Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:07 am

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:07 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 1:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam, mam problem ze zbyt często ścierającymi się zębatkami atak/odbiór (atak-stal, odbiór-tworzywo) przy traxxas stampede 4x4 VXL. Jak odbiór się zedrze to wymieniam zawsze cały zestaw bo atak już tak średnio wygląda... Wymieniłem już dobre 10 kompletów. Testowałem rożne ustawienia sprzęgła, jak sprzęgło było luźne na tyle, że nie zrobił wheelie to zestaw przetrwał może dwa pakiety dłużej, średnio zestaw wytrzymuje około 6 pakietów ( 3x2s i 3x3s ). Ostatnio zauważyłem tam drobinki piasku więc odpowiedź jest oczywista ale wcześniej piasku nie widziałem. Może "pył" piaskowy? Jeżeli chodzi o ustawienie zębatek to ustawiam na kartkę tak, że pomiędzy zębami mam około 0,3 mm luzu.
Może coś doradzicie bo wymiana co chwile jest irytująca i dodatkowo generują się jakieś bezsensowne koszty. Mój sprzedawca zaproponował mi kupno zębatek robinson za 200zł i powiedział, że się nie zedrą. Macie jakieś doświadczenie z zębatkami robinson?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 2:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Zbyt szybkie zużywanie się zębatek może być przyczyną zbyt małego luzu między zębatkami. Ja też kiedyś ustawiałem luz "tak jak książki podają", czyli na kartkę, ale pewien doświadczony modelarz poradził mi, aby ustawiać większy luz, na dwie grubości kartki.
Tak teraz już zawsze robię.

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 3:47 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 29, 2016 9:41 am
Posty: 82
Napisz kolego coś więcej o tych 2 kartkach, ma być ustawiony taki luz aby nie dziurawilo 2 kartek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 4:16 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Zginasz kartkę na pół, wkładasz między zębatki i dociskasz je dość mocno do siebie, skręcasz, wyjmujesz papier i jeździsz. Ale to jest metoda dla modułu 0.8 i 1, dla 0.6 w stampede może to być zbyt duża przerwa, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz :)

Edit. Robinson Racing robi bardzo dobre zębatki, ale 200zł ?! To już chyba przesada... Kup zębatki z modułem 0.8 np. od e-revo 1:10, powinny pasować, bo widziałem takie patenty w slashu 2wd. Oczywiście ilość zębów będzie znacznie mniejsza - musisz dopasować coś po średnicach. Na oko strzelam, że 14/56 powinno pasować...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 5:11 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Dziękuję serdecznie za szybkie odpowiedzi. W moim stampede 4x4 oryginalnie jest moduł 0.8 i prawdopodobnie z tego co czytam problemem była "jedna kartka" Tylko zastanawia mnie pewna sprawa. Jak zębatki zaczynały się zużywać to przerwa między nimi troszkę wzrastała i czy wówczas nie otrzymywałem przypadku jakbym złożył na dwie kartki? Pomimo wszystko za parę jazd standardowo pojawiał się dziwny dźwięk i auto stoi robiąc bzzzz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 8:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Dziwna sprawa, miałem kiedyś 2 e-revo i kilka summitów i w żadnym nie uszkodziłem zębatek... Może masz coś krzywe np. wał silnika lub mocowanie silnika względem odbioru lub jakoś krzywo przymocowany odbiór ? Zdejmij osłonę i sprawdź przy wolnym kręceniu silnikiem jak to się kręci względem siebie.

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 8:50 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
muszę sprawdzić, mam wrażenie, że to wszystko się zaczęło jak założyłem aluminiowe łoże silnika. Jedynie co mam dziwne to wzdłużny luz na sprzęgle, polega to na tym że jak włożę sprzęgło na miejsce i wszystko złoże to mogę poruszyć sprzęgłem na którym jest odbiór 2mm do przodu i do tyłu.. ale znalazłem podobny temat i podobno to nic strasznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2016 10:07 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 13, 2015 11:42 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Bolesławiec
Sam używam w monster trucku BSD stalowego ataku (11T) od Stampede i śmiga już od roku. Współpracuje z plastikowym odbiorem, który już w tym czasie wymieniłem 2-3 razy, a atak prawie mi się nie zużywa.

_________________
pozdrawiam
silver76

Traxxas E-Revo BL
HPI E-Firestorm
Tamiya TG10 Honda -> BL
Traxxas Summit BL
Axial scx10.2
Agama
Carson Virus 4.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 8:25 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
W rok jeden atak i trzy odbiory nieźle... ja raz co miałem więcej czasu to w tydzień poszły dwa ataki i odbiory... jak znajdę chwilę czasu w przyszłym tygodniu to muszę to sprawdzić. Mam jeszcze teorie że jakiś "gruby kurz" się tam zbiera i sciera wszystko dlatego będę uszczelnial parę elementow


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 12:10 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01, 2016 9:54 am
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
na 6S to chyba beda leciec plastikowe zebatki. Dodatkowo w stampede nie ma chyba centralnego mechanizmu różnicowego, więc przy skakaniu zębatki dostaja mocno po tyłku to pewnie je mieli...

_________________
Carson Specter NITRO .21
Carson Specter II BL ZTW150A + 2000Kv
Thunder Tiger K-ROCK G5 - fun car :)
Traxxas X-MAXX loading ... 8S


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 23, 2016 6:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Scieranie się zębatek to kwestia źle ustawionego odstępu między atakiem i odbiorem lub krzywego łoża silnika.
Ja porzuciłem papierki i ustawiam tylko na wyczucie.
A RR robi ataki chyba tylko na oś 5 mm. Na ebayu można je dostać za mniej niż 200 zł ;)

@Tapatalk

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 30, 2016 9:20 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Martini co masz na myśli z krzywym łożem silnika? Ja mam aluminiowe łoże ( oryginalne traxxasowe) i mam właśnie wrażenie, że od czasu zmiany łoża rozpoczęły się problemy. Muszę je zdemontować i obejrzeć wszystko na spokojnie. Przez ostatnie 2 tygodnie w ogóle nie dotykałem modelu ze względu na brak czasu, swoje wesele itd. Obecnie zamówiłem sporo nowych części, nową karoserię którą będę malował, dyfry będę zalewał olejem i czekam na ostateczną cenę osiek takich jak ma martinii przy slashu tylko że te są od slasha a nie X0-1 jak gość mi je puści za 500 to wezmę bo z ebaya za 400 sa (najtańsze wraz z przesyłką) ale nie chce mi się czekać 2 tygodni. Jeszcze dodatkowo zamówię sobie badlandsy :D, może być fajne połączenie trenchery na tyle badlandsy na przodzie i ciekaw jestem też jak na samych badlandsach będzie się jeździło tylko muszę za wszelką cenę wyeliminować szaleńcze ścieranie się zębatek. Ja je ustawiałem zawsze na kartkę tak, że miały 0,5 mm luzu i efekty wszyscy znacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 30, 2016 2:30 pm 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 06, 2014 1:26 pm
Posty: 338
Lokalizacja: Poznań
Np to mam na myśli:
LINK 1
LINK 2
LINK 3
LINK 4

PS. Te nowe badlandy kupiłeś? :)
http://i223.photobucket.com/albums/dd145/BSP06XRU/RC%20Stuff/IMG_7643_zpszfyigq4q.jpg

_________________
Traxxas Slash 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 30, 2016 4:43 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 04, 2009 12:09 pm
Posty: 5736
Lokalizacja: Murowana Goślina/Grajewo
Przy 4x4 wskazane jest, żeby przednie i tylne koła miały taką samą średnicę...

_________________
OCM KAOS DT19-T BL
Mugen Seiki MBX5T BL
Trx Summit BL
Marui Big Bear
Tamiya:
-GT-01 BL
-TXT-1
Kyosho:
-959 BL
-The Boss
-Rally Sports
-Gallop MkII


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So paź 01, 2016 9:33 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 16, 2016 1:30 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Zduńska Wola
Tak o średnicy kół wiem, ale fajne te badlandsy co pokazałeś, jutro jak znajdę chwilę to zamówię kółka, ciekawe czy dostanę je w PL bo nie lubię czekać ale zobaczę jeszcze może je chwycę z eBaya. Ale one są "szerokie" i tak myślałem ze te wąskie mogą poprawić skrętność bo mniejsze opory z drugiej strony jest mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 5:07 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL