Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:49 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:49 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor
PostNapisane: Śr sty 04, 2017 8:29 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Pierwotnie temat dotyczył dywagacji pomiędzy Himoto Buggy EXB-16 lub Monster Truck EMXT-1 w których posiadaniu byłem.
Padło na EMXT-1 od Himoto, czyli pokrewny dla Brontosaurusa od HSP - jestem bardzo zadowolony :)

Obecnie temat ewoluował w wątek zbiorczy dotyczący owego modelu.
Stąd też, pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji, wymiany doświadczeń i dzielenia się swoją wiedzą :)






Pozostawiam oryginalną treść dla zachowania ciągłości wątku :)

-----------------------------------------------------------------------

Witajcie.
Piszę z prośbą o radę.
Od razu przeproszę, że się rozpisałem :D

Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu dwóch szczotkowych modeli firmy Himoto,
EXB-16 oraz EMXT-1 (hsp brontosaurus?)

Czytałem o złej sławie wszelkich zębatek w Troianach, a co za tym idzie odradzanym zakupie combo bezszczotkowego.
Czytałem o ogólnej złej sławie klonów "Brontosaurusa":D
Wiem iż są to dwa kompletnie różne modele, pomijając choćby skalę.

Jednakże chciałbym spróbować pozostać przy jednym z modeli* by móc delikatnie, amatorsko wciągnąć się w świat modeli/zabawek RC.
* - w ostateczności rozważyłbym również sprzedaż obydwu i zakup czegoś innego - chociaż powiem szczerze nie planowałem w ogóle inwestować w to hobby.

Takie coś, ogólnie modele to jakieś leżaki magazynowe, bo bardzo zużycia na nich nie ma (albo się nie znam hehe) ale też z powodów braków wiedzy, nie wiem do końca co kupiłem :D no i baterie jak się okazało mają z połowę życia?
Bo w sumie "musiałem" na szybko zdobyć wiedzę stojąc przed pudełkami - chociaż nic sensowniejszego nie było, i poszedłem nieco na spontana.


Obrazek

Aktualnie do EXB-16 dokupiłem pakiet NiMh 1600Ma, jako że wpadł w moje ręce nieco wcześniej.
Ogólnie jestem zadowolony, mały przecinak, na równej kostce podwórkowej lata aż miło.
Już uwaliłem, a raczej żona, dźwignie steru i dorobiłem aluminiową :D
Dobrałem się do "mechanizmu różnicowego" z tyłu i oglądałem nieszczęsne zębatki, w póki co na prawdę idealnym stanie.

W czym więc mam problem... naczytałem się m. in. tu na forum :D o ich ogólnej marnej jakości (bo plastików to one mają sporo), nie ukrywam, że chciałoby mi się coś mocniejszego, by pod palcem było co przycisnąć.
Nie żeby pałować na 100% cały czas, tylko tak... na zapas ;) Dobra, kogo ja oszukuję, wiadomo jak jest :)
Chociaż znając siebie, mimo jego niewielkiej wartości, i tak będę bał się o niego jak o jajko :D i raczej nie katowałbym w miejscach mogących narazić go na uszkodzenie.

Auto nawet na słabej szczotce jest mega sprytne, pojeździło wyłącznie na kostce, i wrażenia z prowadzenia po raz 1 w życiu czegoś takiego są fantastyczne :D
Boję się pomyśleć co by było na bezszczotce + lipo.

Z tego co widzę ESC jest gotowy na pakiety LiPo, ma jakiś przełącznik (zworkę) i nawet na obudowie opisany jest 2-3S LIPO BEC 5V/1A - #03058
Czy w tym momencie mogę pójść na inwestycję w taki pakiet + odpowiednią ładowarkę z balancerem?
Czy jest to zbędny zakup i trzymać się nimh? Przypominam, do szczotki.
Czy zakupić lipo + bezszczotkę a ESC zostawić, chociaż czytam, że ten ESC przeznaczono do szczotki, czyli na bezszczotce może ulec uszkodzeniu?

Czytałem o możliwości przeniesienia całej aparatury na dół i wszczepienie większej baterii wraz z przerobieniem wtyków z mini Tamiya na odpowednie - to byłby żaden problem.
Zamiana na bezszczotkowy - ale się wzbraniam póki co. Patrzyłem, na aliexpress; coś by się może i wyrwało.

Nie chciałbym inwestować w niego kasy, jak się okaże, że po wsadzeniu bezszczotki będę zębatki kupował co ładowanie.
Ogólnie jestem póki co zadowolony, jest bardzo podsterowny jeżeli chodzi o jazdę na pełnym gazie na równym - w terenie żaden z nich nie był testowany, bo nie było gdzie, a teraz zima.

Czytałem też na forum iż można próbować upychać elektronikę do 1:18.
Jedyne co, model malutki, przez co nerwowy w prowadzeniu...

Obrazek
Drugi...

Tutaj sprawa ma się nieco gorzej.
Jak się okazało bateria dodana do zestawu nie pozwala by zbytnio poszaleć, a jak miałem możliwość model nieco potestować, to nie pomyślałem by wsadzić nowy pakiet co kupiłem do EXB.
Ten raczej jest zleżały i nie trzyma parametrów.

ESC nie ma żadnych oznaczeń, nie wiem co do niego mogę zapiąć, pewnie nic poza serią :D

Jednakże mam pewne wahania co do tego modelu. Jest to monster truck... fajnie pracuje zawieszenie, ale chyba raczej szukałbym czegoś podobnego do buggy - nisko środek ciężkości i szeroki rozstaw kół.

Mam niby zestaw jakichś podkładek pod sprężyny, na otworach również można amory przestawić, ale i tak ich ogólna długość nie pozwoli pewnie na zbytnie szaleństwa.

Nie chcę go dyskwalifikować już na starcie i chciałbym się wybrać choćby na jakiś parking kryty jakiegoś CH, by go lepiej poznać.

Plusem jest niewątplwie skala 1:10, gdzie jakbym zakupił bezszczotkę, mógłbym ją później próbować przełożyć do innego modelu jakbym np. kupił samo "body".
Nie wiem tylko czy nie byłby nieco za duży... Buggy 1:16 już na starcie sprawił mi masę radości zwinnością i szybkością, tylko co potem?
W trawę nie wjadę, chyba, że sztuczną na boisku, po lasach też jakoś nie ciągnie mnie łazić, bardziej więc skłaniam się ku ubitym ziemiom, chociaż zdolność do pokonywania nierówności to zawsze plus...
Jednakże widziałem wiele filmików z Bronkami jakie to one wywrotowe są... i przemawia to bardzo na niekorzyść.

Nie ukrywam iż delikatnie ślinię się na on-road a dokładnie driftowozy... fascynuje mnie to co można z nimi robić, wprowadzając model w nadsterowność.
Jedynie to bardzo nie wiem czy taki silnik nadawałby się do późniejszej przekładki (zakładając ewentualne dodatkowe przycięcie jego maksymalnej mocy).
Jak rozumiem do tego typu modeli niezbędna jest równa nawierzchnia? Wszelkiego rodzaju kostka odpada z uwagi na możliwość uszkodzenia jak auto pójdzie bokiem?

Ja wiem, że być może proszę o niemożliwe, ale ktoś mógłby mi podpowiedzieć w którą stronę warto iść?
Na pytanie, "ile masz kasy na to hobby" powiem wprost - nie mam :D
Zależałoby mi na skupieniu się na jednym modelu na którym będzie mniej szkoda się uczyć a będzie nieco bardziej uniwersalny.

Zakup modelu za kwotę podchodzącą pod 1000 złotych nie wchodzi w grę, nawet zakładając hipotetyczną sprzedaż tych po cenie rynkowej - to tylko takie porównanie :D

Dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość :)

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Ostatnio edytowano Pt mar 31, 2017 6:37 am przez Emil Romanowski, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2017 6:49 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Bronto jest znacznie bardziej wytrzymały w porównaniu z troianem i raczej w tym kierunku bym szedł...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 04, 2017 10:32 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
Problem to "budżet", osobiście radzę bezszczotkę do 1:10, lipo i ładowarka lipo, a później jak się znudzi to będzie możliwość przekładki do buggy czy driftowozu.
wid3l3c napisał(a):
ESC zostawić, chociaż czytam, że ten ESC przeznaczono do szczotki, czyli na bezszczotce może ulec uszkodzeniu?

Ten ESC czyli regulator szczotkowy jest tylko do silników szczotkowych

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 06, 2017 2:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję Wam za wskazowki.

Zastanawiam się teraz czy ten esc w Bronku obsluży pakiety lipo.
Ten z buggy ma zworke i można niby je podłączyć, ten nie ma nawet zadnych oznaczeń.

W międzyczasie muszę doszkolić się i poczytać o silnikach.

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 06, 2017 3:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Do lipo i tak najlepiej podłączać buzzer, nawet jak regiel jest do nich przystosowany i ma odcięcie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 12:11 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Ralf2107 napisał(a):
Do lipo i tak najlepiej podłączać buzzer, nawet jak regiel jest do nich przystosowany i ma odcięcie.

Dzięki. Oczywiście buzzer zostanie dodany.

Reely8 napisał(a):
Problem to "budżet", osobiście radzę bezszczotkę do 1:10, lipo i ładowarka lipo, a później jak się znudzi to będzie możliwość przekładki do buggy czy driftowozu.

Tak też uczynię, dzięki.
Dodatkowo mam pewien pomysł, jak się znudzi - przerobię go na Flying Fisha :D
Tylko nie patrzcie na mnie jak na dziwaka :D
Chociaż może to brzmi dziwnie, to jak przyglądałem się zastosowanym częściom, nie powinno to być nader kłopotliwe.
A w tych kwotach co się obracamy w moim przypadku, może to być zarówno bardzo fajne doświadczenie i budżetowo może uda się coś "na wzór i podobieństwo" wydrutować.

Ogólnie jak sobie popatrzyłem na podwozie, widzę bardzo fajną zabawkę którą można we własnym zakresie modyfikować w dość prosty sposób.
Możliwe, że nie będzie to konstrukcja na miarę profi lub choćby semi, ale co się uda, to moje, prawda? :) wiadomo, liczy się zabawa, nawet jak coś nie pyknie to nie będzie szkoda.


Teraz przechodzę do doboru silnika.
Staram się to rozkminić dla siebie najlepiej jak potrafię kwestie teoretyczne, szukam wiedzy również w internetach.
Trafiłem na taką rozpiskę, bo ogólnie brak mi nawet podstawowej wiedzy - nie interesowałem się tym nigdy.
Oczywiście kwestię zębatek również trzeba będzie poruszyć.

Znalazłem sobie ściągę, bo nie pamiętam oznaczeń.
Cytuj:
3.5T 10,500
4.5T 9,000
5.5T 7,400
6.5T 6.400
7.5T 5,800
8.5T 5000
10.5T 4,200
13.5T 3,300
17.5T 2,200
21.5T 1,800


I teraz, zastanawia mnie pewna kwestia.

Wiele osób pisze, że silniki z wysokim kV, w offroadzie będą się grzały.
Z czego to niby ma wynikać?
Czy winne tutaj jest duże obciążenia samego silnika spowodowanego niskimi obrotami a wysokim obciążeniem?
Bo rozumiem to tak, że silnik z wysokim KV ogólnie przeznaczony jest do pracy pod obciążeniem, ale w górnych granicach obrotów - taki benzyniak.
Gdzie jedynym oporem jaki musi pokonać, to opór na kołach spowodowany masą auta(i oponą) oraz opory powietrza, bez np. konieczności przewalenia piachu w którym owe koła utonęły?
Zgadza się?

To teraz silnik z niskim kV czyli większą liczbą uzwojnień(?).
Tracimy jedynie liczbę obrotów, ale zyskujemy moc - taki Diesel.

Dobrze rozumuję?
Ściągnąłem sobie Calc RC, każą tam wprowadzić Internal Gear Ratio którego nie znam.
Wiem za to, że posiadam zębatkę atakującą 14T, odbierająca ma 64 zęby, przełożenie zostawiam standardowe bo go nie znam.

Wyszło mi na silniku szczotkowym prędkość 20 km/h - no i tak to mniej więcej jeździ. (zakładając maksymalne obroty 13600)
Na bezszczotce, takiej 4200kV, czyli silnik 10.5T - niemalże 48 km/h

Jednakże jak obejrzałem film, jak Brontosaurus chodzi z TackStar 3520 na lipo 2s - to... to chyba świat i ludzie dla tego modelu
http://www.youtube.com/watch?v=JEM3pX4gfNE

Przyjmując silnik co najwyżej 10.5T... on i tak zrobi z niego maszynkę do mielenia mechanizmu różnicowego, albo półosi.
Więc będę szukał z przedziału 3300 kV - 4000 kV.

Tylko teraz... wolałbym silnik sensorowy, co warte są takie cudaki jak:
GoolRC 540 8.5 T 4100 kV - 80A - to 8.5T czy 4100 kV? Przecież to się wyklucza... kitajce mają jakieś inne oznaczenia?
Hobbywing QUICRUN 3500/4020 kV - 72A/85A
SkyRC ARESPro 540 4100KV - 80A

Dobór ESC z dużym zapasem? Jak rozumiem pod te modele 80tka to będzie ryzykowna sprawa?
Czy ze wskazanych firm, to warto cokolwiek brać? Czy szukać oddzielnie ESC a oddzielnie silnika.

Zamówienie najpewniej robiłbym w chinach... chyba, że ustrzeli się gdzieś jakby ktoś sprzedawał.
Zapewne jest szansa puścić paczkę 60-80$ bez wpadki z cłem?
Jak nie to rozbić na 2 zamówienia...

Na giełdzie forumowej jest zestaw Evil Brushless Reverse Digital + Dragon 15.5 T
Na zębatce 26T miałbym 62 km/h na 18 - 43 km/h

Na straszniedrogo wisi
COMBO BEZSZCZOTKOWE TORO 120A 4600KV SC 1:10

Liczę min - max, by mieć ogólne rozeznanie o potencjale.
Czy skręcenie regulacją od gazu na pistolecie, powiedzmy do 30% jest w jakiś sposób szkodliwe dla któregoś z elementów?
Bo może iść w tę stronę i poszukać używek nawet pod 4500 kV i nadmiar mocy ograniczyć - czy takie coś jest w ogóle możliwe?
Bo widziałem jakieś programatory do tych customowych ESC.

Przykladowo, bo nie pali mię się :D

Chcąc wymienić zębatki... z tego co widzę, do EMXT-1 są zębatki atakujące i odbierające o module 0,6 - stalowe.
Dobrać mogę zębatki 18/21/23/26T atak, 64 odbiór. 54 - 78 km/h - na przykładzie wspomnianego TrackStara 3520
Zapewne najmniejsza by wystarczyła + do tego ograniczenie na spuście... albo szukać jeszcze wolniejszego silnika i wszystko korygować zębatkami.

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Ostatnio edytowano Pn sty 09, 2017 10:14 pm przez Emil Romanowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 5:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Ten TORO to mój ;) Bardzo dobry napęd do dziesiątek, bo przy tym rozmiarze 4600kv jest dość rzadkie.
Osobiście uważam, że nie ma zbytniego sensu ograniczać nie wiadomo ile tego gazu na apce, bo przecież jesteś dorosły i znasz zasadę działania :) To ma większy sens przy małych dzieciach, ale i one bardzo szybko potrafią się nauczyć (mój syn jak miał 4 lata jeździł już sobie tragusem na 4s, oczywiście bez wciskania gazu na maxa...)
Poszukaj odpowiedniego napędu i nie baw się w ograniczanie mocy, 10 min zabawy i wszystko będziesz wiedział co i jak.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 9:48 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
"Marzenia", marzeniami.

Człowiek się nie zna to kombinuje :)
Wał Twojego silnika ma 5mm, zapewne zębatki moduł 1 u mnie występuje wał 3,175 - moduł 0,6 wiązałoby się to z gruntownym przemodelowaniem przełożeń - a skąd zębatki? i jak dopasować.
Za dużo niewiadomych na moją niedoświadczoną głowę :)

Dużo kombinacji... zostałaby opcja rozwiertu ataku na 5mm, żeby zastosować ataki w fabrycznym rozmiarze, ale wtedy to za mało mięsa pozostaje na bokach, jakoś niespełna 1,3 mm i boję się o jej wytrzymałość.

Zostaje raczej szukać czegoś w nominalnych rozmiarach, ale dzięki :)

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 10:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Nie trzeba tyle kombinować... Wystarczy zmienić odbiór, od Strady evo z modułem 0.8, a takich ataków jest już całe mnóstwo na wał 5mm ;)
Nie namawiam na swój, tylko informuję o możliwości ;)

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 10, 2017 1:53 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za wskazówkę, muszę więc rozebrać cały model i popatrzeć jak to wszystko ze sobą pożenić - ale potrzebuję małe kluczyczki by rozkręcić dupkę :D
Bo powiem szczerze, przyjrzałem się teraz rysunkowi "Full assembly view", częściom po numerach i niby wszystko teraz gra...

Co do silnika... rozważałbym tę opcję, ale chwilowo wydatki będą zbyt duże jak na moją kieszeń :) bo jak to z początku roku, nieco się ich szykuje...

Update:
dowiaduję się bardzo ciekawych rzeczy :D
płyta podłogowa EMXT-1 jest inna niż Strady MT EVO, nie wiem czy wejdzie zębatka moduł 0.8 bo trzeba by wycinać w oslonie, a nie wiadomo co z podłogą.
Chyba, że wymiar jest ten sam, a różni się liczbą zębów - tak by to wyglądało.
Lecz w tym momencie zastanawiam się jak połączyć zębatkę moduł 1 z moduł 0.8 która ma mniejszą liczbę zębów względem 64T w Himoto... a mniejsza liczba zębów to automatycznie większy moduł - więc obydwie mają taką samą średnicę... ale jestem głupi!!!!
Przecież silnik ma regulację na otworach montażowych... i można go odsunąć, a co za tym idzie oddalić jedną zębatkę od drugiej i zrobić miejsce na większą średnicę, może wystarczyłoby...

Czytałem, że zębatki trzeba dobierać z takim samym modułem - żeby zgadzało się chociażby zazębienie.
I zapewne będzie to moduł: 32P (0,8) i rzeczywiście, trochę tych zębatek jest do wyboru na wał 5mm - ale czy przypadkiem nie jest to kwestia jedynie środkowego rozwiertu?
Dodatkowo, zastosowanie zębatki z modułem 0,8 z mniejszą liczbą zębów da ogromnego kopa w prędkości maksymalnej...
Bo jednak 64 zęby vs 48 zębów to diametralna różnica :shock:

Wrzucę sobie pomocnicze tematy z forum
viewtopic.php?f=3&t=65987
viewtopic.php?f=24&t=71782
co bym miał wszystko w jednej ręce... :D głupio sobie samemu odpowiadać, ale dzięki, że mnie naprowadziłeś na słuszny tok rozumowania.

BTW, wg obliczeń... na Twoim zestawie przy ataku 21T byłoby vmax 110 km/h - zapewne cały model połamałby się już w trakcie rozpędzania, albo dyferencjał stopiłby się w jedną całość, jak półosie nie zmieniły się w wykałaczki.
A i 13T to byłoby trochę za dużo - 68 km/h czyli ze względu na trwałość trzeba by nieco skręcić.

Będę miał w pamięci Twoje ogłoszenie, o ile będzie jeszcze wisieć. Jeszcze raz dzięki.

Jednak rozejrzałbym się za silnikami sensorowymi... bo wiem, że ten cogging by mnie strasznie denerwował... a i wbrew opiniom, jak patrzyłem wcale 4ro polówki nie są bardziej odporne na to....

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 10, 2017 7:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Wyprostuję kilka kwestii... Podłoga strady evo od Twojego Himoto różni się "burtami" i ma silnik po drugiej stronie, czyli kosmetyka. Zębatka od strady ma mniej zębów, ale są większe więc średnica jest mniej więcej taka sama co w Himoto. Co do atakujących to nie ma sensu nic rozwiercać, bo to są utwardzane elementy i może nie wyjść całkiem na środku... No i jeśli mniejszy atak to mniejsza prędkość, ale lepsze przyspieszenie, jeśli mniejszy odbiór to większa prędkość i gorsze przyspieszenie. Z tymi prędkościami to aż tak się nie sugeruj, będzie dobrze.
Cogging jest też uzależniony od jakości regulatora i od silnika, im wyższe kv tym bardziej odczuwalny. Ale z drugiej strony nie ma się czym przejmować, ja większość modeli mam na bezszczotkach bez sensorów i jakoś mi to nie przeszkadza, ale owszem sensory poprawiają znacznie kulturę pracy...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N sty 22, 2017 1:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Jako że na rynku używek w PL sama nędza, w sklepach drogo.

Zamawiać będę najpewniej na hobbykingu, bo na aliexpress dochodzi ryzyko cła i ceny też w ogóle nie niższe w porównaniu do asortymentu.
Upatrzyłem sobie taki zestaw:
80A ESC + 10,5T silnik sensorowy, nie wiem czy jest sens brać coś szybszego, powyżej 4k kv...

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-tra ... roved.html
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-tra ... roved.html
+ do tego karta do programowania

Z przesyłka wychodzi niewiele ponad 400 złotych.

Zamawiać pewnie będę marzec/kwiecień, może w międzyczasie pojawi się coś ciekawego, albo jakieś promocje, bo wcześniej z uwagi na aurę i tak nie będzie mi się chciało nigdzie wychodzić :D
Z tego co widzę zębatkę mam atak 13T to zamienie na stalową, gęstszą, może silnik się nie zjara :D i jakieś lipole wpadną, chociaż nie wiem czy ESC je obsługuje - kij wie w ogóle co to :D

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 20, 2017 12:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Więc tak...

Z czasem kupiłem używany silnik + regiel + serwo.
Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC + Trackstar 18 kg.
Nie mam do tego modułu programującego, który planuję zakupić w kwietniu i podłączyć się po USB.
Złożyłem wszystko do kupy, póki co na baterii NiMh, bo miałam taką, 3 miesięczną pod ręką - ogólnie jajec toto nie urywa.

Z serwa to jestem bardzo bardzo zadowolony, działa z prędkością światła :D

Czy może to być spowodowane kiepską baterią w postaci 7.2V NiMh czy uwaleniem motoru/regla?
Szacunkowo jeździ tak o 25-50% szybciej od fabrycznej szczotki, ale spodziewałem się po motorze 8.5T zdecydowanie czegoś więcej.
Czy rzeczywiście lipo 2s vs NiMh GPXa to będzie aż taka przepaść?

Jazda trwa może ze 2-3 minuty :D po czym regiel pika, lub zwalnia do bardzo małej prędkości - zwalam to na spadki napięcia na baterii.
Wył/wł modelu powoduje że znowu przez 2-3 sekundy jest dzida i ponawia się "problem"
Jak wziąłem model w powietrze, to napięcie na baterii spada poniżej 6,5V na pełnym gazie.
ESC ciągnie z baterii przy dobrych wiatrach 10A - też mierzone multimetrem z modelem w powietrzu na pełnym gazie.
Ponownie, trzymany w ręce, jak dam gazu wręcz ma ochotę się z niej wyrwać i polecieć, tak na ziemi już takiego rwania nie ma.
Nic się nie grzeje, wszystko zimne.

Mam takie wrażenie, jakby brakowało mu mocy na kołach - czy to bateria nie jest w stanie tyle dać czy co?

Przełożenie w modelu to 13T@64T.

Ogólnie żeby to skręcić do kupy było nieco zabawy, zębatka odbierająca ma lekkie bicie i jak skręciłem motor "na kartkę papieru między zębatkami" to miał tendencję do blokowania się gdy delikatnie kręciłem, więc i tak musiałem nieco je odsunąć.

Bardzo proszę o sugestie, czy ewentualnie nagrać filmik jak to "jeździ" i hałasuje, czy raczej dać sobie spokój bez wymiany baterii na LiPo 2-3S?
Dlaczego pobór prądu jest tak mały (poniżej 10A), skoro w specyfikacji silnika podane jest max current 50A.
Czy jak zębatka ma bicie to może być jej wina, czy bardziej jej obsady? Nie rozbierałem tego do golasa, bo nie mam jeszcze odpowiednich narzędzi.

Dzięki.

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 20, 2017 5:54 pm 
Offline

Dołączył(a): N sie 26, 2012 9:16 pm
Posty: 465
wid3l3c napisał(a):
raczej dać sobie spokój bez wymiany baterii na LiPo 2-3S?

Na słabych NiMH to normalny objaw, zakup LiPo to wtedy zobaczysz różnicę.
wid3l3c napisał(a):
Dlaczego pobór prądu jest tak mały (poniżej 10A), skoro w specyfikacji silnika podane jest max current 50A.

Jaki miernik używałeś? Jeśli multimetr to on przecież ma tylko do 10A i więcej nie pokaże.
50A a nawet i więcej pokaże przy maksymalnym obciążeniu.

_________________
Reely Carbon Fighter BL 1:10
inne: Ansmann Carson Jamara Kyosho Reely TeamC Traxxas Tamiya


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt mar 21, 2017 8:25 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 21, 2016 8:21 am
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Multimetr mam do 20A :)

Pobór prądu wynosił jakieś ~0.5A na samym wiatraczku.
Jak dałem gazu to wskoczył na ~3A i rosło stopniowo wraz z dociskaniem spustu, osiągawszy jakoś 8-9A.

No dobrze :) to teraz zostaje odkładać kasę i do lata się wyrobię :D bo to takie kompletowanie gratów z zaskórniaków :D

A jak widzisz zakup używanych baterii? Warto, czy raczej dać sobie spokój?
Bo przeważnie można kupić za 3/4 ceny lub mniej, rzekomo nowe lub używane kilka razy - nie wiadomo w sumie jak traktowane, gdzie i ile trzymane(ale to i w sklepie podobnie może być), sprzedawca w sumie może powiedzieć wszystko.


Zastanawiam się też nad wymianą plastików na fabryczne alu + dorobienie pewnych wzmocnień drogą chałupniczą z aluminium.
Jak rozumiem ze zwiększaniem wagi trzeba ostrożnie, ale chyba jak przybędzie mu ze 100-200-300 gram to dramatu nie będzie?
Bo to raptem 10-20% wagi.

Czy to bezpośrednio trzeba przekładać na znaczną redukcję czasu pracy akumulatora? Bo wg. katalogu model wazy 1,5 kilo.
Jest to i tak znacznie mniej niż droższe modele, bo z jednej strony, większa waga (oczywiście zakładając wyważenie modelu przód-tył) powinna zapewnić większą stabilność modelu i... przyczepność, której przy dużej mocy może teraz zabraknąć.
Oczywiście nie podnosząc zbyt wysoko środka ciężkości.

Reely8, Ralf2107 - dziękuję Wam za dotychczasowe odpowiedzi :D

_________________
Himoto EMXT-1 @ Trackstar 8.5T 4620 kV + TrackStar 120A GenII ESC


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 6:49 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL