Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest So kwi 27, 2024 7:42 pm

Teraz jest So kwi 27, 2024 7:42 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor
 Tytuł: LiFe w 540
PostNapisane: Śr gru 16, 2009 10:22 am 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
temat przeniesiony z "Zawody w Lubawie"

Marcin Jeżak napisał(a):
Usłyszałem też niezadowolenie niektórych zawodników i rodziców z 540-tki że zostali pominięci przy zmianach. Może pora już dziś podjąć dyskusję na temat zmian w HMP 2010/2011, bo potem mają argumenty(rację) Ci którzy są przeciwni zmianom w trakcie sezonu.


Myślę, że zmiany w zasilaniu są w 540 konieczne . Alternatywnie powinny być dopuszczone NiMH lub LiFe. Tak naprawdę już teraz na rynku brakuje dobrych cel NiMH. Obawiam się Marcinie, że zmiana dopiero w sezonie HMP 2010/2011 może doprowadzić do tego, ze w sezonie letnim bedziemy jeździć na bateriach R14 :-) . Uważam, że zmiany trzeba przeprowadzić szybciej. Nie myślę bynajmniej o 4 dniach :-) ale okres 2 miesięczny jest chyba wystarczający nawet dla wszystkich zajmujących sie modelarstwem teoretycznie. Gdyby wiec udało sie to zrobić na eliminacje krakowskie byłoby dobrze.

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Śr gru 16, 2009 11:36 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
Można by pomyśleć też o silnikach bezszczotkowych żeby nie cykać co chwilę , tylko dopuścić NiMh i LiFe i odpowiednik Saturna silnik bezszczotkowy. Tylko jaki byłby o podobnych parametrach ? Powinni wypowiedzieć się fachowcy.
Pozdrawiam
Rysiek
IDĄ ŚWIĘTA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Śr gru 16, 2009 12:45 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Sam kiedyś myślałem że bezszczotka była by ok ale:
Zestaw bezsczotkowy to ok 800 zł (silnik i regulator). (jeśli nie ma kadeta to gdzie tanio ma się przekonać nowicjusz czy chce sie w to bawić)
Jeśli wprowadzi się ograniczenie przełożeń to jeden lub dwa saturny wystarczy na sezon.

Jeśli to ma być klasa na start to w ustalaniu przepisów powinno przyświecać ograniczanie kosztów i zrównanie szans.

LIfe - tak
w/g mnie mogą być już od Tarnowa to żadna zmiana jeśli chodzi o wyniki w biegu
(do tej pory przeciwne środowiska, same zasugerowały przetarty już tryb :wink:)

ograniczanie przełożeń tak

ograniczenie ilości silników na jeden sezon (losowanie lub inne rozwiązanie)

bezszczotki - narazie nie (jesli już to max 17,5T napewno nie w trakcie sezonu, tak jak to miało miejsce z 13.5 T i lipo Spec)

Ale tak jak Rysiek chciałbym przeczytać rzetelne opinie tych ,którzy wiedzą na ten temat więcej.

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Cz gru 17, 2009 9:37 am 
Offline

Dołączył(a): Śr paź 15, 2008 11:24 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Rzetelnych opini brak :roll: Marcinie ,dwa silniki na sezon to fikcja.Pamiętam jak jeżdzili w '540' Moris,Staszek,Leszek,Błażej to bez trzech silników nie jechali na zawody. Regulatory:było tak, że padły mi trzy 'gtx-y' w sezonie.To nie było tanie :twisted: Jestem ciekaw zdania w
wymienionych 'chłopców'


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Cz gru 17, 2009 10:16 am 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
Dokładnie tak jak Wojtek napisałbyło, jak jest parcie na tytuł to musiało kosztować.
Na każdą eliminację dla Staśka i Leszka zabieraliśmy po 3 nowe silniki. Na miejscu okazywało się że
2 - 3 jadą za wolno brak im normalnej mocy. Naszczęście był Piotr Fortuna i ratował sytuację, zawsze można było dokupić.
Na finały na asfalcie w Kłodzku przywieźliśmy 10 szt. Wykorzystaliśmy 8 a 2 nowe odaliśmy Ratrykowi i Maćkowi.
Leszek został MP drugi był Kamil Rzepka trzeci Staś. Lekcja została odrobiona i mogliśmy z czystym sumieniem przejś do Speca.
Nie powiem żeby było taniej, w poprzednim sezonie halowym Staś w Tarnowie został I wiceMP miał 10 pakietów na cały cykl.
Ale są zmiany i powinno być trochę taniej.
Pozdrawiam
Rysiek
IDĄ ŚWIĘTA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Cz gru 17, 2009 11:18 am 
Offline
Administrator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 19, 2003 6:58 pm
Posty: 4190
Lokalizacja: Bożków
Chociaż nie jeżdżę w 540 - ale jeździłem - wypowiem się w kwestii silnikó bezszczotkowych i zasilania LI-FE.

1. Zasilanie LI-FE - tak.
2. Silniki bezszczotkowe - raczej nie chyba że:

- zabroni sie stosowania regulatorów które potrafią elektronicznie grzebać w silniku w czasie rzeczywistym :) np. SPX bo z każdego silnika można zrobić rakietę przy pomocy takiego regulatora i model będzie nie do opanowania przez poczatkującego jednak bardzo ambitnego zawodnika :)
- jeżeli powyższe będzie spełnione - wtedy silnik bezszczotkowy ale 21,5T (odpowiednik szczotkowego 32T)
- kolejnym warunkiem dla silnika bezszczotkowego jest to aby na onudowie posiadał trwałe oznaczenie - nie naklejkę którą mozna przełożyć z silnika na silnik i nagle silnik który ma być X.T bedzie XXX.T z nakleją z X.T

Każdy pomysł z ograniczeniem silników w sezonie do jakiejś ilości spowoduje zaraz chęć kombinowania wśród zawodników. To samo tyczy się przełożeń - ograniczenie spowoduje też chęć zmian przełożenia wewnętrznego modelu :) co nie jest trudne jak sie dobrze poszuka w necie odpowednich zębatek.

Kolejna kwestia dotycząca przełożeń - komu sie będzie chciało sprawdzać na zawodach w czasie kontroli jakie kto ma przełożenie?

Jeżeli chcemy coś jeszcze zmienić - ale to od nowego sezonu - to jednakowe opony dla wszytskich, pod warunkiem że zjawi sie firma która na każdych zawodahc będzie miała odpowiednia ich ilość i będą zawsze dostępne. Opony takie powinny być oznaczone - brak osnaczonych opon - chociażby były dokładnie takie jak trzeba - skreślenie wyniku biegu w którym zawodnik na nich startował.

Generalnie w 540-tce nie zalecam mocnego grzebania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 3:55 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Jak do tej pory nie było żadnego głosu, który byłby przeciw wprowadzeniu zasilania LiFe. Problemy zaczynają sie przy próbie dopasowania silnika bezszczotkowego. Nie wiem jak uważacie, ale wydaje mi się, że jednak w tym przypadku rozdzielenie tych dwóch problemów byłoby wskazane? Czyli:
1. wprowadzenie od eliminacji tarnowskich zasilania 2s LiFe
2. dalsza dyskusja i wypowiedzi fachowców znających temat (nic nie ujmując wypowiadającym sie do tej pory) na temat silników bezszczotkowych i wprowadzenie ich od sezonu HMP 2010/2011

Mam wrażenie, że dzięki ciągłemu powtarzaniu Pana Ryszarda, święta jednak nadchodzą i widać uśpienie na forum. Jakby też mniej kłótni? Raczej nie da rady dogadać się szybko w prawie silników- a niepotrzebnie będzie blokowana sprawa zasilania.

No chyba, że są jakieś sprzeciwy?

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 5:11 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Właśnie to jest problem z Life

Brakuje "przeciw" i dlatego mało kogo to interesuje. Za poprzednie zmiany nikt nie podziękował, tym którzy bijąc pianę, wbrew sobie lecz skutecznie spowodowali krok do przodu. :lol:

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 6:52 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Marcin Jeżak napisał(a):
Właśnie to jest problem z Life

Brakuje "przeciw" i dlatego mało kogo to interesuje. Za poprzednie zmiany nikt nie podziękował, tym którzy bijąc pianę, wbrew sobie lecz skutecznie spowodowali krok do przodu. :lol:

Białoruski sukces złamania prawa i stworzenia bubla czyt.:http://rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=46096&sid=9106482662c40ce0b1db9fb53ae23c1a

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 9:06 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Dziękujemy za konstruktywną podpowiedź. Rozumiem, że chodzi Panu o zwrócenie uwagi na zmianę wagi modelu , po odchudzeniu go poprzez włożenie LiFe zamiast NiMH w klasie 540. Ostatnie 45 minut poświęciłem na szukanie u znajomych i ważenie pakietów NiMH (różnych firm - łacznie 14 sztuk) i 4 pakietów 2s LiFe (niestety wszystkie tej samej firmy). Ważenia dokonałem na wadze elektronicznej o zakresie 0-2000g z błedem pomiaru +/- 1g.
W skrócie wyniki były następujące:
pakiety NiMh - 355 - 367 g
pakiety LiFe - 318 - 322 g

Różnica wag: 33 - ~50g max.

Na ostatnich eliminacjach w Lubawie przez moje ręce przeszły wszystkie startujące tam modele. 6 (sześciu) zawodników w klasie 540 miało wagę modelu poniżej 1450 g. Jeden z nich to mój syn, drugi syn kolegi, pozostaje czterech z problemem zbyt niskiej wagi - zakładając, że bedą chetni na LiFe. Wszyscy z nich, to zawodnicy pierwszej dziesiątki i nie sądzę, żeby ten problem był dla nich nie do przejścia. Wszyscy pozostali natomiast powinni być z odchudzenia zadowoleni - wreszcie wyrównają się wagi modeli w klasie.
Tak więc tego problemu w tej klasie nie widzę. Jeśli coś przeoczyłem proszę o poprawki.

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 9:43 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Widzę,że nie rozumie Pan problemu,chociaż jeszcze niedawno,bo na spotkaniu w Nowym Sączu był Pan bardzo aktywny kiedy przedstawiciele OSM robili zamach na kadeta Swoim Juniorem.
Zmiany które zostały przeprowadzone świadczą o małej kompetencji osób wprowadzających je,oraz o braku czasu na konsultacje.Moja merytoryka jest ukierunkowana na przemyślane i zgdne z podstawowymi zasadami wprowadzanie zmian.To,że ostanie zmiany zostały przeprowadzone przez P.Niedwieckiego jest bardzo prosto wytłumaczalne.Proszę sprawdzić listę osób głosujących oraz listę osób startujących na ETS.Zawodnicy z ETS-a wyposażeni byli z konieczności w silniki 13,5T oraz Li-Po i głównie chodziło o ich wygodę.To że przy okazji popełniło się błędy takie jak w klasie 1:12 to nikogo nie obchodzi.
Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu(jestem wrogiem zaliczania klas TT-01 i TL-01 do klas sportowych)
Znaczącym dla tych ostatnich zmian jest też żródło akumulatorów Li-Fe.Ktoś zrobił dobry biznesik,bo w przepisach nie wprowadzono,żadnych wymagań co do ogniw.Proszę porównać z przepisami EFRA.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 10:08 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
Jazda na LiFe na pewno zmiejszy koszty, i czas na przygotowanie modelu w serwisie. I prędzej czy później pakiety NiMh przegrają z LiFe,
to kwestia niedalekiej przyszłości. Chodzi o to żeby "zaoszczędzone" pieniądze nie poszły w zakatowane silniki i spalone regulatory.
I to jest problem do dyskusji.
Pozdrawiam
Rysiek
IDĄ ŚWIĘTA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt gru 18, 2009 10:33 pm 
Offline

Dołączył(a): So gru 27, 2008 5:40 pm
Posty: 154
Panie Lechu ależ rozumiem problem - a przynajmniej staram się.

Zaremba Lesław napisał(a):
jeszcze niedawno,bo na spotkaniu w Nowym Sączu był Pan bardzo aktywny kiedy przedstawiciele OSM robili zamach na kadeta Swoim Juniorem.


No i nie mogę im tego aż do dzisiaj wybaczyć, bo zmarnowali przy okazji kilkunastu zawodników - wypominam im to przy każdej okazji. Ale czy do końca życia mam tak robić? Raczej nie...

Zaremba Lesław napisał(a):
Moja merytoryka jest ukierunkowana na przemyślane i zgdne z podstawowymi zasadami wprowadzanie zmian.


Ja nie doszukuję się wszędzie teorii spiskowych, więc mniemam, że skoro sami zawodnicy o zmiany wystąpili to mieli juz stanowczo dość przemyślań. Gorzkie to ale chyba niestety prawdziwe. W dyskusji o LiFe w 540 proponuję zmiany od eliminacji tarnowskich, bądź krakowskich. Myślę, że to ani za szybko, ani decyzja nie byłaby nie przemyślana.

Zaremba Lesław napisał(a):
To,że ostanie zmiany zostały przeprowadzone przez P.Niedwieckiego jest bardzo prosto wytłumaczalne.Proszę sprawdzić listę osób głosujących oraz listę osób startujących na ETS.Zawodnicy z ETS-a wyposażeni byli z konieczności w silniki 13,5T oraz Li-Po i głównie chodziło o ich wygodę.


Jak wyżej- co do teorii spiskowych. Ponadto myślę, że jesli chodziło o wygodę zawodników, to decyzje zostały podjęte słusznie. (UWAGA! bronię Piotra N. chyba grypa, którą przechodzę po Lubawie, weszła na wyższe obroty :-) ) Nie słyszałem, aby ktoś się żalił z powodu tych zmian - nawet zawodnicy nie startujący w ETS. Oczywiście gafę w E12 trzeba szybko wyprostować .

Zaremba Lesław napisał(a):
Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu


Zgadzam się. Dlatego jestem osobiście za włączeniem do niej taniego LiFe, a silniki BL i regulatory do nich zostawiłbym w spokoju.
Ale jak napisałem to jest moje zdanie.

Zaremba Lesław napisał(a):
Znaczącym dla tych ostatnich zmian jest też żródło akumulatorów Li-Fe.Ktoś zrobił dobry biznesik,bo w przepisach nie wprowadzono,żadnych wymagań co do ogniw.


Rozumiem, że nie żywi Pan sympatii do Pana Przemka, który udowodnił, że ma głowę na karku i wie czym w danej chwili handlować. Odnośnie teorii spiskowych - jak wyżej. Ja jeden pakiet kupiłem od niego, drugi i kilka dla kolegów w pewnym sklepie internetowym za granicą. Panie Lechu jakiekolwiek wymagania odnośnie ogniw skutkować będą ich podrożeniem 50-100% (ot, tak sobie strzeliłem) a w tej klasie o to raczej nie chodzi.

Podsumowując:
- być może dalej nie rozumiem problemu, chociaż nawet mając tą świadomość chętnie widziałbym w klasie 540 ogniwa LiFe, bo - przypominam - O TYM JEST TEN WĄTEK.

_________________
----------------------------------
Pozdrawiam

Tomasz Wójcik - Tarnów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: So gru 19, 2009 10:20 am 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Trudno oczekiwać od zawodników jakiegoś protestu.,ale dla mnie wykładnią jest "kac"Komandora za zgodę na nieprawidłowe wprowadzenie zmian.
p.s.czyli w kwestii Kadet-Junior spisku nie było.....

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: LiFe w 540
PostNapisane: Pt sty 29, 2010 1:07 pm 
Offline

Dołączył(a): N lis 02, 2008 6:05 pm
Posty: 116
jest sporo czasu do eliminacji w Krakowie,
czy nie warto przeprowadzić ankiety co do LiFe w 540?
każdy powinien zdążyć zaopatrzyć się w potrzebne rzeczy na zawody.

a jest to rzecz, która i tak w końcu nadejdzie.
wodorki naprawdę bardzo ciężko w tym momencie kupić.
a obecnie jestem zawodnikiem 540, więc wiem, że są osoby, które to popierają.

_________________
Pozdrawiam Maciej Kamiński

Yokomo BD7
Sanwa M11x
HobbyWing


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest So kwi 27, 2024 7:42 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL