Cytuj:
Wydaje mi się, że momencie jak koła przód vs tył mają inny rozmiar, to konieczny jest centralny dyfr
Nie jestem do końca pewien co miałeś przez to na myśli. Jeśli średnice, to średnica musi być taka sama w 4WD inaczej bardzo szybko zamęczysz dyferencjał centralny i napęd będzie generował niepotrzebne straty przy pokonywaniu jego oporu, w 2WD nie ma to żadnego znaczenia. Jeśli o szerokość to podejrzewam, że bardziej chodzi tu o hamowanie i przyspieszanie i balansowanie siłą między osie w 4WD – w 8 centralny dyfer i gęstość oleju, w 10 pozostaje tylko szerokość laczków. Jeśli się mylę niech mnie kto czym prędzej sprostuje.
Te co ja pisałem? Dirt Hawk? Na amainie widzę, że nadal są, aktualnie backorder ale to znaczy tylko tyle, że skończył się zapas i trzeba będzie poczekać na uzupełnienie. Sam je kupiłem z dwa miesiące temu z myślą o przetestowaniu na torze w Murowanej, niestety nadal leżą w kartonie i czekają teraz na nowy sezon letni, chociaż może wyskoczę wcześniej na jakiś bash w puszczy albo parking.
Oponki z linku wyglądają jak zwykłe laczki do on-roada, i zazwyczaj stosuje się takie same z tyłu i przodu (dobiera się tylko różne twardości), możesz spróbować tylko poszukaj od razu zębatki większej na atak żeby zniwelować różnice w mniejszej średnicy koła.