5000mah i 50C będzie taka sama jak pakietu 25000mah i 10C, czyli w obu przypadkach 250A.
Wydajność jest bezwzględnie powiązana z pojemnością.
Nie łącz nic równolegle, bo 3s to za mało (chyba, że chcesz jeździć modelem 30km/h), a 4s nie wejdzie do wanienki.
Napiszę krótko:
kup dwa pakiety 2s o pojemności 5000-6000mah i wydajności 40C wzwyż np. nano-tech 6.0 65-130C - mam takie i są dobre.
lub
kup dwa pakiety 3s o pojemności 5000-6000mah i wydajności 40C wzwyż - takich jest stosunkowo mało zwłaszcza w hard case, ale w sofcie też może być.
Najlepiej kup dwa komplety, bo to duży model i na 5000mah pojeździsz 15-25min.
Regiel to mamba, więc dokup castle linka i będziesz mógł wszystko ustawiać przez kompa.
karloss, Ty jeździsz na 3s ?

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 2:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ralf2107 napisał(a):
Widzę, że nie do końca rozumiecie wartość "C"...
Wydajność prądowa pakietu, czyli "C" dla 5000mah i 50C będzie taka sama jak pakietu 25000mah i 10C, czyli w obu przypadkach 250A.
Wydajność jest bezwzględnie powiązana z pojemnością.


Teoretycznie masz rację, ale w praktyce nie wpakujesz do tak małego auta tak wielkiego i ciężkiego akku, stąd te 10C w tym przypadku to tylko teoria. Poza tym nie zgodzę się, że wydajność powiązana jest z pojemnością - to tylko jednostka miary (10C, 30c, itp.). Wydajność prądową warunkuje konstrukcja akumulatora. Oczywiście od pojemności zależy jak długo będziesz mógł pobierać ładunek (prąd) elektryczny.

Ralf2107 napisał(a):
Nie łącz nic równolegle, bo 3s to za mało (chyba, że chcesz jeździć modelem 30km/h), a 4s nie wejdzie do wanienki.
Napiszę krótko:
kup dwa pakiety 2s o pojemności 5000-6000mah i wydajności 40C wzwyż np. nano-tech 6.0 65-130C - mam takie i są dobre.
lub
kup dwa pakiety 3s o pojemności 5000-6000mah i wydajności 40C wzwyż - takich jest stosunkowo mało zwłaszcza w hard case, ale w sofcie też może być.


A jak ma połączyć te pakiety, bo piszesz, żeby nie łączył równolegle, więc jak? Szeregowo :)? Cały czas brakuje mu do min. 50 C.

Ralf2107 napisał(a):
karloss, Ty jeździsz na 3s ?


Ja jeżdżę na 4s, akku turnigy.

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 3:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Teoretyczne to są te wartości napisane na akumulatorach.
Ty nie musisz się ze mną zgadzać, bo przecież widzę, że nie wiesz co to jest wartość "C". Musisz jedynie się douczyć.
Oczywiście, że 10C, 30C, itp. to są jednostki miary, ale wylicza się to tak:
Przykład dla pakietu 5000mah 20C: 5Ah*20=100A
Przykład dla pakietu 1000mah 50C: 1Ah*50=50A
I który ma większą wydajność ? Ten z napisem 20C, czy ten z 50C ?
Nadal uważasz, że to nie jest powiązane z pojemnością ?
Oczywiście, że połączyć szeregowo jak już dwukrotnie pisałem 2x2s lub 2x3s np. jeśli zastosuje pakiety, które podałem 6.0 65-130C, czyli teoretycznie 390A to gdzie Ci brakuje do 50C ? Tym bardziej, że silnik, który tam siedzi pobiera max 120A-150A, bo regiel nie ma więcej jak 150A.
Sam jeździsz na 4s, a komuś doradzasz 3s... wsadź 3s do siebie i zobaczysz jaka będzie różnica w prędkości.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 3:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 10:41 am
Posty: 1992
Lokalizacja: Kraków
50% mocy to chodziło mi że będzie miał ten model jak wsadzi się w niego lipo 3S bo przecież fabrycznie powinien być zasilany pakietem 6S.
Nie ma co gdybać trzeba tam wsadzić szeregowo połączone dwa pakiety 3S o wydajności powyżej 50C. Ewentualnie jak komuś nie jest potrzebna taka duża moc to można zastosować 2x2S szeregowo o wydajności 50C. Na 3S to to będzie masakrycznie wolne.

Jak popatrzymy to ten model może osiągnąć 60MPH co rozumuje że dzieje się przy napędzie 6S. Przy napędzie 3S będzie to 30MPH a przy 4S jakieś 40MPH.

_________________
KS Wanda Sekcja Modelarska RC Kraków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 3:49 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ralf2107 napisał(a):
Teoretyczne to są te wartości napisane na akumulatorach.
Ty nie musisz się ze mną zgadzać, bo przecież widzę, że nie wiesz co to jest wartość "C". Musisz jedynie się douczyć.
Oczywiście, że 10C, 30C, itp. to są jednostki miary, ale wylicza się to tak:
Przykład dla pakietu 5000mah 20C: 5Ah*20=100A
Przykład dla pakietu 1000mah 50C: 1Ah*50=50A
I który ma większą wydajność ? Ten z napisem 20C, czy ten z 50C ?
Nadal uważasz, że to nie jest powiązane z pojemnością ?
Oczywiście, że połączyć szeregowo jak już dwukrotnie pisałem 2x2s lub 2x3s np. jeśli zastosuje pakiety, które podałem 6.0 65-130C, czyli teoretycznie 390A to gdzie Ci brakuje do 50C ? Tym bardziej, że silnik, który tam siedzi pobiera max 120A-150A, bo regiel nie ma więcej jak 150A.
Sam jeździsz na 4s, a komuś doradzasz 3s... wsadź 3s do siebie i zobaczysz jaka będzie różnica w prędkości.


Wydaje mi się, że trochę nie do końca się zrozumieliśmy. Akurat to żadna tajemna wiedza jak się wylicza wydajność prądową na podstawie podanych na obudowie oznaczeń - czyli wydajność wynika z pojemności i ja z tym nie polemizuję. Nie mniej jednak prawdziwa pojemność akumulatora (a tym samym wydajność) wynika trochę z innych parametrów, które mogą znacznie odbiegać od tych obliczeniowych. Myślę, że na tym można skończyć tą dyskusję bo nie jest to tematem tego wątku.

A co do Twojej propozycji łączenia akku to wg mnie łączenie szeregowe ma takie wady:
- konieczne jest zastosowanie akku o wydajności powyżej 50C
- większe ryzyko grzania pakietu
- prawdopodobnie droższe akku i trudniej dostępne
- w przypadku, gdy jakaś cela będzie mieć gorsze parametry dostanie najbardziej w tyłek tak dużym prądem.
W przypadku łączenia równoległego można kupić dwa pakiety o mniejszym „C”. Mniejsze koszty i ograniczenie ryzyka grzania pakietu.
Jeszcze mała uwaga, złącze EC5 ma chyba limit 120A?

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 4:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
karloss napisał(a):
wydajność wynika z pojemności i ja z tym nie polemizuję. Nie mniej jednak prawdziwa pojemność akumulatora (a tym samym wydajność) wynika trochę z innych parametrów, które mogą znacznie odbiegać od tych obliczeniowych

karloss napisał(a):
Poza tym nie zgodzę się, że wydajność powiązana jest z pojemnością - to tylko jednostka miary (10C, 30c, itp.). Wydajność prądową warunkuje konstrukcja akumulatora

Masz rozdwojenie jaźni ?

karloss napisał(a):
A co do Twojej propozycji łączenia akku to wg mnie łączenie szeregowe ma takie wady:
- konieczne jest zastosowanie akku o wydajności powyżej 50C
- większe ryzyko grzania pakietu
- prawdopodobnie droższe akku i trudniej dostępne
- w przypadku, gdy jakaś cela będzie mieć gorsze parametry dostanie najbardziej w tyłek tak dużym prądem.

Jeśli już się tak uczepiłeś tych 50C to powtarzam trzeci raz nano tech 6.0 65-130C małe prawdopodobieństwo grzania się, stosunkowo tanie, do monitorowania napięcia zaleca się dokupić buzzer za 5$ i problem ze słabszą celą wyeliminowany.

karloss napisał(a):
W przypadku łączenia równoległego można kupić dwa pakiety o mniejszym „C”. Mniejsze koszty i ograniczenie ryzyka grzania pakietu.
Jeszcze mała uwaga, złącze EC5 ma chyba limit 120A?

Jak już wspomniałem 3s to za mało 4s nie wejdzie do wanienki, poza tym problem ze słabszą celą również może wystąpić.
No i sam widzisz, że te 50C nijak się ma do praktyki, bo konektory słabe i wspomnę ponownie silnik nie pobierze więcej jak 150A i to tylko w peak-u. Więc reasumując w teorii 50C przy pakiecie 5000mah będzie wykorzystywane tylko w połowie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 29, 2015 5:44 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 1:40 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Ralf2107 napisał(a):
karloss napisał(a):
wydajność wynika z pojemności i ja z tym nie polemizuję. Nie mniej jednak prawdziwa pojemność akumulatora (a tym samym wydajność) wynika trochę z innych parametrów, które mogą znacznie odbiegać od tych obliczeniowych

karloss napisał(a):
Poza tym nie zgodzę się, że wydajność powiązana jest z pojemnością - to tylko jednostka miary (10C, 30c, itp.). Wydajność prądową warunkuje konstrukcja akumulatora

Masz rozdwojenie jaźni ?


Nie mam rozdwojenia jaźni. Rozróżniasz zależność matematyczną (obliczeniową) od tej faktycznej (fizycznej)? Trzymasz się uparcie wartości liczbowych, które odczytujesz z obudowy i na tej podstawie (po przeliczeniu) uważasz, że takie parametry na 100% będzie mieć dany akumulator. (podobnie jak przeliczenie prędkości modelu od ilości pakietów - skąd wiadomo, że to zależność liniowa?) Polecam Tobie przeczytać moje wypowiedzi jeszcze raz i zrozumieć co miałem na myśli bo jak na razie odbiegamy od tematu.

Ralf2107 napisał(a):
karloss napisał(a):
A co do Twojej propozycji łączenia akku to wg mnie łączenie szeregowe ma takie wady:
- konieczne jest zastosowanie akku o wydajności powyżej 50C
- większe ryzyko grzania pakietu
- prawdopodobnie droższe akku i trudniej dostępne
- w przypadku, gdy jakaś cela będzie mieć gorsze parametry dostanie najbardziej w tyłek tak dużym prądem.

Jeśli już się tak uczepiłeś tych 50C to powtarzam trzeci raz nano tech 6.0 65-130C małe prawdopodobieństwo grzania się, stosunkowo tanie, do monitorowania napięcia zaleca się dokupić buzzer za 5$ i problem ze słabszą celą wyeliminowany.


Nie przekonuje mnie to, dokładasz dodatkowe klocki do całego zestawu i myślisz, że sprawa załatwiona, a nie chcesz zwyczajnie przyznać, że Twoje rozwiązanie ma więcej wad niż zalet. Te 50c wynika bezpośrednio z omawianego przypadku, niczego więcej.

Ralf2107 napisał(a):
karloss napisał(a):
W przypadku łączenia równoległego można kupić dwa pakiety o mniejszym „C”. Mniejsze koszty i ograniczenie ryzyka grzania pakietu.
Jeszcze mała uwaga, złącze EC5 ma chyba limit 120A?

Jak już wspomniałem 3s to za mało 4s nie wejdzie do wanienki, poza tym problem ze słabszą celą również może wystąpić.
No i sam widzisz, że te 50C nijak się ma do praktyki, bo konektory słabe i wspomnę ponownie silnik nie pobierze więcej jak 150A i to tylko w peak-u. Więc reasumując w teorii 50C przy pakiecie 5000mah będzie wykorzystywane tylko w połowie.


Teraz Ty się uczepiłeś tych 3s. Gdzie w ww. mojej wypowiedzi jest mowa o 3s? Skoro Podaję rozsądne rozwiązanie, bezpieczne dla pakietów i dobre cenowo czyli połączenie równoległe. Co sobie ktoś wybierze to jego sprawa. Jak tacka ma określone wymiary to można zastosować jedne pakiet 4s, np: http://allegro.pl/rcforfun-yuki-pakiet- ... 93613.html a i prądu wystarczy.

_________________
Losi 8ight-Te 2.0 & Mamba Monster 2200kv & Sanwa MT4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest N kwi 28, 2024 5:30 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL