Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Cz wrz 19, 2019 2:36 pm

Teraz jest Cz wrz 19, 2019 2:36 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor
PostNapisane: Śr sty 18, 2017 10:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam wszystkich, jakiś czas już nic nie pisałem i ogólnie widzę, że na forum cisza poza działem sprzedam i nowości.

Mam takie pytanie, wyjaśnijcie mi proszę jedną rzecz. Jaka jest różnica w założeniu twardszych sprężyn w porównaniu do podkładek pod sprężyny ?
Jak dołożę podkładki to ewidentnie czuję, że model ciężej się ugina oraz szybciej się podnosi.

Ostatnio miałem ciekawą sytuację, miałem chwilę wolnego od nie wiem kiedy i wyprowadziłem swojego stampede 4x4 na dziewiczą jazdę po śniegu, pojeździłem chwilę i model zaczął jakoś przerywać nie reagując na spust gazu, po kilku takich "przerywnikach" zatrzymał się całkowicie, podchodzę rozpinam cover, patrzę a tam się kopci z regulatora i to równo. Zdziwiłem się.
Maszyna poszła na gwarancję.

Jak niektórzy może pamiętają, dosyć znacznie zmodyfikowałem swój model, teraz skoro pojechał na gwarancję i przy okazji przyjrzą mu się zawodowcy zastanawiam się czy nie wymienić przednich piast i zwrotnic na RPM, bo mam jakieś wrażenie, że te chińskie aluminium średnio się tam spisują, musiałem je lekko podrzeźbiać bo wahacze RPM nie chciały wchodzić itp. dziwne sprawy.

Zmieniłbym jeszcze te amorki BigBore na GTR, jest do nich dużo różnych sprężyn a do bigborów jakaś bida trochę. Pamiętam, że Martinii ma założone GTR-y, jeżeli jeszcze tu zaglądasz mógłbyś napisać czy wyczułeś jakieś różnice poza placebo ;d w stosunku do cienkich amorów?

Dodatkowo prosiłem o przyjrzenie się, serwu od skręcania. Zmieniłem w nim łożyska, wszystko nasmarowałem ale jakoś to wszystko nie ma siły pomimo że jest ono 9 kg z tego co pamiętam. Jak model był nowy ( w kwietniu będzie miał roczek ;d ) to żwawiej to wszystko skręcało.

Czekam na odpowiedzi głównie w stosunku do pierwszego pytania.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 19, 2017 10:36 am 
Offline

Dołączył(a): So sty 14, 2017 10:05 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Mrągowo
Zależnie od tego jaką wsadzisz podkładke to tyle się skompresuje sprężyna i zawieszenie ma mniejszy skok. W przypadku twardych sprężyn to się raczej nie zdarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 19, 2017 10:57 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Dość istotnym faktem jest weryfikacja czy podkładka nie spowoduje ściśnięcia sprężyny "do końca" jak auto będzie siadać.
Jeżeli tak, amortyzator nie ma szansy wytłumić prawidłowo drgań w największym "stresie" - bo wcześniej sprężyna dobije i uderzenie pójdzie na elementy mocujące.

Głównie to olej w amortyzatorze służy do wytłumienia drgań, a sprężyna w sumie pełni rolę powrotną zawieszenia do stanu wyjściowego.
Wraz ze ściskiem oleju ten się "utwardza" - podobnie jak powietrze w pompce gdy zatkamy wylot i coraz mocniej naciskamy na tłok.
To że spring przyjmuje jakąś tam energię dodatkowo "wyhamowując" nie znaczy, że to jej główne zadanie :)

Przy zbyt twardych sprężynach może pojawić się ping-pong, bo znowu ta nie będzie optymalnie się ściskać i amortyzator nie będzie wykorzystany - będzie "beton", bo siła nacisku nie będzie mogła przeważyć siły rozprężania sprężyny, mogą pojawiać się dodatkowe naprężenia na podwoziu - czy to jednak zbyt mała waga by to brać pod uwagę?
Chociaż to określenie "beton" to bardzo na wyrost, ale chodzi o zobrazowanie o czym myślę.

To tak od strony motoryzacyjnej, myślę, że w modelach RC jest podobnie i twardość sprężyny niejako wypadałoby też dobrać pod wagę modelu - chyba, że to nie ma aż takiego znaczenia?


Osobiście bardziej ciekaw jestem zastosowania twardszych sprężyn, ale progresywnych zamiast tych o charakterystyce liniowej.
Spadnie prześwit, auto będzie stabilniejsze, ale zawias powinien również pracować optymalnie.

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 19, 2017 10:44 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Dziękuję za odpowiedź, ja mam sprężyny progresywne. Czyli podsumowując założenie podkładki nie zwiększa siły sprężyny tylko skraca jej zakres? Coś mi tu nie pasuję i nie wiem czy nie przypomnę sobie paru wzorów i tego wszystkiego nie oblicze ( udostępnię na forum ).
Bez podkładek jak docisnę model np. z przodu to usiądzie i powoli się podniesie nawet jakby nie do końca. Jak założę podkładkę około 1cm. To model ciężej siada i szybciej wstaję. To wygląda ewidentnie jakby ta sprężyna stawała się mocniejsza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Teraz jest Cz wrz 19, 2019 2:36 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL