Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So kwi 20, 2024 1:13 am

Teraz jest So kwi 20, 2024 1:13 am




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 12:31 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Morawski napisał(a):
Konkrety Zaremba, konkrety, jaką ciągłą wydajność prądową ma ogniwo NiMH?


Szanowny Przemusiu
Skoro nie chce Ci się sięgnąć do zasobów wiedzy zdobytej na lekcjach fizyki ( bo zakładam że taki przedmiot miałeś Przemusiu w szkole ) to przypomnę Ci o przekazywanej na tych lekcjach wiedzy.
W klasie Mod w czasie 5 minutowego biegu z akumulatora wychodzi ponad 4000 mAh. Czyli 4 Ah. Biorąc pod uwagę że 5 minut to 1/12 godziny oznacza to tylko i wyłacznie że w tych 5 minutach średnia wartość zużytego prądu to 48 A.
A sa tory i biegi że brakuje prądu do końca biegu przy pakietach ponad 5000 mAh.A to oznacza że tedy średni prąd oscyluje w granicach 60 A.
Ale w opisanym wyżej przypadku uwidacznia wyzszość NiMh. Akumulator "słabnie" wczesniej i zawodnik ma mozliwośc zmiany techniki jazdy aby bieg ukończyć na "oparach" energii. Przy Li - ... model po prostu stanie, bo zasilanie odetnie regulator.
Na torach dywanowych mozna śmiało przyjąć że max pobór prądu to góra 20 % czasu biegu. I co najmniej tyle samo jest hamowania. To pozwala wysnuć tezę że max pobór to co najmniej 2 x wartość średnia a to daje już około 100 A.
Po drugie. Jeżeli tweirdzisz , że 30 A to wszystko co wycisnie się z NiMh to dlaczego rozładowywarka Much More rozładowuje prądem 30 A. Co prawda impulsowo, ale czas rozładowania to 90 procent impulsu. Zarzynają akumulatory "katując je" max pradem?
A jeżeli nawet max ciągły prąd ogniw NiMh to 30 A to prawdą jest że przy 5 celowym pakiecie o max. napięciu 7,4 V moc jaką uda się wyciągnąć z pakietu to 222 W. Biorąc pod uwagę że sprawność silników to 90-92 % wychodzi na to że wystarczy do Mod silnik o mocy około 200 W. Szkoda że o tym nie wiedzą zawodnicy jeżdżący w Mod i wsadzają silniki ponad 800 W. Po co?????????????
Ps.wczoraj zakończyły się zawody DHI Cup i tam o Li-Fe nikt nie słyszał....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 1:06 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
To jeszcze zdefiniuj "ciągłe", bo według mnie to jest tak,
bierzesz źródło prądu, zapinasz obciążenie (np opornik, żarówka) i na amperomierzu masz wartość ile to tego
prądu płynie.

Ciągłe, a "impulsowe" to dwie różne sprawy, w reglach mamy do czynienia bardziej z prądami impulsowymi pobieranymi z
pakietu niż "ciągłymi".


Obydwaj mieszacie pojęcia.

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 1:31 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Szanowni Panowie,
razem z Grzegorzem Ogonowskim czekamy na definicję wyrażenia: " ciagła wydajność prądowa".
Mnie uczono w ten sposób: jest to wartość prądu , jakim można rozładowywać ogniwo nie prowadząc do jego uszkodzenia (w domyśle w krótszym lub dłuższym czasie).
Może kiepskie szkoły kończyłem, ale przyjmując, że ta definicja jest poprawna, to wszelkie wypowiedzi o "średnim prądzie", "średniej wartości prądu" itp są w tym kontekscie raczej skazane na niepowodzenie.

Takie zdanie:
Zaremba Lesław napisał(a):
A jeżeli nawet max ciągły prąd ogniw NiMh to 30 A to prawdą jest że przy 5 celowym pakiecie o max. napięciu 7,4 V moc jaką uda się wyciągnąć z pakietu to 222 W.

jest z punktu widzenia fizyki ( w kontekscie, o którym mowa) wręcz majstersztykiem.

Michał Abramowicz napisał(a):
Ciągłe, a "impulsowe" to dwie różne sprawy, w reglach mamy do czynienia bardziej z prądami impulsowymi pobieranymi z pakietu niż "ciągłymi".


Moim zdaniem tak, a wręcz napisałbym, że chodzi o wartości chwilowe pradu.

Oczywiście jeśli "moja" definicja jest niepoprawna proszę o sprostowanie, a ja się wycofuję z wszystkiego, co napisałem.

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 1:57 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
:D

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 2:18 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Fragment stosownego ogłoszenia
Cytuj:
Ciągła wydajność prądowa na poziomie 135A a chwilowa 180A jest wystarczająca nawet dla bardzo prądożernych zestawów bezszczotkowych. Wydajność ogniw NiMH w zasadzie kończy się na... 30A


Może najpierw autor tego ogłoszenia sprecyzuje czego te 30 A dotyczy.

I drugi wątek.
Skoro ciągła wydajność LiFe z ogłoszenia to 135A a jego pojemność ( nominalna ) to 4500 mAh to po jakim czasie pakiet zostanie całkowicie pozbawiony zgromadzonej energii. Konkurs bez nagród.

I uwaga ogólna.
Może najpierw aktywny udział w zawodach, zdobywanie doświadczenia w eksploatacji sprzętu a dopiero potem głoszenie jedynie słusznych teorii.

Tadeusz Żelazo

Ps. w rozładowywarce 30 A to prąd ciągły ( no prawie ) z drobna przerwą na regeneracje akusów. Aby ich nie przegrzać, bo prądowo dacą sobie radę znakomicie. A przegrzanie to najgorsze zabójstwo dla ogniw. Bez względu czy bedzie to NiMh, LiPo czy LiFe.
I nikt przy zdrowych zmysłach nie rozładowuje ogniw ich max. prądem. Nawet w Polsce.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 2:35 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
No właśnie....Szkoda,że na stronie przeznaczonej dla modelarzy za 50 zł można mieć linka w podpisie do takich bzdur i to dożywotnio.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 3:28 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
A może to 30A pochodzi z katalogów firmy GP. Podaje ona dla zwykłych akumulatorków wielkości Suc-c zalecany prad rozładowania od 410 mA do 30A.
Szkoda tylko że nie ma stron z katalogami ich wyrobów oznaczonych jako wyroby specjalne RC Cars.
A dla tych co chcą wyliczać prąd ciągły podaję za powyższymi stronami że oporność wspomnianych ogniw wynosi 2 miliomy. ( przy pełnym naładowaniu ). Max. napięcie to 1,5 V przy prądzie ładowania 410 mA.
To korzystając z prawa (Ł) oma ile wychodzi nam prąd ciągły.
Gdyby jednak ktoś chciał robić z tego doktorat to dostarczę krzywą spadku ogniwa przy rozładowaniu prądem ciągłym 10C - też dostępną na stronie wspomnianego producenta.
Tadeusz Żelazo
PS. Przepraszam wszystkich za swoje wywodu. Spowodowane są one z nadmiaru wolnego czasu i braku innych zajęć. Ale jutro już koniec tego ( dobrego ), a tym samym mojego pisania na forum.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 4:19 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Tadeusz nie rób nam tego....Pisz.Mam nadzieję,że jak zostanie ujawniona propozycja regulaminu sekcji,no i P.Niedżwiecki zapozna Nas z opinią prawników,włączysz się aktywnie w dyskusję nad przyszłością modelarstwa.Wielu z Nas liczy na to....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 5:20 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Proponuję pakiet klasy Profitex jakich 90% znajduje się w modelach RTR obciążyć 30A. Życzę sukcesu. A takich pakietów na rynku jest 99% i do tego padają jak muchy po kilkunastu ładowaniach o czym często można przeczytać na tym forum. Panowie, nie zapominajcie że oprócz wyczynowego osprzętu RC jest jeszcze sprzęt klasy popularnej i tego sprzętu jest duuuuużo więcej.
Marek, pakiety LiFe znoszą prądy ładowania 5C i nawet jeśli ubędzie im 20% z 1000 deklarowanych cykli to o czym mówimy. Ładowanie pakietu LiFe prądem 5A oznacza moc po stronie wtórnej ładowarki 5*7,2V=36W. Załóżmy sprawność ładowarki 80% czyli po stronie pierwotnej moc wyniesie 45W co przy napięciu 12V daje prąd 3,7A. Dużo? Raczej nie. Zwiększenie prądu ładowania do 10A zwiększy pobór prądu z zasilacza do 7,4A. Dużo? Chyba nadal nie.
W klasie Spec z pakietu LiFe wychodzi w czasie biegu ok. 2800-3000mAh co przy prądzie ładowania 5A wymaga niewiele ponad 30 minut ładowania. Nie ma więc potrzeby stosowania dużych prądów ładowania. Co innego jazda rekreacyjna gdzie czas liczy się bardziej niż na zawodach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 5:48 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Ręce opadają.
Panie Morawski.
To co pisze się w dziale akumulatory , który jest ogólnie dostępny to sprawa tylko i wyłacznie piszących tam ludzie oraz właściciela tego forum. Jest to ich prywatny interes.Może uważa że nie ważne co ludzie piszą, tylko ile jest wejśc i jak wygląda staystyka ( np. dla reklamodawców).
Ale tu piszemy w dziale dla zawodników.
Wydawać by się mogło że tu nie ma dyskusji dotyczącej
Cytuj:
.. jazda rekreacyjna gdzie czas liczy się bardziej niż na zawodach.

A swoją drogą ciekawe są te Pana statystyki. Na jakiej reprezentatywnej grupie opracowywane?
Nie pozostaje mi nic innego jak zmienić zainteresowania ze skali 1:10 na skalę 1:1.
W tej skali nie było mnie stać na samochód to sobie kupiłem Renault. Ale jak trafię na sprzedawcę pokroju p.Morawskiego to nastepnym autem bedzie wyrób firmy TATA. Też jeździ. A jak wygląda!!!!!!!!!!!
Tadeusz Żelazo
PS. Czy można gdzieś zapoznać się z warunkami gwarancji, jakie udziela Pan na sprzedawane wyroby. Chociażby dotyczące tych 1000 cykli.

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:05 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Panie Żelazo, napisałem w na portalu ogłoszeniowym gdzie 99,9% to amatorzy posiadający modele RTR z pakietami NiMH nędznej jakości, że wydajność prądowa ogniw NiMH kończy się w zasadzie na 30A a że w dziale dla zawodników ktoś to przytoczył to już nie moja wina. Ok, dopiszę "nie dotyczy to ogniw selekcjonowanych przeznaczonych do wyczynowej jazdy rc car", będzie Pan usatysfakcjonowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:09 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Cytuj:
będzie Pan usatysfakcjonowany?


A Pan jest usatysfakcjonowany??
Bo jeżeli tak - to ja tym bardziej.

A na serio - żenada.
Tadeusz Żelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:11 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 18, 2003 8:56 am
Posty: 1529
Lokalizacja: Lublin________ Auta: dtm + micro
Dalej czekam na warunki gwarancji 1000 cykli.
Chyba że Pański post na tym forum to taka pisemna gwarancja
Tadeusz Żelazo

_________________
Too Fast Team
X-ray Team PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:26 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Nikt Pana nie zmusza do zakupu tej żenady. Może niech Pan poświęci swój cenny czas na organizację zawodów i popularyzację modelarstwa samochodowego w swoim regionie bo ostatnio nic się chyba tam nie dzieje. Ja również zostawiam pisanie na forum, w weekend organizuję zawody i tym się wolę zająć niż polemiką z osobami którym coś leży na sercu i wylewają swoje żale na forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 6:35 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Paweł Żelazo napisał(a):
Dalej czekam na warunki gwarancji 1000 cykli.
Chyba że Pański post na tym forum to taka pisemna gwarancja
Tadeusz Żelazo


Hm, jakoś takiej gwarancji nie znalazłem do pakietów selekcjonowanych firm LRP, Nosram, Corally itp.

A szkoda, chętnie bym takiej gwanracji użył do pakietów firmy Nosram.

Urla jakiegoś znasz Pan?

Te 1000 cykli jest opisywane do celek A123: http://www.a123systems.com/a123/products
http://www.a123systems.com/cms/product/ ... L_2009.pdf

Znając pakiety turnigy, reedy (są już takie) czy GM robione z płaskich celek, jak lipole, też ta
chemia powinna wytrzymać znacznie więcej niż LIPO czy NIMH.

Oficjanly sklep: http://shop.graupner.de/webuerp/servlet ... =7682.2S2P
W dobrej cenie: http://www.hobbydirekt.de/Graupner/Akku ... 33196.html

Mam takie dwa pakiety, każdy już zdążył pobiec 25 razy i dalej są zajebiste, moje LRP big-mama używane
w spec po 20x siadły. Moje life są ładowane 10A na GM duo pro 50, jakoś nie odczuwam różnicy między 5A a 10A.



Dalej trzepiemy pianę czy coś konkretniej?
m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Teraz jest So kwi 20, 2024 1:13 am


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL