Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:14 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:14 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor
PostNapisane: Pt kwi 16, 2010 8:40 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
zostało trochę więcej niż dwa tygodnie do pierwszych eliminacji onroad w Nowym Sączu.

Jakie są przepisy "Formuły"?

Pytanie skierowane do... no właśnie do kogo?

Pan Andrzej Trella odesłał mnie do innych zawodników, którzy jeździli w tej klasie w sezonie halowym. Miło się gadało, mają podobne poglądy na ten temat.
To wszystko.

A przepisów nie ma ani na stronie LOK, ani na stronie OSM.
Czy to oznacza że można przygotować model w/g swojego uznania.
Czy mam zapytać innych zawodników czy zgadzają się na "taki" model, z "takim" zasilaniem i z "takim" silnikiem?

Puk puk jest tam ktoś? :?

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 16, 2010 12:12 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Cześć!

Proponuję:
- dostępne na rynku modele F1, zaczynamy od corally który jest na kołach GT10/pro10,
przez Tamiya, 3racing, hpi itp konstrukcje, samoróbki,
- czas jazdy 8 minut,
- koła dowolne, piankowe/gumowe (co kto woli),
- zasilanie 1S lub 2S lipo (odpowiednik 1S lub 2S life),
- silnik dowolny, wymiar 540 czy jak to tam w papierach jest (szczotka bezszczotka).
- karoseria dowolna od nowoczesnej F1 a skończywszy na "old timer F1",
- przednie skrzydło, tylnie skrzydło wedle uznania, wygląd ma być zgodny z F1.

Co do kół, są różni producenci, i pozwoliłbym zawodnikom używać tego czego chcą.
Dzięki temu możemy mieć modele pudełkowe F1 jak i własne samoróbki w oparciu o części z modeli E12/pro10.

Co do długości czasu biegu, 8 minut spowoduje wysilenie się zawodnika tak, żeby:
- nie spalić silnika (wiem, znajdą się tacy co wsadzą 3.5T ;) do 2S lipo),
- starczyło pakietu,
- możliwość dopasowania napędu do toru (jak w prawdziwej F1).

Do poczytania:
- http://www.worldgtrc.com/ ,
- przepisy GT10 według litewskiej federacji: http://translate.google.pl/translate?hl ... 6lang%3Dlt
(dopuścili 2S lipo + 17.5T w tym samym czasie na torze może być 4 cele + 10.5T),
- http://fast-rc-cars.com/f1-rc-cars.htm
- http://www.rctech.net/forum/australian- ... eries.html (warto rzucić okiem na zdjęcia).

;)

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 31, 2010 9:38 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 08, 2005 3:52 pm
Posty: 336
Lokalizacja: inąd
Szanowni koledzy,

Do tego co napisał Michał dołączam sprawdzone na zawodach proxima uwagi

1- połaczenie klasy WGT i FORMULA ( starty razem ewentualnie odzielne punktowanie)
2- silnik 13,5 -> zeby mozna było użyc silnik z klasy SPEC i dwa by był to silnik uzywany powszechnie na calym swiecie , silniki 17,5 są zbyt wolne i nie uzywamy ich w polsce)
2- zasilanie 1s lipo albo 4nimh ( kompatybilne z pakietami z e12 , predkosc dobra , tanie , nie potrzeba balancera)

Koła dowolne nie wieksze niz 64x64mm.

CAŁKOWITY ZAKAZ UZYWANIA PŁYNÓW DO OPON O INTENSYWNYM ZAPACHU typu corally TC-1 , Trinity Dead Grip, Trinity Zip grip, CS Ultra Grip, Paragon, TQ-8+ , miesznaek na bazie octu, nitro.

Dodatkowo proponuje czas wyscigu 8min. (baterie wystarczaja na ponad 12 minut bez problemu )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 31, 2010 1:26 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Witam Piotrze
W twojej propozycji przy zastosowamiu pakietu 1S dodać trzeba dodatkowe zasilanie, albo dobry regulator za ok 300$.
Dopuścił bym 2S LIPO i LIfE z silnikiem 17,5 do wyboru. Zwiększy to liczbę zawodników ( kilku ma taki zestaw w modelu ) i uatrakcyjni biegi. z resztą Ok.
Pozdrawiam
Rysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 01, 2010 5:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 08, 2005 3:52 pm
Posty: 336
Lokalizacja: inąd
Regulator obsługujący 1s lipo kosztuje 180$ a dodatkowe zasilanie 50zł.

zawodnicy z e12 i klasy gt maja pakiety 1s a zawodnicy z DTM spec maja silniki 13,5.

Nie rozumiem czemu nie użyć tego co w innych klasach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 01, 2010 5:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 08, 2005 3:52 pm
Posty: 336
Lokalizacja: inąd
http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=20945

albo

http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=19933


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 02, 2010 8:23 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Piotrek jeśli ma to być klasa którą chcemy wypromować musi być przystępna finansowo dla każdego i nie za droga.
Sam regulator nie może być droższy w zakupie od ceny nowego modelu. Zakładając taki regulator, powinno pujść się za ciosem i dołożyć serwo cyfrowe itd... i wyjdzie na to że sam model jest tylko dodatkiem. Moim zdaniem powinna to być klasa tania i dostępna finansowo. Oczywiście jeśli ktoś może, niech niech inwestuje. Powinien być robiony ranking i on podzieli tych szybszych i tych co chcą jeździć Formułami bo sprawia im to przyjemność, za niewielkie pieniądze. Nie ma aż tylu chętnych, żeby na samym początku wprowadzać drogi osprzęt, jak ktoś ma to co proponujesz niech zakłada i jeździ inni niech mają inny wybór i tańsze rozwiązania. Pakiety S1 też nie są w powszechnym użyciu przez modelarzy, raczej posiadają je zawodnicy z E12.
Pozdrawiam
Rysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 09, 2010 8:38 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 08, 2005 3:52 pm
Posty: 336
Lokalizacja: inąd
Jezeli ma byc to tania klasa i mamy zachecic do startu w tej klasie to nie mozemy wprowadzac zadnych ograniczen co do zasilania.

Jedynie :

zasilanie max 2s lipo 7,4v ,
waga minimalna 950gram

silnik dowolny.


wtedy wystartuje kazdy kto tylko bedzie miał model.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 09, 2010 8:42 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt cze 22, 2004 9:38 am
Posty: 210
Lokalizacja: Gdynia
Tylkow takim przypadku nie ma żadnej rywalizacji. Wygra ten kto będzie miał więcej pieniędzy.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Trella


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 09, 2010 9:30 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Czy aby na pewno wygra ten z grubszym portfelem? Silniki bez znaczenia czy 4,5t czy 13,5t kosztują tyle samo. Regulator do silnika o mniejszej liczbie zwoji nie musi posiadać zmiennego timingu przez co nie ma konieczności kupowania najnowszego sprzętu. Jak ktoś przesadzi z mocą to najwyżej nie będzie panował nad modelem. Przy założeniu, że np. dopuszczone są silniki 17,5t + 2S lipo ogromne znaczenie będzie miał sprzęt a zwłaszcza regulator i wygra ten co będzie jechał na granicy wytrzymałości silnika , najwyżej zmieni wirnik na nowy albo kupi nowy silnik, taka sytuacja jest obecnie w Specu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 10, 2010 2:31 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 08, 2005 3:52 pm
Posty: 336
Lokalizacja: inąd
Dlatego jestem porzeciwny silnikom 17,5 i lipo 2s.

Zrobi się to klasa dla 2-3 zawodników ktorzy zaiwestują bardoz duze pieniądze i będą odstawac nie umiejętnosciami a sprzętem.

Przy zasilaniu 2s juz na silniku 13,5 bedzie bardzo szybko.

na zawodach proxima scigalismy sie na 1s i 13,5 i było bardzo przyzwoicie. Jednak silnik 13,5 i 1s zasialanie powodują ze duze znaczenia zaczyna miec klasa sprzętu.

Przy silniku 17,5 i 2s bedzie jeszcze gorzej. bo wysokie napięcie bedzie mocno nadwyrężać silnik.

Analizując różne propozycje wydaje mi sie ze nie powinnismy robic ograniczen w tej klasie. Spowoduje to ze slabsi zawodnicy beda mogli startowac na sprzecie ktory posiadają i dobrze sie bawic. Lepsi będą musieli uzyskac pewnego rodzaju kompromis miedzy mocą a przyczepnoscią.
Nalezy pamiętać iż nie są to auta o przyczepnosci e12 ( albo starych E10) spoilery w modelach f1 praktycznie nie zapewniaja zadnego docisku.
(sa one identyczne jak w duzych autach f1 a tam odczuwalny docisk pojawia sie po przekroczeniu 100km/h)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:14 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL