Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:34 am

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:34 am




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 11:06 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Przywoływany już wcześniej Martin Hofer jeździ dla GM, po wynikach widać, że daje radę (nie patrzcie na ranking tylko poszczególne zawody), DHI Cup wygrał Volker jadąc modelem Yokomo, czy to znaczy, że wszyscy mają kupić ten model bo jest najlepszy, część tak robi, tak samo jak kupując popularne na zawodach regulatory czy modele. Hudy kiedyś na swoim forum napisał, że czołówka nie wybiera danego sprzętu bo jest najlepszy, wybiera te firmy które zaproponują lepsze warunki. Jest wiele modeli, regulatorów, silników które są na jednym poziomie. Jeżeli LRP sponsoruje najlepszych zawodników to pozostali kupują sprzęt tej firmy sądząc, że jest to jedyny najlepszy wybór, ponieważ czołówka na nich jeździ, tak to działa. Część jeździ na Speed Passion, cześć na LRP/Nosram a jeszcze inni na GM/CS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 11:11 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Grzesiek,

Powymądrzam się na temat różnic pomiędzy silnikiem 13,5 + LI-PO + SPX a saturnem + Li-PO + NOSRAM po zawodach w Trutnovie 6.02.

Zobaczę też jak jeździ (na jakich przełożeniach - silniki SP 13,5 + opony 32 - konfiguracja ETS) 20-25 osób i na 100% na stronie będzie relacja z tych zawodów włacznie z opisem przełożeń czołówki oraz ich wynikami.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 11:47 am 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 06, 2007 7:36 am
Posty: 24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Świetnie że Marek postanowił przyjrzeć się tematowi i dokładnie zrelacjonować wyniki swoich obserwacji - Wiele osób często zachowuje taką wiedzę dla siebie bo "a nuż pomogę konkurencji".
(jak zobaczysz jakiegoś gm/cs to też zwróć uwagę co robią z przełożeniami :D może to tu jest różnica).



Gorąca dyskusja jest dlatego, że każda ze stron ma trochę racji (ciesze się że rozmawiamy na poziomie, bez inwektyw).
Wydaje mi się jednak, że VT w SP działa troszeczkę inaczej niż w GM - tak przynajmniej wynika z opisu Marka który ucieka bardzo wysoko z przełożeniem(8-8.5), podczas gdy wszyscy mający GM/CS relatywnie jeżdżą dużo niżej (5.5-6.5). Może to tez kwestia odmiennej charakterystyki regulatorów? Aczkolwiek przy najbliższej okazji sam założę nieprzyzwoicie wyższe przełożenie i sprawdzę czy sposób SP sprawdzi się przy GM.


A w najlepszych rzeczywiście nie zawsze należy bezgranicznie się wpatrywać, bo rzeczywiście często to na czym jeżdżą to po prostu wynik podpisania kontraktu. (ciężko sobie wyobrazić zawodnika sponsorowanego przez GM jadącego silnikiem SP ;) nawet gdyby był to lepszy silnik)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 12:19 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
A jeśli czeskie tory sa o tyle mniejsze i węższe (co widać np na trasacj rajdowych) to może się okazać że wszyscy mamy rację co do przełożeń ;) Niestety nie znam dokładnych wymiarów sali z Pabianic, a znamy wymiary czeskie?

Co do czołówki, to jak Grzegorz napisał - to jak sponosring wpływa na to czym startujesz to wiesz. Jeśli chodzi o przełożenia: opieramy się na danych i poradach producenta oraz zawodników z tego sprzętu korzystających, np Martina Hofera, Volkera itd, oraz własnych doświadczeniach na danym torze i nie tylko. Wiesz, to ciągłe przypominanie stażu nie jest potrzebne, wiemy że długo w tym niektórzy siedzą, ale sam musisz przyznać, że długość stażu nie zawsze musi iść w parze ze wzrostem wiedzy i doświadczenia i nie musimy ślepo w każdego starego zawodnika wierzyć. Zwłaszcza że często "starzy wyjadacze" od razu zakładają, że nasz poziom wiedzy początkujących jest równy prawie 0. A należy rozdzielić wiedzę, umiejętności zawodnika jako kierowcy oraz stan techniczny modelu na zawodach.
Co do przekładania teorii na praktykę, nie narzekam. Software w reglu mam taki jak chciałem, co chcę zmienię, bo mogę, a nie muszę. Posiadanie tych możliwości nie obliguje do korzystania z nich. I nie sądze byśmy doszli do konsensusu w sprawie które podejście producenta regulatorów jest lepsze, bo rynek jest dla jednych i drugich :)

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 12:37 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Wymiary toru w Trutnovie: 30m x 16m. Szerokośc prostej ok. 3m. Pozostałe alejki jezdne: ok.2,5m.
Duża ilośc zakrętów.

Adrian, jak chcesz dobrze jeździć w zawodach innych niż rajdy - zapomnij o tym co robiłeś w rajdach modeli.

W Trutnovie celowo będą startował - oprócz Speed Passion Cahllange - w klasie modi z tym samym silnikiem (Speed Passion 13,5 3.0).

Możliwe że będę musiał zmieniać przełożenia - ale napewno nie będą one w granicach tych co zaleca producent :) Bo te przełożenia zalecane przez producenta sa dla regulatorów bez VT lub z VT ale w granicy 3-5.

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 1:53 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 23, 2007 9:59 pm
Posty: 3870
Lokalizacja: Bdg
Tor wydaje się być podobny jak nie większy. Prosta na Proximie jest tylko jedna, więc reszta to zakręty. Co do nawyków,jak widać pozbywam się niektórych, choć wbrew pozorom ta jazda się wiele nie różni poza przyczepnością :)
Przełożenia w innych reglach nic nie powiem, bo już takowych nie używam, zobaczymy jak ci pójdzie. Bez VT GM miał koło 4.5-5, z VT koło 5.2-6 w zależności do trasy i ilości timingu jaki dodajesz.

_________________
5 P's of Racing: Perfect Preparation Prevents Poor Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 2:18 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 06, 2007 7:36 am
Posty: 24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Adrian, jak chcesz dobrze jeździć w zawodach innych niż rajdy - zapomnij o tym co robiłeś w rajdach modeli.



Możesz uzasadnić dlaczego to co w rajdach nie ma się nijak do wyścigów? Może się tak nie walczy z przełożeniami i nie wyciska ostatnich sokówz pakietów i przełożeń, natomiast co do opon i nastawów zawieszenia jest duże pole do popisu - szczególnie że warunki z odcinka na odcinek Ci sie zmieniają i to co trzyma na czystym betonie na brudnym asfalcie już niekoniecznie.
Nie chcę tu oczywiście rozpętać wojny pod tytułem "co jest trudniejsze", ale myślę że wielu zawodników z wyścigów mogło by się nieźle zdziwić na rajdach (zapraszamy).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 2:32 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Marcinie,

Jeździłem w Toruniu w rajdach. Pomagałem budować w Toruniu pierwszy tor rajdowy :) Współorganizowałem pierwsze zawody na szutrze :)

Dlaczego tak twierdzę?

Ano dlatego że w rajdzie jedziesz jeden przejazd i to wszystko. Boksowanie się z przyczepnościa na kolejnym odcinku. Jeździcie na nieumytym asfalcie (co w zawodach DTM jest nie do pomyślenia). Ale to jest specyfika rajdów. Ich urok.

W naszych zawodach liczy sie powtarzalność. Na torze nie jesteś sam. Wyprzedzasz, dublujesz i jesteś wyprzedzany, dublowany. Musisz wiedzieć kiedy zaatakować żeby na bandzie nie skończyć. Jednocześnie muisz tak ustąpić miejsca jak jesteś wyprzedzany żeby jak najmniej stracić i nie wypaść z rytmu.

Śmiem twierdzić że w rajdach - owszem ważne jest przygotowanie modelu - ale nie jest ono aż tak ważne jak w nazwijmy to dorosłych zawodach.

Wiadomo że nam jest brak doświadczenia w jeździe rajdowej a Wam w naszej :)

Zresztą, śmiem twierdzić że - znów powołam sie na nieśmiertelnych Czechów - to co w Polsce nazywa się rajdami modeli RC to zwykła zabawa w porównaniu z tym co robią Czesi :)

Dowód do wglądu TU

Zobacz galerie zdjęć i video :)

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 3:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 06, 2007 7:36 am
Posty: 24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Aktywnością przy budowie toruńskiego toru mnie pozytywnie zaskoczyłeś.

Zapewniam jednak, że dużo się zmieniło od tamtego czasu in plus jeśli chodzi o poziom - tak przynajmniej komentują Ci co "jeżdżą od zawsze".

Mamy jeszcze rallycross (bo już są dwa trory - słomczyn i toruń) i on właśnie wszystko to o czym wspomniałeś przypomina. Jest walka zmieniające się warunki, w postaci zawodników przed Tobą trzeba kalkulować jak kogoś wyprzedzić albo nie dać się wyprzedzić. Jest ciasno, technicznie a i czasem bardzo kontaktowo, jak to w rallycross-ie.

Czeskie "małpie rajdy" znam - bardzo ładnie wygląda zabawa w skalowanie torów, jednak bieganie za modelem właśnie troszkę mało profesjonalne się wydaje. Oni też o naszych rajdach się pozytywnie wypowiadają (tak przynajmniej wynika z wpisów na youtube pod moimi filmami z rajdów).

Z innej beczki, sam fakt że się kilka osób z rajdów pojawia na "Waszych" zawodach świadczy o tym, że szukamy rywalizacji w wielu dyscyplinach.
Może dlatego drażniące jest to, że jesteśmy trochę przyjmowani na zasadzie "co wy tam wiecie, to MY w tej dziedzinie siedzimy od lat".

Ale dajcie nam jeszcze troszkę czasu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 3:35 pm 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Marcin,

:) to do Toruńskich rajdów. Na stronie w TUTAJ masz zdjęcia :) Ten biały Misiek i czerwony ford w barwach Kuliga to moje :)

Źle Was przyjmujemy? No cóż. Nie chcę pisać że w wiekszości głosicie herezje :) Ale to tak jakbym ja do Was zawitał i zaczął pisać/mówić i przenosić swoja wiedze do Was.

Ma sie to nijak. Każdy ma jakieś doświadczenie w swoich jazdach i tyle.

Ja twierdze tylko tyle:

- szkoda czasu na grzebanie w softach
- wolę mieć regulator których pełno wokół i jest sie kogo poradzić w razie co
- wolę sie skupić na kolejnej jeździe niż myśleć czy mój soft jest ok do tych przełożeń czy też nie
- kupuję rzeczy sprawdzone - na zasadzie: jeżdżą najlepsi to chyba coś w tym jest
- osobiście dla mnie GM to ... zabawka na długie zimowe wieczory a nie sprzęt do walki :) Ale to jest tylko i WYŁACZNIE moje zdanie :)
- LI-FE dobre w rajdach i prywatnych cyklach a nie na zawodach rangi MP (nie wyobrażam sobie sytuacji w której po skupieniu przed wyścigiem mam iść do sędziego żeby mi zmierzył napięcie na pakiecie - jakaś paranoja)

Podsumowując:

Co dobre dla jednych - niekoniecznie musi być dobre dla innych

_________________
Pozdrawiam

Marek Kusiakiewicz, RC-AUTO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 5:38 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Marek Kusiakiewicz napisał(a):
Ja twierdze tylko tyle:

- szkoda czasu na grzebanie w softach
- wolę mieć regulator których pełno wokół i jest sie kogo poradzić w razie co
- wolę sie skupić na kolejnej jeździe niż myśleć czy mój soft jest ok do tych przełożeń czy też nie
- kupuję rzeczy sprawdzone - na zasadzie: jeżdżą najlepsi to chyba coś w tym jest
- osobiście dla mnie GM to ... zabawka na długie zimowe wieczory a nie sprzęt do walki :) Ale to jest tylko i WYŁACZNIE moje zdanie :)
- LI-FE dobre w rajdach i prywatnych cyklach a nie na zawodach rangi MP (nie wyobrażam sobie sytuacji w której po skupieniu przed wyścigiem mam iść do sędziego żeby mi zmierzył napięcie na pakiecie - jakaś paranoja)

I po co producenci tyle siedzą nad oprogramowaniem... różnica między GM a LRP to taka, że LRP tworząc nowy soft wypuszczają z nim nowy regulator, GM można zaktualizować. W większości przypadków "grzebanie" w GM ogranicza się do wyboru jednego z 8 programów... w LRP też się wybiera różne programy. Już powstają LiFe różnych producentów na użytek zawodników i nie są do baterie do zegarka, które ktoś sobie przystosował do zasilania modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 6:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Adrian Lutyński napisał(a):
Jeśli chodzi o przełożenia: opieramy się na danych i poradach producenta oraz zawodników z tego sprzętu korzystających, np Martina Hofera, Volkera itd, oraz własnych doświadczeniach ...

Od Voelkera dużo można się dowiedzieć na temat regulatora GM?A tak wogóle to Voelker ma człowieka,który mu na zawodach przygotowuje elektronikę i silniki....z LRP
Jako ciekawostka na DHI Cup 70% zawodników w klasie Spec i Modi miało regulatory LRP i nie wierzę,że wszyscy zostali "przekupieni"przez LRP.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 6:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Tor w Pabianicach miał 25x16m. Co do faktu używania przez 70% zawodników regulatorów LRP. Nie zawsze lepsze wygrywa, często wygrywa lepszy marketing. Dlaczego dawno temu wygrał system VHS mimo że Video 2000 czy Beta były lepszymi systemami? Dlaczego HDDVD będąc lepszym z punktu użytkownika systemem niż Blyray z nim przegrało? Bo taki był wynik walki marketingowców. Wystarczy, że czołówka będzie w ramach umowy sponsorskiej jeździć na LRP a reszta będzie chciała mieć to samo co mistrzowie. Gdyby czołówka jeździła na GM czy czymkolwiek innym to inni też tak by chcieli. Nie znaczy to, że LRP jest słabe, na pewno jest dobre i ma dobry marketing ale nie znaczy to również że LRP jest "the best".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 9:01 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Przemuś tu nie chodzi o lepszy ,gorszy,być może zawody Proxima wywindują regulatory GM na piedestał za sprawą "fachowców".Ale znam z autopsji na przykładzie pewnego zawodnika jak programował serwo.Skończyło się zakupem nowego....Ja rozumiem gdyby dyskusja przebiegała pomiędzy Łukaszem Kowalczykiem,Pawłem Żelazo czy innymi zawodnikami tej klasy,o których można powiedzieć ,że nie mają problemu z przebyciem bezkolizyjnym całego,dowolnego toru....sam z ciekawością bym czytał.
Ps.jeśli chodzi o sprawdzanie modeli przed biegiem,może wprowadzić przez głosowanie zapis,żeby zrobić gniazdo pomiarowe w formie rury wydechowej....taki komin to będzie wypas w stylu WRC...

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2010 9:39 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
U ;) jak to miło wrócić z trasy i poczytać o tzw wyższości świąt BN nad WN.

Zacznijmy od tego, że każdy jeździ nad tym co uzna za stosowne, oraz ustawia model tak jak uzna za stosowne niezależnie
od umiejętności, wielu lat spędzonych na torze, jakie regle są aktualnie dżezi na rynku itp bezydury.

Co do dyskutowania z Łukaszem czy Panem Żelazo, Lesławie znów strzał w płot. Ja przyjmuję do wiadomości, że Ty jako
reprezentant Elyty przez duże E, za nic masz ludzi którzy zaczynają się ścigać od podwórkowych zawodów. Jednakże mam
ciągle nadzieję, że kiedyś ci podwórkowi wklepią tej Elycie na MP i będzie wam przykro ;-)

Co do gniazda pomiarowego w kształcie rury wydechowej w stylu WRC Tesco TEAM jestem ZA :-)
Pomysł uznaję za najlepszy jaki przedstawiono na tym forum w miesiącu styczeń/2010, może założę wątek i zrobimy głosowanie
nad takimi pomysłami. Nagrodą dla zwycięzcy będzie Order Uśmiechu Lesława.

Życząc stosunkowo udanego weekendu idę do sklepu po browca ;)
m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:34 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL