Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So kwi 20, 2024 9:11 am

Teraz jest So kwi 20, 2024 9:11 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor
PostNapisane: Wt sty 11, 2011 6:00 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Witam
Ostatnio kupiłem silnik Nosrama 10.5t i chce jeździć w klasie prostock.
Stąd moje pytanie-czy TC4 wytrzyma taką ilość mocy i na jakie części należy zwrócić szczególną
uwagę a jakie dobrze by było wymienić na lepsze??
Zastanawiam się czy przy napięciu 7.4V "nie rozszarpie" mi modelu
Pozdrawiam
Adrian

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sty 11, 2011 6:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2006 7:41 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Lublin
Bez przesady. TC4 było przecież topowym modelem Asso, jeździło spokojnie z mocniejszymi motorkami. Taki zestaw jaki opisujesz to nawet TTka pociągnie. Wymień tylko koniecznie kielichy dyfrów i zwróć uwagę na zużycie półosiek w miejscu gdzie przechodzi przez nie pin. Poza tym patrz na zużycie zębatek na dyfrach i uważnie kontroluj temperaturę silnika- mi w tym modelu dość mocno się grzał, ze względu na to, że jest dość mocno zabudowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 12, 2011 8:42 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Właśnie o kielichy boje się najbardziej widziałem że aluminiowe
nie dają rady a stalowe swoje kosztują
A z plastikowymi jest problem z kupnem(ciężko dostać)
A jakie zalecacie przełożenie łączne??

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sty 12, 2011 11:08 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2006 7:41 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Lublin
hehe, to się nie zrozumieliśmy ;) stalowych nigdy nie miałem, bo to jest już ciężka część. Chodziło mi o to, że plastikowe kielichy się nie nadają. Jeśli ktoś miałby co do tego wątpliwości mogę wyjaśnić dlaczego :) Nie pamiętam jak to dokładnie tam wyglądało, ale jak pokombinujesz z dobrym osłonięciem półośki od strony dyfra to nie będzie Ci wyrabiać kielichów (przynajmniej nie tak bardzo). Są takie osłonki w kształcie litery C, tylko nie kupuj od TC5 bo się rozlatują szybko, szczególnie na sztywnej ośce.
Ogólnie to jest tendencja do używania przedniej sztywnej ośki, a co do przełożeń powiem tyle- na ostatnich zawodach w Pabianicach na silnikach 9,5 i 2s LiFe przełożenia oscylowały między 6 a 7:1. Także myślę, że przy słabszym silniku, ale większym napięciu i zapewne większym torze niż tam też powinieneś w coś takiego celować, ale nie jestem tego specjalnie pewien. Wew. przełożenie w TC4 to 2,5:1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 9:50 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Dawid pisząc o kielichach miał na myśli zabieraki dyfra,czyli elementy podstawowe dyferencjału.Przy plastikowych zabierakach Michałowi Woszczkowi (był taki człowiek kiedyś wśród modelarzy) zdarzało się stopić dyfer w całość w wyniku temperatury wywołanej tarciem.W zabierakach-kielichach końcówka półośki powinna mieć minimalny luz.Jeśli wyfrezowania w zabieraku jest przystosowane do plastików o których pisał Dawid to trzeba je bezwzględnie używać.
Ps.zaletą plastików z TC5 jest ich cena np.w porównaniu do tych od Cyklona. :D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 7:03 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Dawid Zuchowski napisał(a):
Nie pamiętam jak to dokładnie tam wyglądało, ale jak pokombinujesz z dobrym osłonięciem półośki od strony dyfra to nie będzie Ci wyrabiać kielichów (przynajmniej nie tak bardzo). Są takie osłonki w kształcie litery C, tylko nie kupuj od TC5 bo się rozlatują szybko, szczególnie na sztywnej ośce.
Ogólnie to jest tendencja do używania przedniej sztywnej ośki,


Wiem Widziałem już zjechane zbieraki dyfrów i z tym trzeba coś zrobić
Teraz przyszło mi do głowy, że może dobrze będzie założyć taką osłonkę lub zrobić samoróbkę i między szczeliną a igłą półośki
zamontować coś w rodzaju gumowych podkładek.
A w razie czego to gdzie można kupić te osłonki w kształcie litery C??

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 8:18 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2006 7:41 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Lublin
masz tu te od TC5 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5605. Na sztywnej ośce szły mi dość szybko, ale mam je teraz z tyłu na dyfrze i nie wymieniałem ich od dawna.
Koniecznie trzeba je założyć zanim zjadą się kielichy, bo jak powierzchnia kielicha będzie poszarpana to te osłonki będą szły w mgnieniu oka. Zagadaj też do gościa z tej http://allegro.pl/zwrotnice-tamiya-tt-01e-alu-niebieskie-tylne-i1406418469.html aukcji, on jeździ na zawody i widziałem, że ma takie osłonki firmy Yeah Racing. Nie wiem jakiej jakości to produkt i czy pasuje bez przeróbek, ale chyba warto spróbować ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 8:27 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
W Ścinawce na zawodach Filip będzie miał te oryginalne do TC5,a Jacek Starostecki te drugie o których pisze Dawid.Pokażesz ten dyfer to Ci pomogą.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 8:29 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Na szczęście kielichy dopiero zaczynają się zużywać
na razie to ok 1mm luzu
Dzięki

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 8:46 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2006 7:41 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Lublin
Panie Lesławie, nie chciałem się posługiwać nazwiskami bo bałem się, że Adrianowi nic nie pomogą, ale "gość z tej aukcji" to właśnie Jacek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 8:39 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Jacek bywa na Naszych zawodach i niejednego wspomógł :D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 9:07 am 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Aha trzeba było tak od razu
Dzięki

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 14, 2011 9:08 am 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Aha trzeba było tak od razu
Dzięki

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 17, 2011 8:19 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Chyba skończy się na metalowych kielichach i tymi częściama przy kardanach

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sty 22, 2011 12:31 pm 
Offline

Dołączył(a): N gru 05, 2010 12:20 pm
Posty: 307
Skończyło się na TC5

_________________
XRAY T3 2010
Team Associated SC10 4x4
XRAY M18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Teraz jest So kwi 20, 2024 9:11 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL