Forum serwisu RC AUTO
  * RC AUTO    * e-mail do ADMINA    * FAQ    * Szukaj   * Użytkownicy
* Zaloguj   * Zarejestruj
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 12:05 pm

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 12:05 pm




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 11:11 am 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
bardzo proszę o krótkie za i przeciw wszystkich zainteresowanych: 540, spec, i modi,

Za: wolę wywalić NIMH niż dokupować w trakcie sezonu chociaż jedną selekcję (koszt LiFe + ładowarka od 220 zł)
Przeciw: troszkę większy nominał NIMH 6V - LI fe 6,6V i mniejsza Waga (nasz model ważył 1410 g bez zabiegów)

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 12:15 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
Mam pytanie do Organizatora cyklu EMP 2009/2010.
Co trzeba zrobić, ile podpisów zawodników startujących w zawodach zebrać , żebyście łaskawie dopuścili pakiety LIPO I LIFE ???
Jak długo każecie nam się przyglądać jak to robią w Europie???
Jak długo będę musił przepłacać i tracić bez sensu ciężko zapracowane pieniądze???
Ten sezon halowy jest dla Nas wszystkich próbą i nowym doświadczeniem żeby było lepiej niż poprzednio i otwarciem na potrzeby modelarzy, a nie gadactwem i zawłaszczaniem poletka.OSM zdobył wielu zwoleników DLA TEGO że robił a nie gadał.
Czekam na decyzję.
Brak odpowiedzi Też jest odpowiedzią.
Pozdrawiam
Rysiek
IDĄ ŚWIĘTA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 12:55 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Rysiu czyżbyś nie pamiętał.Przed sezonem była dyskusja na temat Li-Po.To siłą głosów z OSM zaniechano wprowadzenia Li-Po,ponieważ chciano zrobić zamach na tych którzy posiadają jeszcze Ni-Mh.Była mowa o dopuszczeniu,a nie tak jak proponował OSM-owski głos wyłączności.Należało by też wprowadzić homologacje,ponieważ na rynku pojawiają się akumulatory niewiadomego pochodzenia.
Klasa 540 uważam,powinna pozostać w najprostrzej formie...
Ps.Rysiu czy jak zaopatrzysz się w Li-Fe to pojedziesz na ETS lub gdzie indziej w tamtym kierunku ?

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 1:20 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 12:52 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Marcin i Rysiu,
ja również jestem za zmianami, ze swej strony kibicuję zmianom w zakresie akumulatorów czy silników na LiPo i LiFe ale .... Aby wprowadzać takie zmiany należy przygotować konkretną propozycję i zebrać podpisy zawodników jeżdżących w danej klasie. Jeżeli będziemy mieli zdecydowaną przewagę, na poziomie 70-80% za, to wtedy będziemy mieli podstawę aby wystąpić o zmianę przepisów. Oczywiście musi się znaleźć taka osoba lub osoby, które przeprowadzą całą procedurę. Uważam, że przy odrobienie zaangażowania można to załatwić w parę dni. No właśnie, przy okazji trzeba jeszcze uzgodnić termin wprowadzenia zmian.
Ze swej strony jeżeli ktoś zaproponuje konkretny zapis to ja roześlę go do wszystkich zawodników danej klasy aby zajęli stanowisko. Proszę także aby dyskusja nad tym tematem byłe merytoryczna.
Piotr Niedźwiecki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 1:50 pm 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 29, 2008 10:42 am
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Panie i Panowie
Leszek masz rację, próbę wprowadzenia nowych źródeł zasilania mocno razem z Markiem i nnymi forsowałeś i sprawa umarła.
Nie jestem fachowcem i dla tego proponowałem żeby wypowiedzieli się najlepsi i najbardziej doświadczeni zawodnicy ; Paweł Żelazo, Maciek Dźwigaj, Łukasz Kowalczyk, Patryk Raczyński, Filip i jeszcze inni. Jeżdzą róźnymi modelami więc nie byłoby posądzenia że promują
jakiegoś dystrybutora, a mają największe doświadczenie w startach w kraju i zagranicą jako zawodnicy, i mają wiedzę co jest dobre i potrzebne i do jakiej klasy, a co nie. Po zawodach w Pabianicach wiem że do klasy SPEC będę musiał kupić synom 2 X 3 pakiety NIHA, albo jak się decydenci łaskawie zgodzą 2 pakiety LIFE, do klasy E 12 2 x 3 pakiety NIHA lub 2 x LIPO S1. Rachunek jest prosty.
Myślę że w podobny dylemat mają i inni. Na zawody zagraniczne jeździ mniejszość, i jak ktoś może i chce to się do nich indywidualnie przygotuje.
Pozdrawiam
Rysiek
IDĄ ŚWIETA


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 2:17 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 19, 2006 9:34 pm
Posty: 1322
Lokalizacja: Ze świata czterech stron
Jak pokazały zawody w Pabianicach, LiFe i NiMh mogą być dopuszczone równocześnie, bez dodatkowych zmian w przepisach, przy LiPo akumulatory NiMh nie mają szans ze względu na dużo wyższe napięcie.
Ten wykres:
http://janomat.citymedia.pl/Batteries/l ... s_life.png
Pokazuje, że między NiMh a LiFe nie ma praktycznie różnicy (rozładowywanie 20A) a nawet NiMh w początkowym okresie trzyma ciut wyższe napięcie od LiFe. Osobiście jestem za dopuszczeniem LiFe. Spokojnie można przejeździć całe zawody na jednym pakiecie, doładowując go tylko po każdym biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 3:22 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Ps.Rysiu czy jak zaopatrzysz się w Li-Fe to pojedziesz na ETS lub gdzie indziej w tamtym kierunku ?


Leszku,
bardzo dziękuję za nieustające zainteresowanie i dbanie o to, abyśmy mogli na naszym sprzęcie jeździć
również na zagranicznych imprezach. Jeżeli Federacja, która domniemam powstanie w okolicach miasta
Wrocław zapewni nam nieustający rozwój, dbanie o nasze interesy, o nasze zasilanie i silniki,
to ja bardzo chętnie do niej dołączę, gdyż będę wiedział, że jak spełnię warunki twojej Federacji to będę
mógł pojechać na każdą poważną zagraniczną imprezę nie przynosząc wstydu Federacji, Tobie i sobie ;-)

Bardzo doceniam twoje starania, jednakże przypominam, że czasy (mimo że mam dopiero 31 lat),
kiedy Państwo dbało o każdą dziedzinę życia obywatela odeszły.

Leszku, a co cię to obchodzi czy pojedzie? Ciągłe podpieranie się argumentem, że jak zrobimy zasilanie XYZ
z którym to polski zawodnik nie będzie mógł pojechać na jakieś zagraniczne zawody jest taki sobie ;)

Ważne jest na czym my tutaj lokalnie jeździmy lub na czym chcemy jeździć.

Na zagraniczne zawody jak ktoś z polskich zawodników zechce pojechać to pojedzie, nawet bez pytania się
o poradę, tylko przeczyta informator, zakupi co potrzeba i wio!

Co do polskich warunków, powinno być tak, żeby było dobrze, wręcz bardzo dobrze. Ja po zawodach w Pab. na LIFE
jestem za tym zasilaniem. Również jestem za zasilaniem w wersji LIPO. Dobrze wydane pieniądze powinne być
głównym argumentem. Podpieranie się tym co wielce mi szanowna zagramanica ma w zasilaniu mnie lata koło koła.

Interesuje mnie to ILE wydam na zasilanie i JAK długo mi posłuży. Life moim zdaniem jest najtańsze,
wystarczy kupić cele z pakietu do wkrętarki dewalta (czy jak się to pisze), polutować i już.


Z wyrazami podziękowań za troskę o moje dobro,

m.a.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 3:25 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Piotr Niedźwiecki napisał(a):
Marcin i Rysiu,
ja również jestem za zmianami, ze swej strony kibicuję zmianom w zakresie akumulatorów czy silników na LiPo i LiFe ale .... Aby wprowadzać takie zmiany należy ....


zgromadzić odpowiednie zapasy w magazynie.

Przed nastepnym sezonem należy zrobić ankietę, każdy zawodnik (ten co miał licencję, ma lub pojeździł)
oddaje głos (imienny), patrzymy co jest w większości (działa demo(du***o)kracja) i na tym jeździmy.

Chyba że pękamy przed Efrą czy innym Zbychem ;) ;) ;)

Jak ja lubię odprężyć się czytając te forum ;) lepsze od demotywatorów.pl ;)

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:03 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Zaremba Lesław napisał(a):
Należało by też wprowadzić homologacje,ponieważ na rynku pojawiają się akumulatory niewiadomego pochodzenia.


Co zawodnicy zyskają dzięki homologowanym akumulatorom? Proszę o merytoryczną odpowiedź bez osobistych wycieczek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:13 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 8:05 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Radom
Przemek Morawski napisał(a):
Zaremba Lesław napisał(a):
Należało by też wprowadzić homologacje,ponieważ na rynku pojawiają się akumulatory niewiadomego pochodzenia.


Co zawodnicy zyskają dzięki homologowanym akumulatorom? Proszę o merytoryczną odpowiedź bez osobistych wycieczek.


może chodziło o to że istnieje możliwość pojechania na pakiecie LiPo udającym LiFe

_________________
Pozdrawiam Marcin Jeżak
Team HPI Polska
Automobilklub Polski


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:20 pm 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 7:38 pm
Posty: 5261
Przemek Morawski napisał(a):
Co zawodnicy zyskają dzięki homologowanym akumulatorom? Proszę o merytoryczną odpowiedź bez osobistych wycieczek.


Nic nie zyskują poza tym,co określa pojęcie homologacji.

Michał dalej dyskutujesz z pozycji Młodzieży Wszechpolskiej.jedno powinno być przestrzegane ,zawody na poziomie Mistrzostw Polski powinny odpowiadać międzynarodowym przepisom.Tak aby zawodnik rozwijał się w kierunku zawodników europejskich.
Napisałeś coś o Federacji i Dolnym Śląsku,to nie uzasadniony sarkazm.Pewnie,że możemy tak jak piszesz zrobić wszystko po Swojemu i nie będzie nam europejczyk pluł w twarz.Ale czy o to chodzi.
Zawody u Morawskiego jak najbardziej mogą się kierować własnymi przepisami.Może Morawski wprowadzić nawet obowiązek posiadania na każde zawody nowego pakietu i jeszcze zakupu potwierdzonego Fakturą VAT.Ale trzeba pewne rzeczy rozgraniczyć.

Rysiu w kwestii klas i wypowiedzi moje zdanie jest podobne jak kiedyś stwierdził Toni R.Modi...to klasa w której nie ma kombinacji.ETS dopuścił Li-Po .Zawodnicy sami ograniczają silniki pod siebie.I nie potrzebna dyskusja.

_________________
O organizatorach PMMS RC IPN nie ma nic do powiedzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:27 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Marcin Jeżak napisał(a):

może chodziło o to że istnieje możliwość pojechania na pakiecie LiPo udającym LiFe



Woltomierz ;) 6.6V na life to norma, 6.6V lipo to puste lipo, jak pakiet budzi zastrzeżenie, to na kontroli technicznej
wyjdzie kombinacja.

Zresztą, kurde zakładać, że każdy oszukuje, to po co się w ten sport bawić?

m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:42 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 2:16 pm
Posty: 210
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl
Jakie homologacje? Przez kogo homologowane! Kto ustali normy? Nie ma takiego mądrego w tym kraju, który to zrobi, a to dlatego że zaraz znajdzie się kilku oponentów którzy wiedzą lepiej i ten mądry będzie już głupi...
Przyczyna chyba leży w braku znajomości tematu Lipo i Life.
Najprostrzym sposobem zweryfikowania kto na czym jedzie jest sprawdzenie napięcia nawet po biegu i po temacie!
Prosta piłka (SPEC):
5 cel NiMh i 2s2p LiFe = silnik 9,5T (1400g)
Lipo 2s2p wersja w twardej obudowie fabrycznie pakowana = silnik 13,5T (1500g) lub jezeli wyjdzie z hamowni inaczej to z wiekszą ilością zwojów + obowiazkowe posiadanie worka do ładowania.
Czy mamy jakieś homologacje na NiMhy? Czy nie wala po głowach łądowane 10A cele nimhów?
Dodatkową zaletą wprowadzenia LiFe równolegle z Lipo jest taka, że to jest tania alternatywa dla NiMhów która pozwoli wejsc w ten sport wielu zawodnikom. Jeden pakiet + jedna ładowarka za mniej niż 300zł na cały sezon... Bezpieczeństwo i prostota użytkowania LiFe są nieocenione.

_________________
Pozdrawiam:
Adam Smuk
GG: 1170
No team!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 4:45 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 20, 2005 10:11 am
Posty: 2778
Lokalizacja: Pabianice
Zaremba Lesław napisał(a):
Nic nie zyskują


Dokładnie, nic nie zyskują poza odchudzeniem portfela. Jak Michał napisał LiPo od LiFe łatwo odróżnić. Do jakiego napięcia naładuje się LiPo/LiFe jest zapisane w programie ładowarki czyli 3,6 dla LiFe i 4,2 dla LiPo. W przypadku NiMH selekcje osiągały wyższe napięcia, w przypadku LiPo/LiFe wszyscy mają jednakowe szanse, każdy zawodnik będzie dysponował tym samym napięciem na starcie obojętnie czy użyje ładowarki za 50zł czy za 1500zł, zmieni się tylko czas ładowania. W przypadku LiPo/LiFe nie ma czarów z ładowaniem jak NiMH, jest ustalone napięcie końcowe i kropka. Selekcjonować pakiety można pod kątem rezystancji wewnętrznej ale nie zmienia to osiąganego napięcia na koniec ładowania. MOŻE WIĘC BYĆ NA PRAWDĘ TANIO, pytanie czy wszystkim na tym zależy, zawodnikom raczej tak a czy pozostałym osobom również?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2009 5:09 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 30, 2007 5:27 pm
Posty: 1338
Lokalizacja: Raszyn, koło Wawy ;-)
Zaremba Lesław napisał(a):
Michał dalej dyskutujesz z pozycji Młodzieży Wszechpolskiej.j



A teraz napisz co miałeś na myśli bo mimo chęci nie rozumiem??? Zbrakło argumentu i tak ładnie
chciałeś mi pojechać?
Rispekt!


m.

_________________
Tylko krowa nie zmienia zdania!
Kalendarz zawodów różnych: http://abram.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Teraz jest Cz kwi 18, 2024 12:05 pm


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL