Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj



Teraz jest Cz cze 20, 2019 2:42 pm

Teraz jest Cz cze 20, 2019 2:42 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Pt maja 20, 2011 4:29 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 5:23 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łódź / Włocławek
Witam,
temat poświęcamy modelowi HPI E-Firestorm Flux lub podobnym - Team Associated RC10T4, Reely Firestar - oraz ew. innym Truggy, Stadium Truck 2WD itp. z silnikami elektrycznymi.
Zapraszam wszystkich użytkowników do opisywania swoich modeli, być może uda nam się stworzyć temat mogący odpowiedzieć potencjalnym użytkownikom na wiele pytań.

Zacznę od siebie :P
Mój model to świeży Firestorm Flux w specyfikacji fabrycznej. Ma zamontowaną osłonę silnika z aluminium, która jednocześnie spełnia rolę wheelie bar'u. Na silnik zamontowałem radiator a nad nim wentylator 40x40mm. Silnik nie jest w żaden sposób zabezpieczany przed przegrzaniem fabrycznie, więc wolę dmuchać na zimne (ew. gorące ;)
Zasilanie to pakiet LiPol 2S od Turnigy 40C, dopiero na nim model rozwija skrzydła.
Pakiety NiMh 7,2V również umożliwiają przyjemnę jazdę, jednak brak odpowiedniej wydajności prądowej nieco przeszkadza.
Na LiPol'u model staje na 2 koła podczas jazdy jeszcze z prędkością ok. 1/3 - 1/2 Vmax.
Zamontowałem również nieco szybsze serwo na skręt, ale to nie jest konieczne.
Nadwozie to E-Zilla od HotBodies.

Mam nadzieję, że się spodoba.
Pozdrawiam!

http://img641.imageshack.us/i/p1120318.jpg/
http://img580.imageshack.us/i/p1120336.jpg/
http://img694.imageshack.us/i/p1120329.jpg/
http://img849.imageshack.us/i/p1120327.jpg/
http://img824.imageshack.us/i/p1120322l.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 22, 2011 9:13 am 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 07, 2010 4:00 pm
Posty: 17
Buda mi się wybitnie nie podoba, ale to rzecz gustu (który u mnie jest spaczony).
Mógłbyś dograć kilka fotek okolic silnika? Chciałbym zobaczyć jak założyłeś radiator, wentylator i osłonę silnika, bo też się zastanawiam czy by mi się to nie przydało.

_________________
E-Firestorm
Turnigy 6000 mAh 25C
IMax BC6
MMP


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2011 10:08 pm 
Offline

Dołączył(a): N maja 09, 2010 1:22 pm
Posty: 62
E-Firestorm Flux

Firek jest jednym z bardziej wytrzymalych enty-lvl modeli RTR SC.
Jednak jak kazdy model RTR jest obarczony bledami konstrukcyjnymi:

1. Kielichy
przy dyferncjale i przy kolach (oczywiscie mowimy o tyle). Na szczescie Firek do najnowszych konstrukcji nie nalezy i te problemy sa juz rozwiazane. Jedno to wal+kielich CVD. Hartowane kielichy do dyfra można sobie sciągnąć z USA. W tydzien przyjda. U mnie od roku w uzytku i brak sladu uzytkowania.
Wzomcnione kielichy przy dyfrze + wałek i kielich



2. Poprawione mocowanie silnika
jeśli ktoś ma z tym problem, polecam. Trzy sruby + podkladki sprezyste i troche wiercenia w plycie mocujacej silnik.
Mocowoanie silnika



3. Naprawiamy bude.
PowerTape.

Naprawa budy


4. Mocujemy Elektronike.
Taśma obustronie przylepna typu "pianka" ( mniejsza ilosc drgan) Jak taśma zle trzyma, mozemy zrobic tak:
Mocowanie Rygla


5. Przedni skidpalte.
Orginalny to jakis zart. Moja propozycja:


E-Firestorm Flux Przedni skidplate+zderzak .


6. Amortyzatory.
Orginalne sa ok. Aczkolwiek do tylu bym wsadzil twarde spręzyny - lepsza trakcja.


7. Opony:
Yokohama Geolandery - świetne na powierzchnie kamieniste, trawe, błoto
DIRT BONZ JR TYRE S COMPOUND - najlepsze na twardy grunt pylasty ( nawierzchnia typowa dla torow off road), piasek. Nie nadaje sie na asfalt ! sa bardzo miekkie i szybko sie scieraja!


8. Kto produkuje czesci tuningowe do firka poza HPI?
TU!

9. Plany:
a) Allu oslona silnika + whelbar
b) Allu tylnie zwrotnice oraz wahacze
c) wodoszczelna elektronika od nowej edycji E-Firestorm Flux

pozdrawiam

_________________
Jeżdżę:
E-Firestorm FLUX
HPI VORZA

Latam:
BIG LAMA
Psa straszę:
E-Fly Mp190
Piotr Jędrzejko


Ostatnio edytowano Cz maja 26, 2011 9:38 pm przez Khargulec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2011 8:43 am 
Offline

Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 5:23 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łódź / Włocławek
Mocowanie silnika - też myślałem o takim. Przy lądowaniu na tył, oryginalna osłona silnika dobijała do niego. Silnik przesuwał się zbyt blisko odbioru.
Zdecydowałem się na zrobienie innej osłony z płaskownika alu 25x2mm:
http://img9.imageshack.us/i/unled1copyg.jpg/
http://img683.imageshack.us/i/p1120447d.jpg/

Wheelie bar to jak narazie końcówki śrub...

Przedni skid masz ciekawy, też napewno zamontuję coś u siebie ale z szerszym zderzakiem aby chronić wahacze.

Bardzo fajny opis!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2011 9:01 am 
Offline

Dołączył(a): N maja 09, 2010 1:22 pm
Posty: 62
Oslonke bede robił podobna do Twojej. Tylko z szeszego płaskownika i mocowac bede do 4 srob, ktore trzymja gear box. Z drugiej strony prawdopodobnie dociagne go do gornej półki tylniej wiezy albo zosatwie luzem (przy uderzniech pwoienien dzialc sprezyscie). Chlodzenie prawdopodobnie z CastelCreation

Aero napisał(a):
Bardzo fajny opis!

Dzieki! :)

_________________
Jeżdżę:
E-Firestorm FLUX
HPI VORZA

Latam:
BIG LAMA
Psa straszę:
E-Fly Mp190
Piotr Jędrzejko


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 12, 2011 11:14 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lip 18, 2005 6:12 pm
Posty: 825
Lokalizacja: CHEŁM
Nie chcę zakładać osobnego tematu, a mam w zasadzie dwa pytania.
1. Czy warto kupować używanego firestorma z sinikiem szczotkowym za powiedzmy 500zł, jeżeli jego nowe odpowiedniki (podróbki) z bezszczotką kosztuję tyle samo lub mniej ? Czy HPI jest znacznie lepsze od np. REELY czy jak to się pisze ?
2. Czy taki truggy 2WD dobrze radzi sobie w terenie, czy też może lepiej szukać czegoś 4WD, innego ST lub bagusa 4WD ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt cze 17, 2011 6:16 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 5:23 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łódź / Włocławek
1. Na allegro jest Reely ze złamaną półosią, widziałem też filmik z awarią tego modelu- coś się ułamało, także możliwe że materiały stosowane przez Reely są mniej wytrzymałe.
Firestorm ma np. wahacze z dosyć miękkiego tworzywa.
2. Napęd na 2 koła:
-utrudnione szybkie ruszanie- tendencje do zarzucania;
-trzeba uważać na zakrętach;
-w terenie ciężkim nie jeżdżę, w lekkim (sypki piach, trawa, górki, czasem jakieś nierówności po wypadnięciu z trasy) 2WD jest ok, dyferencjał tylny o zwiększonym tarciu bardzo pomaga;

Osobiście polecam 2WD- prostsza konstrukcja, duża radość z jazdy- na ubitym gruncie z cienką warstwą luźnej nawierzchni kontrolowane poślizgi przy dużej prędkości. Po prostu jest ciekawie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So mar 17, 2012 9:11 am 
Offline

Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 5:23 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łódź / Włocławek
Witam po przerwie. Obecnie przesiadam się z firestorma na Team Asso GT2, którego przerabiam na elektryczny. Relacja wkrótce.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 19, 2012 2:46 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 04, 2012 6:32 pm
Posty: 188
Mam pytanie gdzie kupic grupsze sprężyny do amorków

_________________
Hpi E-firestorm 15t /3300nimh/imax b6
Ofna jammin x1 crf /sh pt2009 xb(Reedy 121VR) /tornado 25%/Starterbox Orion PRO
Hobao Hyper 8.5 / lrp z.21/ torandao 25%
https://picasaweb.google.com/lh/myphotos
gg 11069826


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 26, 2012 2:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt lis 07, 2006 5:23 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łódź / Włocławek
Spróbuj na www.rc-team.pl

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 2:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:40 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Łódź
Temat stary ale na temat firka jakoś nie ma za dużo na forum.

Chodzi o osłonę silnika.

Już przy drugiej jeździe po lądowaniu na tył silnik puścił na mocowaniach.
Totalna padaka.
Miałem parę modeli i żaden nie miał tak potężnego błędu konstrukcyjnego.
Zaraz będę tworzył osłonę na silnik pewnie z alu.

Mimo że mam dobre zdanie na temat modeli HPI to tu nie wiem czy celowe działanie,czy jakiś przedszkolak projektował napęd.

osłona zrobiona .
https://drive.google.com/open?id=0B-8DA ... jhndDdfTmM

silnik naprawiony
Nawierciłem nowe otwory i śmiga.
https://drive.google.com/open?id=0B-8DA ... 3hNZm1Oa0E

_________________
Savage FLUX.......XSTR + ezrun 60A + 12T.......Redcat sumo 1:24....E-firestorm
Był-TL-01b Bonzer.....Był-E-SAVAGE.....Był-LamaV3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So kwi 23, 2016 1:48 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 3:29 pm
Posty: 51
Fajny pomysł.
W tamtym roku jak mi tył docisnęło to silnik wyrwało od skrzyni.
Jak można prosić to podrzuć kilka fotek jak to zamocowałeś.
giiiienek@interia.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 04, 2016 9:09 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:40 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Łódź
Mocowanie jak fabrycznej plastikowej osłony.
Plus trochę przedłużyłem górę aby sięgnęła jeszcze dwóch śrub.
Często po skoku model spada bezpośrednio na tył.
Już parę razy na pewno uratowało to silnik.

https://drive.google.com/open?id=0B-8DA ... UFUR2NjYW8

_________________
Savage FLUX.......XSTR + ezrun 60A + 12T.......Redcat sumo 1:24....E-firestorm
Był-TL-01b Bonzer.....Był-E-SAVAGE.....Był-LamaV3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N mar 05, 2017 10:03 am 
Offline

Dołączył(a): Cz kwi 19, 2012 11:17 am
Posty: 26
Lokalizacja: Częstochowa
osłona zrobiona .
https://drive.google.com/open?id=0B-8DA ... jhndDdfTmM


Osłonę mam podobną ale ciekawi mnie gdzie kupiłeś taki fajny radiator na silnik?

_________________
HPI E-Firestorm Flux
HPI Trophy Truggy Flux


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn mar 18, 2019 12:47 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sie 17, 2005 5:40 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Łódź
Kurde stary temat i dawno się nie udzielałem.
Radiator wygrzebany ze staroci prawdopodobnie jeszcze z bonzera.

_________________
Savage FLUX.......XSTR + ezrun 60A + 12T.......Redcat sumo 1:24....E-firestorm
Był-TL-01b Bonzer.....Był-E-SAVAGE.....Był-LamaV3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest Cz cze 20, 2019 2:42 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL